نوشته شده توسط : نازی

 

ضد عفونی کردن لوازم آرایش

شیوه های تمیز کردن لوازم آرایش

 

آخرین باری که قلم یا اسفنج های آرایشی خود را تمیز کردید کی بود؟ احتمالا شما هم جزو اکثریت خانم هایی هستید که یادتان نمی آید این کار را چه زمانی انجام داده اید.

 

الیسون جاکوبستون، مشاور ایمنی خانواده، می گوید: «برای نوجوانان، قلم های آرایشی کثیف می توانند باعث آکنه و برای خانم های مسن، باعث چین و چروک شوند، همانطور که می توانند پوست را در معرض استرس اکسیداتیو، بر اثر رادیکال های آزاد قرار دهند و در نهایت کلاژن و الاستین پوست را کم کنند و باعث پیری زودرس شودن.» زمانی که صحبت از چین و چروک زودرس شود، همه تصمیم می گیرند که قلم های آرایشی خود را تمیز کنند.

  

ما از یکی از آرایشگران معروف خود در لس آنجلس با نام آلی رنه خواستیم تا اطلاعات خود را در مورد شیوه های تمیز کردن لوازم آرایش در اختیار ما قرار دهد. در ادامه مصاحبه ای کوتاه با این کارشناس را برایتان آورده ایم.

 

هر چند وقت یکبار باید لوازم آرایش خود را تعویض کنیم؟ 

این سوال بستگی به نوع لوازم آرایش مصرفی دارد اما در مورد لوازم آرایش یک قانون کلی وجود دارد و آن این است که شما پس از اولین بار استفاده از آنها باید در کمتر از یک سال آنها را تعویض کنید، به خصوص اگر لوازم آرایش تان حالتی کرمی یا مایع هستند.

 

تفاوت لوازم آرایش ها با یکدیگر چیست؟ 

ریمل نسبت به دیگر لوازم آرایش عمر کمتری دارد، به این دلیل که شما در هر بار استفاده از آن اکسیژن و باکتری ها را به مایع آن اضافه می کنید و این مایع با حساس ترین قسمت بدن شما، که چشم ها هستند، برخورد می کنند و می توانند موجب حساسیت یا عفونت های چشمی شوند.

 

پیشنهاد ما به شما این است که ریمل هایتان را هر 4 ماه یک بار یا هر زمان که تغییری در محتوی آن مشاهده کردید، عوض کنید.

 

محصولات پودری دوام بیشتری دارند، از این رو که در مقایسه با مایعات، مکان خوبی برای رشد باکتری ها نیستند.

 

رژ لب ها نیز، اگر چه حالتی کرمی دارند، اما دوام آنها نیز به نسبت زیاد است. شما می توانید از آنها، تا زمانی که تغییر بو و بافت ندادند، استفاده کنید. به طور معمولا رژ لب ها به مدت یک سال و نیم تا 2 سال قابل استفاده خواهند بود.

 

  

مصرف لوازم آرایش تاریخ گذشته چه خطراتی دارد؟ 

آیا شما بدون توجه به تاریخ مصرف لوازم آرایش تان، آنها را تا زمانی که به اتمام برسند، مصرف می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید بدانید که با این کار در واقع سلامتی تان را به خطر می اندازید. استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته موجب التهاب، آکنه، بسته شدن منافذ پوستی، عفونت و زخم می شود که دلیل تمام آنها نیز انتقال باکتری به پوست تان است.

 

بنابراین هنگام استفاده از آنها، به تاریخ انقضایشان دقت کنید. البته ممکن است گاهی لوازم آرایش تان قبل از تاریخ انقضای خود فاسد شود. در این شرایط رنگ، بافت و حتی بوی آن نیز تغییر می کند و نامطلوب می شود. حتی اگر هنگام استفاده از آنها پوست یا چشم تان دچار حساسیت شد، بهتر است که آنها را هر چه سریع تر دور بیاندازید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/tips7-cleaning-makeup.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



اتوی مو

اتوی مو در سایزهای مختلف در بازار عرضه می‌شود که هر یک برای موهای خاصی کاربرد دارد

 

