نوشته شده توسط : نازی

مدتهاست که دوست نداریم دوستان و آشنایان خود را با کادوها بخندیم.

در این موارد ، یا خود هدیه را از بین هدایای سرگرم کننده انتخاب می کنیم ، کادو تولد مسخره بازی یا اینکه ابتدا یک هدیه خنده دار را به عنوان شوخی هدیه می دهیم و سپس هدیه اصلی را می دهیم.

در حالت اخیر ، اغلب یک جعبه کادوی خالی یا جعبه کادو با یک جعبه خالی دیگر پشت سر هم می بینیم.

اما باید به شما بگویم که لطفاً روش های سنتی هدیه دادن را از این طریق متوقف کنید !!!!

اگر واقعاً می خواهید خود و دوستانتان را با هدیه خود بخندانید و خاطره خوبی از خود به جای بگذارید ، هدایای زیر شغل شماست !!!

ما قبلاً در پست دیگری هدایای خوشمزه برای شوخی با زنان ارائه داده ایم ، اما در این پست می خواهیم این هدایا را برای همه جنسیت ها ارائه دهیم!


موش و گربه
من شخصاً هرگز کسی را ندیده ام که از دیدن این موش و گربه خنده دار راضی نباشد.

اگر در یک رابطه عاشقانه هستید و به دنبال یک هدیه خنده دار هستید ، این میز سفره را از دست ندهید.
برای خرید این مجموعه و دیدن سایر هدایای جالب چوبی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هدایای خنده دار بخرید


کاسه توالت مگ مگ
اگر فکر نوشیدن قهوه یا چای صبحانه (که قهوه ای است) در کاسه توالت باعث خنده شما می شود ، پس این لیوان را بخرید.

یک کاسه توالت که نوشیدن نوشیدنی های قهوه ای در آن لذت بیشتری می برد ، البته اگر بخندید!


آهن ربا یخچال برای صندلی های حیوانات
یک درب زیبا به یخچال بدهید!

آهن ربا های درب یخچال که نیمی از حیوانات را نشان می دهد ، جلوه ای زیبا و نیروبخش به درب یخچال می بخشد ، خصوصاً وقتی پشت حیوانات نمایان باشد.


لباس زیر فوری
اگر کسی را می شناسید که مدام عرق می کند یا بهداشت مناسب لباس زیر را رعایت نمی کند ، با این هدیه هدیه ای تهیه کرده اید!

این لباس زیر اضطراری در بسته بندی مناسب قرار دارد و در جیب و کیف شما جا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



برنامه ریزی برای مخارج زندگی, تکنیک هایی برای زندگی

از هزینه هایتان یادداشت بردارید


هنگامی که سخن از پولدار شدن به میان می‌آید، یک فرمول ساده و البته همگانی برای این کار وجود دارد؛ باید کمتر خرج و بیشتر پس‌انداز کرد، البته گفتن این حرف ساده‌تر از انجام آن است. برای آن‌که بتوان مبلغ قابل توجهی پس انداز کرد باید شیوه‌های خاصی را به کار گرفت و به عبارت دیگر باید شیوه زندگی خود را تغییر داد. اما از کجا باید این تغییرات را شروع کرد؟ چه مواردی را می‌توان تغییر داد.


از هزینه هایتان یادداشت بردارید
«جرمی جاکوبسون» و «وینی سنگ» که در ٣٠ سالگی با حساب بانکی دلاری خود را بازنشسته کردند، می‌گویند: تمام مخارجتان را بنویسید و آن را تحلیل کنید. بدانید پولتان را کجا هزینه می‌کنید. به شما قول می‌دهیم حتما در فهرست تان هزینه‌ای وجود دارد که نمی‌دانید دلیل آن چه بوده است یا تصور می‌کنید آن را بی‌دلیل خرج کرده‌اید. این روش به یک خانواده چهار نفره کمک کرد تا میلیونر شوند. اگر نمی‌خواهید در کامپیوتر خود یک فایل عظیم و طویل بسازید، برنامه‌ای برای موبایل یا تبلت بیابید که به‌طور خودکار هزینه‌های شما را ردیابی می‌کند. (برنامه‌هایی مانند Mint، You need a Budget و Learn vest که در این زمینه بسیار محبوب هستند) یا آنها را در یک دفترچه یادداشت بنویسید.


