نوشته شده توسط : نازی


محافظ صفحه تلویزیون محافظ صفحه نمایش شفاف است. این صفحات را می توان به راحتی روی تلویزیون صفحه تخت قرار داد. تلویزیون های OLED ، تلویزیون های QLED و ... به راحتی می توانید صفحه مناسب تلویزیون های خود را پیدا کنید. محافظ صفحه تلویزیون 43

درباره عملکرد Android TV و ویژگیهای Android TV بیشتر بیاموزید
انواع محافظ صفحه تلویزیون

تولیدکنندگان محافظ صفحه تلویزیون
با توجه به آنچه گفتیم ، بدیهی است که ممکن است به صفحه های تلویزیون آسیب برسد ، به همین دلیل برخی از کارگاه ها و شرکت ها برای محافظت از صفحات تلویزیون ، محافظ های تلویزیون LED و LCD را طراحی و تولید کرده اند.

ویژگی های محافظ صفحه تلویزیون چیست؟
صفحه نمایش ها در اندازه های مختلف موجود هستند. به ازای هر اینچ از صفحه تلویزیون ، می توانید محافظ مناسبی برای تلویزیون خود پیدا کنید.
نگهبانان بسیار شفاف هستند. اگر نگران هستید که ممکن است نتوانید به خوبی محتویات را ببینید ، بدانید که این محافظ ها شفاف هستند و هیچ تأثیری بر روی محتویات ندارند.
محافظ صفحه نمایش امنیت تلویزیون شما را تضمین می کند
محافظ های صفحه نمایش تاثیری بر کیفیت تصویر ندارند
محافظ صفحه LED کیفیت تصویر تلویزیون را تضمین می کند
محافظ های صفحه از ایجاد ضربه و آسیب به صفحه جلوگیری می کنند
تمیز کردن محافظ های صفحه LED به راحتی انجام می شود شما فقط می توانید صفحه را با حوله تمیز کنید
با استفاده از این محافظ ها ، صفحه تلویزیون شما دیگر کثیف نمی شود
اگر فیوزها روی تلویزیون نصب شده باشند ، کمی از صفحه فاصله دارند ، زیرا هوا باید جریان داشته باشد و گرمای زیادی ایجاد نکند. با نصب این محافظ ها ، دمای صفحه افزایش می یابد. فاصله غیر استاندارد فیوز و صفحه باعث جذب گرما و در نتیجه برگرداندن گرما به صفحه می شود که این امر باعث می شود تا عمر پنل تا 30٪ کاهش یابد.
نمای استاندارد محافظ صفحه نمایش بلندگوها را پوشش نمی دهد ، بنابراین صدا همچنان واضح است. نگران کاهش یا کسل شدن صدا نباشید



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

نکاتی برای خرید قابلمه چدن, راهنمای خرید قابلمه چدن

ظروف چدنی اصل، کمیاب و گران هستند

 

به دلیل اینکه ظروف چدنی دارای کنش و واکنش منفی با غذا نیستند، ظروف مطلوبی محسوب می شوند اما اگر استفاده از ظروف چدنی، موجب افزایش میزان یون های آهن در غذای مصرفی شود و با توجه به این نکته که کمبود آهن، مساله ای بسیار شایع در دنیای امروزی است، استفاده از این ظروف می تواند مفیدتر هم باشد؛ اما باید توجه داشت که:

 

1- ظروف چدنی اصل، کمیاب و گران هستند.

2- این ظروف سنگین هستند و استفاده از آنها آسان نیست.

 

3- بسیاری از ظروفی که به نام ظروف چدنی عرضه می‌شوند، در حقیقت آلومینیوم فشرده هستند که با فرآیند ریخته گری تهیه می شوند؛ این فرآیند موجب افزایش مقاومت و نیز افزایش جرم حجمی و در نتیجه سنگین شدن این ظروف (به نسبت آلومینیوم و نه نسبت به چدن اصل) می شود؛ این ظروف به ندرت به صورت بدون پوشش یا بدون لعاب یافت می شوند و اغلب دارای پوشش تفلون هستند که البته اگر این ظروف لعاب استیل داشته باشند، مشکلی ایجاد نمی کند.