در اینجا با مقاله ای درباره سلامت مو ، طرز استفاده صحیح از اتو مو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

    

اتو مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

یکی از راه‌های کمک به اقتصاد خانواده که از سوی خانم‌ها می‌تواند اجرا شود، صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با آرایش، پیرایش و زیبایی است که با آموزش و فراگیری چند تکنیک ساده بسیاری از آنها قابل اجراست. به عنوان مثال امروز برای شما به زبان ساده می‌گوییم که چگونه می‌توانید موهایتان را در داخل خانه اتو یا سشوار کنید که تا حد زیادی شبیه آرایشگاه‌های بیرون جلوه کند.

 

اتوی مو در سایزهای مختلف در بازار عرضه می‌شود که هر یک برای موهای خاصی کاربرد دارد. بنابراین با توجه به نوع مو و کوتاه یا بلند بودن آن، بهترین وسیله را برای اتوکشیدن مو انتخاب کنید.

  

سایز اتو مو 

اتو مو سایز کوچک ۱٫۵سانتی برای موهای بسیار کوتاه یا صاف کردن چتری‌ها مناسب است .

 

اتو مو ۲٫۵ سانتی برای موهای کوتاه، مثلا تا پایین گوش، و همچنین موهای نازک کاربرد دارد.

 

اتو مو سه سانتی برای اتوکشیدن موهای بلند تا روی شانه و همچنین موهایی که ضخامت متوسطی دارند مناسب است.

 

اتو مو ۳٫۵ سانتی برای اتوکشیدن مو‌های ضخیم، پرپشت و پایین‌تر از سرشانه مناسب است و سرانجام اتو موی پنج سانتی برای موهای ضخیم و بسیار بلند کاربرد دارد.

  

اتو مو سرامیکی 

اتو مو هایی که صفحه سرامیکی دارند حرارت را به طور یکسان پخش می‌کنند و آسیب کمتری را موجب می‌شوند. اتو موی سرامیکی می‌تواند بهترین انتخاب برای اتوکشیدن مو باشد.

  

اتو مو تیتانیومی 

اتو مو های تیتانیومی خیلی سریع‌تر از اتو موهای سرامیکی گرم می‌شوند و گرما را نیز سریع‌تر منتقل می‌کنند. اگر به ندرت از اتوی مو استفاده می‌کنید، این انتخاب برای شما ضرری نخواهد داشت، اما اگر به طور مداوم موهایتان را اتو می‌کشید یا اتو مو را مدت زیادی روی مو قرار می‌دهید، احتمال آسیب با این اتو زیادتر است.

  

اتو مو تورمالین 

تورمالین یک ماده معدنی کریستالی است که تکه‌شده و به عنوان روکش صفحات اتو استفاده می‌شود. اتوکشیدن مو با اتو‌موی تورمالین باعث می‌شود مو براق‌تر و صاف‌تر شده و کمتر وز کند.

 

نحوه استفاده از اتو مو

قبل از اتوکشیدن مو حتما از اسپری محافظت‌کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید

 

 

چند نکته مهم در استفاده از اتو مو 

مهم این است که قبل از اتوکشیدن مو حتما از اسپری محافظت‌کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. قرار گرفتن مو در معرض حرارت ۳۶۵‌درجه باعث خشک شدن و شکنندگی مو شده و در نهایت مو می‌سوزد و آسیب می‌بیند. بنابراین پیش از اتو کشیدن مو و زمانی که هنوز کمی نم دار و مرطوب است، کمی سرم مو یا اسپری موی مخصوص اتوی مو به کل موها بزنید تا محافظی بین آن و اتوی مو قرار بگیرد. بعضی از محصولات مخصوص اتوکشیدن مو بیش از حد مرطوب هستند و وقتی اتو می‌کشید با قرار گرفتن در برابر حرارت بالا به جای این‌که از مو محافظت کنند به آن آسیب می‌رسانند. حتما از محصولات با کیفیت و آزمایش شده استفاده کنید.