غذای خانگی بخورید
هزینه‌های رستوران و غذای آماده خیلی سریع رشد می‌کند و حقوق ماهانه شما را می‌بلعد، بنابراین تا حد ممکن در خانه غذا بخورید تا بتوانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. علاوه‌بر آن غذای خانه سالم‌تر از غذاهای آماده است. اگر شاغل هستید در آخر هفته‌ها مقدار زیادی غذا بپزید و طی هفته آنها را مصرف کنید. همچنین سعی کنید یک پلوپز و آرام‌پز بخرید. در این قابلمه‌های جادویی می‌توانید همه چیز بپزید. شما می‌توانید در خانه با هزینه‌ای ٥ تا ١٠هزار تومانی برای دو نفر غذا بپزید، حال آن‌که هزینه دو وعده غذای آماده بیش از ٣٠‌هزار تومان خواهد بود. با این روش می‌توانید حداقل روزانه ٢٠‌هزار تومان پس‌انداز کنید.


با شکم سیر به خرید بروید
«دانیل واگاسکی» که پنج سال سعی کرد با بودجه سالانه ١٤هزار دلار (متوسط حقوق یک ماه در آمریکا) نیازهای خانواده‌اش را تأمین کند، با این روش هزینه خرید موادغذایی خانواده را نیز به نصف کاهش داد. او در این‌باره می‌گوید: هر وقت به خرید می‌روید، قبل از آن غذا بخورید. هرچند این کار به نظر بی معنی می‌رسد، اما در واقع خرید با شکم خالی ممکن است یک عادت پرهزینه باشد. با شکم گرسنه همه چیز به ویژه موادغذایی ناسالم مانند چیپس و پفک بسیار خوشمزه به نظر می‌رسد و بدون آن‌که متوجه باشیم، انواع کالاهای غیرضروری را به سبد خرید اضافه می‌کنیم. بنابراین سعی کنید قبل از رفتن به خرید غذای سبکی بخورید تا حواستان برای غذاهای فرآوری و بسته بندی شده کنترل شود.


دفعات کمتری خرید کنید
تا حد ممکن کمتر به فروشگاه های موادغذایی سربزنید تا پول کمتری خرج کنید. واگاسکی در این‌باره می‌گوید: به آخرین باری فکر کنید که فقط برای خرید چند وسیله جزیی به فروشگاه خواربارفروشی قدم گذاشتید. آیا فقط همان موارد کمی که مورد نظرتان بود را خریدید یا آن‌که کمی بیشتر پول خرج کردید؟ دلیل خریدتان چه بود؟ یک بسته بندی جذاب یا کالایی که حراج شده بود؟ البته این اتفاق چندان عجیب نیست. بنابراین تا حد ممکن کمتر به فروشگاه مراجعه کنید تا وسوسه خریدتان هم کمتر شود. واگاسکی می‌گوید: نیازی نیست شما به‌طور آنی عادت‌های خرید خود را تغییر دهید. با تغییرات کوچک فعالیت خود را آغاز کنید. اگر سه روز در هفته به خرید می‌روید، سعی کنید دفعات مراجعه به فروشگاه را به یک‌بار در هفته برسانید. به تدریج می‌توانید با ماهانه یک بار مراجعه به فروشگاه تمام مایحتاج خود را بخرید.


آنلاین عمل کنید
امروزه با پیشرفت فناوری و آنلاین شدن خدمات بانکی می‌توان بسیاری از صورت‌حساب‌ها و آبونمان‌ها را از خانه پرداخت کرد. به محض دریافت اس‌ام‌اس یا قبض می‌توان آنها را پرداخت کرد و دیگر نگران فراموش کردن آن نخواهید بود. این درحالی است که این روش صرفه جویی زیادی در هزینه های شما از جمله حمل و نقل به همراه دارد.


نقدی پرداخت کنید
تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که افراد برای خرید به جای وجه نقد از کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند، پول بیشتری خرج می‌کنند. بنابراین اگر واقعا تمایل دارید هزینه های خود را بکاهید، سعی کنید خریدهایتان را با پول نقد انجام دهید. این روند بسیار ساده است. هزینه‌های خود را برای مدت زمانی مشخص محاسبه کنید و سپس همان مقدار را از دستگاه خودپرداز بگیرید و کارت‌های الکترونیکی خود را در خانه نگه‌دارید. در صورتی که بودجه‌تان تمام شد، می‌توانید دوباره پول برداشت کنید. رامیت ستی، نویسنده کتاب «به شما یاد می‌دهم ثروتمند شوید» می‌گوید: به جای آن‌که کورکورانه از کارت‌های الکترونیکی استفاده و تا ریال آخر حسابتان را خرج کنید، از بانک پول نقد دریافت کنید و تصمیم بگیرید آن را برای چه مصارفی باید هزینه کرد.