 

4- یک راه برای تشخیص چدنی بودن ظرف این است که آهن ربا به آنها می چسبد و اگر با نیروی زیاد یا از ارتفاع بلند به زمین بیافتند، می شکنند (نه این که قُر یا له شوند.)

 

5- در ظروف چدنی جدید، نوعی اندود سرامیک به کار می ­رود که براساس اطلاعات فعلی، این گونه ظروف نچسب ضمن داشتن امتیازات ظروف چدنی، مضرات ظروف تفلونی را نیز ندارند؛ گرانی قیمت این ظروف از جنبه ­‌های منفی کاربرد آنهاست.

 

6- گفته می شود برای کاهش تبادلات نامطلوب چدن های فاقد روکش با غذا، نخستین بار، سطح داخلی آنها با کمی روغن چرب شود و دو ساعت روی اجاق گاز یا فر قرار گیرند.

 

7- قبل از استفاده از ظروف چدنی اصل و فاقد روکش باید چند دقیقه‌ای آنها را روی حرارت بگذارید تا گرم شوند؛ برای آنکه از گرم شدن کافی ظرف مطمئن شوید، می توانید قطره ای آب داخل آن بریزید و اگر به سرعت تبخیر شد، یعنی ظرف گرم شده است.

 

8- بعد از اتمام پخت، ماده غذایی را از درون ظروف چدنی فاقد روکش خارج کنید تا چدن اکسید نشود؛ در ضمن بهتر است در ظروف چدنی فاقد روکش، مواد اسیدی مثل آبلیمو یا سس گوجه فرنگی ریخته نشود.

 

9- برای شست‌وشوی چدن های دارای روکش تفلون از ابر استفاده کنید چرا که سیم ظرفشویی باعث خراشیدگی و آسیب آن می ‌شود.

 

در استفاده از قابلمه چدن برای اولین بار چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در اینجا چند نمونه از نکاتی را که باید رعایت کنید توضیح می دهیم، این نکات بر اساس تجربه و پیشنهادات افراد مختلف و همچنین بر اساس خواص علمی چدن جمع آوری شده اند.

 

 یکی از پیشنهادات پر کردن قابلمه با ترکیبی از آب و نمک است. قابلمه چدن را با آب و نمک پر کنید و رو حرارت قرار دهید و بجوشانید سپس آب را خالی کرده و ظرف را بشویید و از آن استفاده کنید.

 

 راه دوم این است که قابلمه چدن را با یک ابر نرم و مایع ظرفشویی بشویید، (هیچ وقت از سیم و اسفنج های خشن استفاده نکنید چون لایه های آستر قابلمه خراب می شود) و بعد با روغن داخل آن را چرب کنید و با پارچه ای تمیز روغن ها را پاک کنید و روی حرارت قرار دهید و آشپزی را شروع کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buy3-cast2-iron-pot.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



1- برای حذف لکه های عرق زرد، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 4 قاشق غذاخوری آب اکسیژینه و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. مخلوط را به لکه بمالید و آن را برای 15-20 دقیقه ثابت قرار بدهید. مراقب باشید با پارچه های نازک مانند کتانی. از این ماده غالبا استفاده نکنید زیرا پارچه می تواند خراب شود.

 

لکه های چمن و خون روی شلوار جین می توانند با جوش شیرین حل شده در مقدار کمی آب گرم حذف شوند. این مخلوط را با استفاده از یک قلم مو به پارچه بمالید و آن را به مدت 30 دقیقه بگذارید. سپس آن را بشویید و شستشو دهید.

 

استفاده هایی از جوش شیرین, کارایی های جالب جوش شیرین

جوش شیرین برای از بین بردن لکه های عرق کاربردی است

 

2- برای نگه داشتن بروکلی به رنگ سبز روشن هنگام پخت و پز، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب آشامیدنی اضافه کنید. درسته جوش شیرین رنگ سبزیجات را خوب نگه می دارد ولی بهتر است آن را استفاده نکنید..