 

دمای اتو مو را از ۱۸۵ درجه سانتی‌گراد (۳۶۵ درجه فارنهایت) بالاتر نبرید. مو نیز مثل کاغذ در دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌سوزد. بنابراین بهتر است حتی اگر اتو موی شما درجه‌ای بالاتر از ۳۶۵ درجه فارنهایت دارد، حداکثر حرارت آن را روی ۳۶۵ درجه فارنهایت نگه دارید. اگر موهای نازک‌تری دارید این دما باید بین ۳۰۰ تا ۳۲۵ درجه باشد.

 

اتو مو را پس از استفاده حتما تمیز کنید. با توجه به این‌ که به موها اسپری یا محصولات آرایشی دیگری می‌زنید، اتوی مو هنگام استفاده این محصولات را به خود جذب می‌کند و اگر آن را تمیز نکنید، باعث آلوده شدن مو و آسیب دیدن آن می‌شود. بنابراین پس از هر بار استفاده از اتوی مو با یک دستمال خشک و مقداری الکل صفحات اتو را تمیز کنید تا آلودگی روی آن باقی نماند.

 

اتو کشیدن مو به روش‌های مختلف باعث می‌شود مو حالت‌های متفاوتی داشته باشد. این را بدانید اتوی مو همیشه فقط قرار نیست موهایتان را یکدست صاف کند. می‌توانید اتوی مو را روی موهای بافته شده بکشید تا مو تاب‌دار شود. همچنین می‌توانید مو را طوری اتو بکشید که حالت‌دار شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/removal7-characteristics-otolaryngology.html



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



لوازم آرایشی تقلبی در بازار

تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی

 

بازار لوازم بهداشتی و آرایشی پر شده است از کالاهای قاچاق و آسیب‌رسان به سلامت مردم، اما کارشناسان برای جلوگیری از توزیع و ورود این اقلام به بازار و نحوه شناسایی و تشخیص اجناس جعلی از اصل راهکارهایی دارند که با رعایت آن می‌توان عرصه را برای فروش آنها تنگ کرد.

 

سال‌هاست مشکل جعل و تقلب در زمینه لوازم بهداشتی یکی از مشکلات عمده این حوزه است. تا آنجا که در برخی از موارد اجناس جعلی و فیک از نوع اصلی آن بیشتر شده است. 

 

این چالش از طرفی به واردکنندگان و تولیدکنندگان ضربه می‌زند و از طرفی هم سلامت مردم را هدف قرار می‌دهد، چراکه اکثر این اجناس که با قیمت‌های بسیار پایین هم در بازار عرضه می‌شود دارای کیفیت مناسب نبوده و بسیار هم آسیب رسان هستند. 

 

به همین بهانه با بقایی، مشاور مدیر کل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص افزایش عرضه فرآورده های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق گفت‌وگو کرده ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

منظور از کالای تقلبی به صورت دقیق چیست؟ 

در تعریف عبارت تقلب یا آنچه که در زبان انگلیسی به آن Counterfeit می گویند، به قرار دادن کپی یک محصول، بجای محصول اصلی، به قصد فریب مشتری تقلب گفته می شود. در حوزه بازرگانی، محصولات تقلبی به کپی جعلی از محصول واقعی اطلاق می گردد که فرایند تولید آن با هدف کسب سود انجام می شود و طیف گسترده ای از کالاهای تقلبی را می توان در بازارهای بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشورمان در حوزه هایی نظیر پوشاک، ساعت، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، نرم افزار، قطعات خودرو، اسباب بازی، آثار هنری و فیلم ،لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی دارو شامل می شود.

 

اگرچه پول کاغذی، کماکان محبوب‌ترین و رایج ترین محصول تقلبی جهان بشمار می آید اما حوزه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی به واسطه سودآوری بالا بخصوص در زمان جعل اقلامی نظیر ملکول های جدید و داروهای خاص و کالاهای برندهای معروف آرایشی و بهداشتی که بخش اعظمی از قیمت مصرف کننده شان را بهره مالکانه یا رویالیتی تشکیل می دهد یا سهم بازار بالایی دارند ، نیز از حوزه های مورد توجه قاچاقچیان و باند های جعل بین المللی است .