 


با همسرتان صحبت کنید
صحبت درباره امور مالی، الگوهای خرج کردن و برنامه مالی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در ایجاد یک خانواده موفق از لحاظ مالی است. دیوید باخ در کتابش به نام «زوج‌های باهوش پولدار می‌شوند» می‌نویسد: سروکله زدن با مسائل مالی مسأله‌ای است که هر زوجی باید به آن بپردازند. اگر هر دو نتوانند اولویت های مالی مشترکی را برای خود مشخص کنند، نمی‌توانند موفق شوند.

 


محصولات برند را فراموش کنید
تا حد ممکن از کالاهای باکیفیت اما بدون نام مطرح استفاده کنید. رامیت ستی در کتابش به نام «به شما یاد می‌دهم پولدار شوید» می‌نویسد: باید اولویت‌های مالی خود را مشخص کنید زیرا نمی‌توانید همه چیز را با هم در اختیار داشته باشید. فقط هنگام خرید کالاهایی که برایتان اهمیت خاصی دارند، به سراغ برندها بروید و به این ترتیب از هزینه‌های اضافی خودداری کنید. به‌عنوان مثال هنگام خرید کالاهایی مانند دستمال توالت، موادغذایی و برخی لباس‌های روزمره سراغ برندها نروید.


انتخاب «روز بدون هزینه»
یک روز هفته را به نام «روز بدون هزینه» نام‌گذاری کنید. در این روز خود را به چالش بکشید تا حتی یک ریال هم خرج نکنید. این بازی ساده سبب می‌شود با آگاهی بیشتری هزینه کنید. ستی در این‌باره توضیح می‌دهد: به‌طور فنی حتی اگر شما کیف پولتان را هم باز نکنید، باز هم برای هزینه‌هایی مانند اجاره‌بها، بیمه خودرو و غیره باید پول بپردازید. اما هیچ‌وقت این هزینه‌ها را محاسبه نکرده‌اید. این خود دلیل دیگری است که روز بدون هزینه را انتخاب کنید زیرا به شما کمک می‌کند به طور آگاهانه بر هزینه‌های خود نظارت کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/change1-lifestyle-wealth1.html



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

روش های صرفه جویی در مصرف آب,راه و روش صرفه جویی در مصرف آب

موقع مسواک زدن شیر آب تصفیه شده را باز نگذارید

 

این روزها که کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان وشهری مطرح می شود موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی اعلام می شود. در بندهای پایین به چهل کلید طلایی صرفه جویی مصرف آب اشاره شده است:

 

۴۰ راه طلایی صرفه جویی در مصرف آب

1- از کلیه قوانین و محدودیتهای حفاظت آب که ممکن است در محل زندگی شما اعمال شود، آگاه شوید و از آن تبعیت کنید.

 

2- از آب حفاظت کنید، چون زندگی ما به آن وابسته است. هیچگاه به دلیل اینکه فرد دیگری مسوول پرداخت آب بها است، آب را هدر ندهید.

 

3- موقع مسواک زدن شیر آب تصفیه شده را باز نگذارید.

4- هنگام استحمام در فاصله بین شستن بدن و سرشویی، لزومی ندارد که شیرآب به طور پیوسته باز باشد.

 

5- برای آب دادن به درختان، درختچه ها، بوته ها و گلها، از روش آبیاری قطره ای استفاده کنید.

 

6- برای دوش گرفتن در حمام، زمان بگیرید و آن را به کمتر از 5 دقیقه برسانید، با این روش ماهیانه حدود 4000 لیتر آب صرفه جویی خواهد شد.

 

7- بهتر است ابتدا مواد باقمانده، از ظرف غذاجدا و بلافاصله شسته شوند. سبزی ها را نیز ابتدا در ظرفی بخیسانید و سپس آب بکشید. آبش هم برای گلها.

 

8- از جریان آب به منظور آب شدن یخ گوشت یا دیگر مواد غذایی منجمد استفاده نکنید.

 

9- فرزندان خود را در مورد نیاز به حفاظت از آب آگاه کنید. از خرید اسباب بازی ها و سرگرمی هایی که به یک جریان ثابت آب نیازدارند، خودداری نمایید.

 

10- هنگام استفاده از دستشویی شیر آب را با حداقل فشار باز کنید و همان را هم به طور مداوم باز نگذارید. چون جریان دایم آب موجب هدر روی آن می شود.

 

11- اگر دوش حمام شما در طی کمتر از 20 ثانیه یک ظرف چهار لیتری را بتواند پر از آب کند در آنصورت حتماً آنرا با یک سر دوش کاهنده مصرف تعویض کنید.

 

12- برای نظافت محیط مورد نظر خوداز جمله پارکینک و حیاط، به جای مصرف آب بهتر است از جاروب استفاده شود.