 

کاربردهای جوش شیرین,کاربردهای جالب جوش شیرین

جوش شیرین باعث ماندگاری سبزی بروکلی در هنگام پخت و پز می شود

 

3- برای تهیه تکه های ظرفشویی در خانه، به 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1/2 فنجان نمک و 1/3 فنجان اسید سیتریک نیاز دارید. تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و 2-3 قاشق غذاخوری از یک مایع ظرفشویی را اضافه کنید. دوباره ماده را خوب مخلوط کرده و 1.5 تا 2 ساعت آن را هم بزنید. وقتی ماده شروع به زیاد شدن کرد، مخلوط را به قالب های سیلیکونی شکلات یا یخ بگذارید و آن را خشک کنید.

 

مهارت هایی برای جوش شیرین, کاربردهای جوش شیرین در خانه داری

از جوش شیرین برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید

 

4- برای خلاص شدن از لکه های سفید روی تخته سیاه، شما باید آن را با یک اسفنج مرطوب خیس خورده در جوش شیرین بشویید.

 

استفاده از جوش شیرین,طرز استفاده از جوش شیرین

با جوش شیرین لکه های تخته سیاه را تمیز کنید

 

5- برای از بین بردن سموم دفع آفات و موم از میوه ها و سبزیجات، آنها را به مدت 15-20 دقیقه در محلول (1 قاشق چایخوری جوش شیرین و 33 لیتر آب) قرار دهید.

 

کارایی های جالب جوش شیرین, کاربردهای متفاوت جوش شیرین

به وسیله جوش شیرین سموم و موم را از میوه ها و سبزیجات را از بین ببرید

 

 

6- برای نرم شدن لباس ها، لباس ها را در محلول جوش شیرین و آب گرم چند ساعت قرار دهید و سپس آن بشویید هو لباستان نرم می شود و هم تمیز می شود.

 

کاربردهای جالب جوش شیرین,استفاده هایی از جوش شیرین

جوش شیرین باعث نرمی و تمیز شدن لباس ها می شود

 

7- برای تمیز کردن کتونی و کفش های اسپرتتان 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری آب اکسیژنه و 1 قاشق غذاخوری آب. را به آرامی مخلوط کنید و به وسیله ی یک برس کوچک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

 

 
 
 
 
 
 
 
Volume 0%
 
 
 

سه کلیک...! _____سفر دل تنگتم..!

 

 

کاربرد جوش شیرین در تمیز کاری, مهارت هایی برای جوش شیرین

کتونی های خود را با جوش شیرین تمیز کنید

 

8- حمام کردن با جوش شیرین می تواند درد عضلانی را بعد از یک تمرین خوب کاهش دهد. 1/2 بسته جوش شیرین را به آب جوش اضافه کنید و منتظر بمانید تا حل شود. سپس این محلول را درون وان خود بریزید و 20 دقیقه خود را بخیسانید و استراحت کنید. خیساندن 20 دقیقه به شما کمک خواهد کرد تا پوست خود را آرام کنید و صاف کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/baking4-applications.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

روش هایی برای تمیز بودن یک باغبان نمونه

 

برای تمیز بودن یک باغبان در ابتدا باید بسیار منظم و با حلم باشید تا بتوانید برترین باغبان منزل تان شوید .

 

اگر علاقه مند به باغبانی هستید و از رسیدگی به باغ و باغچه خود در فصول گوناگون سال لذت می‌برید حتما لوازم باغبانی بیشماری هم برای اینکار دارید که هرسال بر تعداد آنها افزوده میشود.

 

گاهی نظم بخشی به این لوازم با اندازه ها و کاربردهای گوناگون دشوار می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید، نیت داریم راهکارهای ساده اي برای ساماندهی لوازم باغبانی معرفی کنیم.

 

۱- نظم بخشی لوازم باغبانی با سیستم هاي قابل عوض کردن

انواع مختلفی از سیستم هاي دیواری وجود دارد که برترین آنها دیوار شیاردار «slat wall» هست با قلاب هایي که برای آویخته کردن وسایل از انها بهرهگیری می‌شود. قلاب و لوازم جانبی آن بسیار ارزان قیمت و با دوام میباشند و عوض کردن کردن انها بسیار راحت هست. یکی از نکاتی که بهتر هست در بهرهگیری از قلاب ها رعایت کنید تهیه یک سیستم قفل هست که مثل عکس زیر مانع بیرون آمدن قلاب هنگام برداشتن ابزار شود.