 

مفهوم کالای قاچاق چیست؟ 

از سویی دیگر قاچاق، از لحاظ لغوی به معنای «کاری که پنهانی و با تردستی انجام شود» است و بر اساس تعریف کنوانسیون 1977 عبارت است از تقلب گمرکی که شامل گذراندن مخفیانه کالا به هر طریقی از مرزهای گمرکی است که بدان وسیله شخص موجب اغفال گمرک و فرار از پرداخت تمام یا بخشی از مالیات ها و عوارض مربوط به ورود یا صدور شده یا اجرای ممنوعیت ها و محدودیت های موضوع قانون امور گمرکی را نادیده گرفته و یا منافعی مغایر با قانون امور گمرکی به دست آورد.

 

کدام دسته در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی شیوع بیشتری پیدا کرده است؟ 

متاسفانه با نگاهی دقیق تر به بازار کالاهای آرایشی و بهداشتی، در بخشی که به اصطلاح به آن کف بازار یا مکان‌های عرضه در کوچه و بازار می گویند و نه داروخانه های کشور که تحت نظارت و کنترل کامل، منظم و دقیق سازمان غذا و دارو قرار دارند، در می یابیم این حوزه به‌شدت هم به کالاهای قاچاق آلوده است و هم لبریز از کالاهای تقلبی شده است.

 

آیا آمار خاصی در رابطه با واردات قاچاق و تقلبی وجود دارد؟ 

بر اساس اظهارات رسمی حدود ٦٣ درصد از کل کالاهای موجود در سطح بازار آرایشی و بهداشتی، یعنی عددی معادل ٩٠ درصد کالاهای خارجی وارداتی در سطح عرضه در سیطره ی کالاهای قاچاق یا تقلبی است و تنها ده درصد از این کالاها به صورت قانونی وارد و عرضه می‌شوند و بر اساس آمار نیمه رسمی رقم کالای قاچاق و تقلبی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی حدود ١.٥ میلیارد دلار است .

 

آیا این موضوع صرفا مختص به برندهای خارجی است یا اینکه در رابطه با محصولات داخلی هم دچار قاچاق و تقلب شده‌ایم؟ 

شاید انواع این معضل را در هفت بخش به این صورت بتوان دسته بندی کرد که کالای اصلی با برند خارجی که قاچاق شده، کالای تقلبی ساخته شده از روی برندهای خارجی در داخل و زیر پله ایی، کالای قاچاق شده تقلبی ساخته شده در خارج، کالای تقلبی برند های داخلی ساخته شده در داخل و زیر پله ایی، کالای قاچاق تقلبی برندهای داخلی ساخته شده در خارج، کالاهای مجهول الهویه ( برندهای من درآوردی) تقلبی ساخته شده در داخل و زیر پله ایی، کالاهای قاچاق مجهول الهویه ( برندهای من در آوردی) تقلبی ساخته شده در خارج را یافت.

 

اگر نگاهی کارشناسانه به این هفت نوع کالای موجود در سطح بازار داشته باشیم باید بگویم در مجموع همه این کالاها به دلیل عدم طی نمودن مراحل واردات، عدم پرداخت عوارض و حقوق گمرکی و دولتی، تهدید اشتغال و کارآفرینی ( تهدید اشتغال فردی ، تهدید و خطرآفرینی برای سرمایه گذار قانونمند ...) بشدت ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور را به مخاطره می اندازد .

 

برای خرید لوازم آرایشی حتما به داروخانه یا فروشگاه های معتبر مراجعه کنید

برای خرید لوازم آرایشی حتما به داروخانه یا فروشگاه های معتبر مراجعه کنید

 

کالای قاچاق و تقلبی به چه شکل سلامت مردم را مورد مخاطره انداخته است؟ 

خطر بزرگ آنجایی است که سلامت مردم و مصرف کنندگان بی اطلاع و فریب خورده را مورد تهدید قرار می دهد . هر هفت دسته کالایی فوق به دلایل زیر می توانند برای سلامت حال حاضر مصرف کنندگان از یک سوی و سلامت طولانی مدت آنها از سویی دیگر مضر و خطرناک باشند ؛

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/counterfeit7-health-beauty.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()