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

از دیوار شیاردار که قلاب هایي برای آویخته کردن وسایل از آنها بهرهگیری میشود

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

قفسه هایي برای نظم دادن لوازم باغبانی بسازید

 

۲- برای ابزارهای باغبانی خود یک کمد سفارش دهید!

اگر دوست ندارید لوازم باغبانی تان رابه دیوار آویخته کنید شاید مخفی کردن انها دریک کمد انتخاب بهتری برای شما باشد. یک کمد مطابق شکل افزون بر نظم دهی به لوازم شما، زیبایی گاراژ شما را هم بیش تر میکند. میتوانید از یک نجار بخواهید تا این کمد را برایتان بسازد.

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

اگر نمی‌خواهید لوازم باغبانی تان به دیوار آویخته باشد مخفی کردن آنها دریک کمد انتخاب خوبی هست

 

۳- قفسه ابزار باغبانی متحرک

میتوانید برای خودتان یک قفسه ابزار متحرک بسازید و یا از یک نجار بخواهید قفسه هایي مطابق با نیازتان بسازد ودر صورت امکان چرخ هایي را برای آن تعبیه کند. با این قفسه لوازم باغبانی متحرک به سهولت می‌توانید به سرتاسر باغ یا محوطه خود سر بزنید و ابزارها همه ی وقت دم دستتان میباشند همینطور بعد از اتمام کارتان میتوانید دوباره قفسه رابه داخل گاراژ برگردانید.

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

اگر باغ بزرگ دارید میتوانید قفسه هاي متحرک لوازم باغبانی بسازید

 

کدام سیستم نظم دهنده لوازم باغبانی را انتخاب کنیم؟

تعیین این که کدام سیستم برای شما کارایی بیش تری دارد به ابعاد باغ و باغچه، محدودیت فضایی در گاراژ یا انبار و سلیقه شما بستگی دارد؛ بطور مثال اگر شما باغچه کوچکی دارید قطعا تعداد لوازم باغبانی کم تری دارید پس سیستم هاي قابل عوض کردن انتخاب مناسب شما میباشند. اگر محوطه اي با متراژ بالا دارید یک قفسه ابزار متحرک خیلی بشما کمک می‌کند. با درنظر گرفتن میزان فعالیت و محدودیت هایي که دارید برترین انتخاب را بکنید.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/تمیز-ترین-باغبان.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

تصفیه آب بصورت خانگی

تصفیه آب آشامیدنی همه ی وقت یکی از مهم ترین دلواپسی هاي بشر امروز بوده هست. رشد جمعیت و توسعه صنایع گوناگون ، آلودگی محیط زیست رابه دنبال دارد و از این میان آلودگی آب یکی از مهم ترین نگرانی هاست.

 

به گزارش تالاب اما آیا روشهای قدیمی و سنتی تصفیه آب آشامیدنی ، هنوز هم برای ساخت آب آشامیدنی با بالاترین کیفیت ، مناسب هست؟ یا این که برای حذف آلاینده هایي که در اثر توسعه صنایع وارد آب آشامیدنی ما می‌شوند ، نیاز به روشهای پیشرفته تری برای تصفیه آب داریم؟

 

احتمالا پاسخ دوم صحیح هست. اما اجازه بدهید نگاهی داشته باشیم به روشهای سنتی و قدیمی تصفیه آب آشامیدنی و انها را با روشهای مدرن قیاس کنیم. دو تا از متعارف ترین و معمول ترین این روشها ، جوشاندن و تصفیه آب به روش شیمیایی هست.

 

خواهیم دید که چگونه حتی پس از انجام این دو روش ، بازهم آلاینده هاي بیشماری در آب باقی خواهند ماند.

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

روش های سنتی تصفیه آب

۱ – جوشاندن

از سال ها پیش ، جوشاندن روشی برای ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروارگانیزم هاي آب بوده هست. جوشاندن اگر به مدت کافی باشد ، میتواند تعداد زیادی از باکتریها را از بین ببرد ، اما نه همه ی آن ها را !

 

تعداد زیادی از باکتریها در نخستین لحظات کشته می‌شوند اما برای کشته شدن بقیه نیاز به دوران بیشتری هست.
اشکالات روش جوشاندن آب برای ضدعفونی کردن آن:

 

» برای جوشاندن اندکی آب ، به مقدار زیادی سوخت و انرژی و همینطور تجهیزات نیاز هست.

 

» آب بلافاصله پس از جوشاندن قابل بهرهگیری نیست و نیاز به سرد شدن دارد.

 

» در حین جوشاندن و همینطور سرد شدن آب ، اندکی از آب تبخیر شده و هدر می‌رود.

 

» آلاینده ها و ذرات محلول در آب ، با جوشاندن نه تنها از بین نمیروند بلکه با این روش آب تغلیظ هم میشود. لذا این روش فقط برای ضدعفونی کردن مناسب هست نه تصفیه کامل آب و حذف آلاینده هایي مشابه نیترات و سرب.

 

» جوشاندن آلاینده هاي شیمیایی مشابه کلر را از بین نمی‌برد بلکه باوجود کلر در آب جوش ، آب طعم ماندگی و کهنگی نیز بخود می‌گیرد.

 

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

۲ – روش های شیمیایی

برای ضدعفونی کردن نخست آب دو ماده شیمیایی وجود دارد : ید و کلر . هر دو ماده سبک و ارزان بوده و بهرهگیری از انها آسان هست. ید در کشتن ویروس ها ، باکتریها و تک یاخته ها خوب هست.

 

با این حال هرچه آب سرد تر باشد ، دوران بیشتری نیاز هست تا ید اثر خودرا بگذارد و آب را ضدعفونی کند. افزون بر این از آنجا که ید در منابع طبیعی مشابه خاک وجود دارد ، لذا بطور طبیعی در آب یافت می‌شود ، بنابر این اگر ما نیز به صورت مصنوعی ید رابه آب افزون کنیم ، دوز آن در آب تغییر کرده و کم و چندان میشود.

 

به گزارش تالاب افزون بر این زنان باردار و بیماران تیروئید ، نباید آب شامل ید را بنوشند. لذا بهرهگیری از ید فقط برای تصفیه آب در کوتاه مدت بهرهگیری می‌شود و تصفیه کردن آب با این ماده شیمیایی به مدت دوران بیش از سه ماه ، پیشنهاد نمی‌شود. طعم ید نیز مناسب نیست و گاهی مجبوریم برای از بین بردن طعم بد آن ، به آب شکر افزون کنیم!

 

ماده ضدعفونی کننده دوم ، کلر هست. بهرهگیری از کلر برای ضدعفونی کردن آب ، صرف نظر از نکات مثبت بیشماری که دارد ، دارای مضراتی نیز هست. از جمله ضررها کلرزنی ، به وجود آمدن تولیدات فرعی به نام تری هالون متان ها میباشند که امروزه احتمال سرطان زا بودن انها بیش از پیش برما اثبات شده هست.

 

 

افزون بر این کلر ماده اي بسیار سمی هست و اگر بیش از اندازه وارد آب شود ، باعث مریضی هایي شده و به اندام هاي داخلی بدن آسیب هاي جدی می‌زند.

 

همینطور کلر برای پوست و موی انسان نیز مضراتی رابه همراه دارد و باعث تحریک مخاط داخلی ریه و بینی میشود. هیراب سان چندین مطلب در خصوص ضررها کلر در این سایت توزیع کرده هست که می‌توانید در قسمت دانستنی ها ، در این مورد مطالعه کنید.

با فهمیدن نقاط ضعف روشهای سنتی تصفیه آب آشامیدنی ، پی میبریم که امروزه به روشهای مطمئن تری برای تصفیهآب نیاز داریم.

 

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

روش های مدرن و پیشرفته تصفیه آب آشامیدنی

 

تعریف ساده تصفیه آب این هست : حذف ناخالصی ها و آلاینده هاي معلق و محلول از آب . هرچه ذرات ناخالصی درشت تر باشند ، جدا کردن آن ها از آب آسان تر هست و بالعکس هرچقدر اندازه این ذرات ریز تر باشد نیاز به روشهای دقیق تری برایتصفیه آب هست.

 

بنابر این اندازه منافذ فیلترها ، مقاومت فیلترها در برابر انواع آلاینده ها و توانایی انها در حذف ناخالصی ها بسیار مهم هست. امروزه فیلترها را از جنس سرامیک ، الیاف مصنوعی و کربن می سازند.

 

برخی از بهترین روشهای تصفیه آب عبارتند از :

بهرهگیری از کربن فعال ، روش اولترافیلتراسیون و روش اسمز معکوس. کربن توانایی زیادی در حذف مواد شیمیایی مشابه کلر ، حذف طعم و بوی نامطبوع و بعضی از آلاینده ها دارد. توانایی کربن در فیلتر کردن ناخالصی هاي محلول و میکروارگانیزمها ، بسیار کم هست.

 

لذا از کربن بیشتر همچون پیش تصفیه در مرحله دوم و سوم دستگاه هاي تصفیه آب خانگی بهرهگیری میشود و غالباً اوقات آن را در کنار روشهای اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون بهرهگیری میکنند.

 

اولترافیلتراسیون روشی هست که طی آن ، آب را از نی هاي بسیار نازکی که در جداره انها منافذ بسیار ریز وجود دارد عبور میدهند و به این ترتیب تقریبا کلیه میکروارگانیزمها و ذرات معلق در آب از آب آشامیدنی حذف شده و آب دقیقا زلال و شفاف و ضدعفونی میشود.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/آموزش-های-تصفیه-آب-بصورت-خانگی-و-مدرن.html



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



در ادامه نمونه هایی از آموزش ساختن جعبه های هدیه را برایتان گردآورده ایم.

 

ساختن جعبه,درست کردن جعبه کوچک

ساخت جعبه دستبند

 

ساخت جعبه دستبند,روش ساخت جعبه های گلبرگی

روش ساخت جعبه های گلبرگی

 

جعبه کادو کوچک,روش درست کردن جعبه

ساخت جعبه برای دستبند

 

ساخت باکس هدیه,جعبه کادویی انگشتر

درست کردن جعبه کوچک

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




یکی از تاثیرگذارترین عناصری که نقش موثری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد پرده ها می باشند. حضور پرده ها در دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر زیبایی بخشیدن در ایجاد محرمیت نقش موثری دارد، اما بررسی پرده متناسب برای فضای اتاق خواب موضوعی است که امروز ما به آن می پردازیم با ما همراه باشید.

انتخاب جنس یک پرده تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون شما و میزان محرمیت فضای شما دارد. به طور مثال اگر پنجره ی اتاق خواب شما به نحوه ی است که از بیرون خانه دید به داخل وجود دارد پس پرده ی حریر برای فضای شما چندان مناسب نمی باشد و در صورت انتخاب بهتر است از نوع ترکیبی آن با سایر پارچه ها استفاده نمایید تا بتوانید میزان دید را به راحتی کنترل نمایید.

نکاتی برای خرید پرده,تکنیک های خرید پرده

انتخاب جنس یک پرده تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون شما و میزان محرمیت فضای شما دارد


پس از انتخاب جنس پرده ی مورد نظر برای اتاق خواب نوبت به انتخاب رنگ می شود، در انتخاب رنگ پرده خصوصا برای فضای اتاق خواب باید دقت زیادی کرد، چرا که رنگ ها تاثیر زیادی در میزان آرامش فضای داخلی شما دارد، برای فضایی همچون اتاق خواب انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش همچون رنگ های سال ۲۰۱۶ گزینه ی بسیار مناسبی است، از طرفی برای آن که اتاق خواب شما جلوه ی بصری زیباتری داشته باشد ست کردن پرده با روتختی شما می تواند ایده ی منحصر به فردی باشد.

راهنمای خرید پرده,اصول انتخاب پرده

در انتخاب رنگ پرده خصوصا برای فضای اتاق خواب باید دقت زیادی کرد


برای انتخاب مدل دوخت پرده ابتدا به سبک مبلمان اتاق خواب خود رجوع کنید اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است و تختخواب شما سبک کلاسیک دارد پس با انتخاب یک پرده ی والان دار تم کلاسیک اتاق خواب خود را کامل کنید، اما توجه داشته باشید برای اتاق خواب های کوچک تم کلاسیک مطلوب نمی باشد چرا که به دلیل جزییات زیاد این سبک فضای اتاق خواب شما را گرفته تر می کند.

 

انتخاب پرده فضای اتاق خواب, نکاتی برای انتخاب پرده

برای انتخاب مدل دوخت پرده ابتدا به سبک مبلمان اتاق خواب خود رجوع کنید


شیدها یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فضای اتاق خواب های مدرن می باشد، شیدها به دلیل قابلیت کنترل نور و قابلیت باز و بسته شدن می تواند گزینه ی مناسبی برای کور کردن دید همسایه باشد، همچنین شیدها را می توانید به رنگ ها و طرح های متفاوت در بازار پیدا کنید که این خاصیت آنها را برای فضایی مانند اتاق کودک هم مناسب کرده است

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/choosing-bedroom1-curtains1.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




از نظر من اتو کردن لباس ها یکی از پرزحمت ترین کارهای دنیاست! اگر روز پرمشغله‌ی شما با یک تپه لباس چروک شروع شود دیگر رمقی برای ادامه ی کارهای روزانه نمی ماند اما امروز ما می خواهیم راه حل های ساده ای را با شما به اشتراک بگذاریم تا این کار پر زحمت و وقت گیر را ساده تر انجام دهیم با ما همراه باشید.

یکی از راه حل های ساده در این زمینه این است که لباس‌های چروک خود را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند. بخار ناشی از لیف چروک‌ها را صاف خواهد کرد و زمان بیشتری به شما برای کارهای دیگرتان خواهد داد. اگر می‌خواهید لباس‌های بیشتری داخل خشک‌کن قرار دهید، می‌توانید به جای لیف از حوله‌ی حمام یا حوله‌ی دست استفاده کنید.

 

نکاتی برای داشتن لباس های بدون چروک,شستشوی لباس بدون چروک

لباس‌های چروک را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند


قبل از قرار دادن هر لباس در خشک‌کن آن را یک تکان محکم بدهید. جدا کردن و تکان دادن پارچه‌ها قبل از قرار دادن در خشک‌کن باعث می‌شود پس از شستشو به حالت اول خود برگردند. همچنین این کار به چرخش بهتر لباس‌ها در خشک‌کن و از بین رفتن چروک آن‌ها کمک خواهد کرد.

 

لباس های بدون چروک,نکاتی برای داشتن لباس های بدون چروک

لباس‌های چروک را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند


برای لباس‌های پارچه ای سرعت آرام تر چرخش و دمای کمتر به کاهش چروک‌ها کمک می‌کند . یک چرخش سریع در حقیقت چروک‌ها را بدتر می‌کند. تنظیمات ماشین خود را بر اساس دمای کم و سرعت کمتر چرخش قرار دهید.

 

بهترین روش های شستن لباس ها, برطرف کردن چروک لباس ها

لباس‌های چروک را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند


برای پیشگیری از چروک شدن زیاد لباس‌ها و صرف زمان زیاد برای اتو کردن زمانی که صدای بوق پایان کار ماشین لباس شویی را شنیدید سریع لباس ها را خارج کنید. اگر لباس‌ها همان‌طور بمانند چروک‌ها به‌سرعت شکل می‌گیرند و زحمت شما دو چندان می شود.

 

از بین بردن چروک لباس,راهکارهایی برای پیشگیری از چروک شدن لباس ها

برای پیشگیری از چروک شدن زیاد لباس‌ها پس از پایان کار ماشین لباسشویی سریع آنها را خارج کنید


برای رفع سریع چروک ها روی لباس اسپری کنید، آن را صاف کرده و به‌ آرامی بکشید. سپس بگذارید لباس آویزان بماند تا خشک شود. این روش روی لباس‌های بافتنی و نخی سبک بهتر اثر دارد اما روی لباس‌هایی مانند پارچه‌های ابریشمی و ریون که لک پارچه باقی می‌ماند این روش را امتحان نکنید.

 

شستشوی لباس بدون چروک, نکاتی برای شستشوی لباس ها

برای رفع سریع چروک ها روی لباس اسپری کنید، آن را صاف کرده و به‌ آرامی بکشید


پس از خشک شدن لباس، مثل فروشندگان لباس‌های خود را تا کنید. با سه تا کردن لباس به جای از وسط تا زدن باعث می‌شوید چروک‌های ناخوشایند میان لباس شکل نگیرند و نیاز به اتو کردن لباس ها نباشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/clothes-wrinkle-free.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()