 

13- در باغچه خانه، درختان، بوته ها و چمن های بومی و مقاوم به خشکی که به آب کمتری نیازدارند و تحمل ماههای گرم تابستان را دارند، بکارید.

 

14- تمام شیلنگ ها، اتصالات و شیرها را به طور مرتب کنترل کنید تا از نشتی آب جلوگیری شود.

 

15- ضروری است برای اطمینان از سلامت لوله ها و شیرهای آب؛ آنها را مرتباً کنترل شوند.

 

16- در مواقع جایگزینی یا افزودن گل و گیاه در باغچه خانه، گیاهی را انتخاب کنید که آب کمتری مصرف کند. به این طریق سالانه 2200 لیتر آب برای هر گیاه قابل صرفه جویی خواهد بود.

 

17- ازنصب سیستم های آب تزیینی (مثل فواره ها) اجتناب کنید. مگر اینکه آب در سیستم بازیافت شود. همچنین سیستم را درجایی نصب کنید که تلفات کمی در اثر تبخیر و باد داشته باشیم.

 

18- لوله های آب منزل خود را عایق بندی کنید. عایق کاری لوله های اب گرم، روشی است که هدررفتن آب را قبل از خروج آب گرم کاهش می دهد.

 

19- لوله های آب گرم را عایق بندی کنید تا برای رسیدن آب گرم به شیرآب، لازم نباشد آنرا بی جهت بازبگذارید.

 

20- هرگز آبی را که می توان به مصارفی نظیر آبیاری و یا شستشو رسانید، فاضلاب حساب نکنید.

 

 

21- ماشین های لباس شویی معمولاً مقدار زیادی آب مصرف می کنند. بنابراین اگر از تعداد دفعات کاربرد ماشین لباس شویی بکاهید، عملاً در مصرف اب صرفه جویی کرده اید.

 

22- اگر امکان تنظیم وجود ندارد، یک بطری پر از آب یا یک کیسه نایلونی پراز شن و کاملاً در بسته را در مخزن توالت فرنگی و یا فلاش تانک قرار دهید تا مصرف آب را در هر بارکشیدن سیفون، کاهش دهید.

 

23- آب خنک مورد مصرف خود را همواره دریخچال نگهدارید تا مجبور نباشید شیر آب را برای مدتی بازبگذارید تا آب خنک شود.

 

24- برای نوشیدن آب به جای آنکه شیر آب را مدت زیادی باز بگذارید، بهتراست ابتدا چند قطعه یخ در لیوان قرار دهید و سپس شیر آب را بازکنید.

 

 

25- به کودکان آموزش دهیم تا با بستن بموقع شیر، از هدر رفتن آب جلوگیری نمایند.

 

26- می توان از آبی که برای شستن سبزی ها و دست و صورت استفاده می شود، به وسیله لوله کشی و هدایت آن به سمت فلاش تانک، در توالت استفاده نمود.

 

27- فلاش تانک هایی که نشتی دارند، آب را به داخل کاسه توالت هدر می دهند.

28- به جای شستن اتومبیل با شیلنگ آب، از یک سطل آب هم می توان استفاده کرد.

 

29- درحالی که کمبود آب در شهر احساس می شود، لزومی به شستشوی پیاده روی مقابل مغازه و منزل نیست.

 

30- هنگام احداث ساختمان از کارگران ساختمانی بخواهید از آب تصفیه شده استفاده نکنند.

 

31- زمانی که سرگرم آب دادن باغچه و گلهای منزل هستید با شنیدن صدای زنگ تلفن یا زنگ در بهتر است ابتدا شیر آب را ببندید و بعد به آنها پاسخ دهید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/ways1-save2-water.html



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

نکاتی برای خرید لوازم التحریر, لیست لوازم التحریر برای دانش آموزان

لوازم التحریر باید مناسب با ذوق و سلیقه بچگانه ی دانش آموز خریداری شود

 

روزهای پایان فصل تابستان، حال و هوای خاصی برای دانش آموزان دارد. خرید کیف نو، دفتر، مداد، خودکار و لوازم التحریر موردنیاز ديگر، بخش متعددی از دانش آموزان را سر ذوق می آورد.

نکته ی مهم در رابطه ی خرید وسایل مورد نیاز مدرسه، انتخاب بهترین گزینه ای است که هم کیفیت و هم قيمت مناسبی دارد.

 

ضروری نیست حتماً در شهریور ماه و مهر تمامی قلم و کاغذ مورد نیازتان را بخرید. این ماه ها شلوغ است و شلوغی موجود در بازار باعث می شود نتوانید بخوبی تصمیم بگیرید و امکان دارد گیج و سر در گم شوید.

 

لوازم التحریر فانتزی و با عکس هایی مثل بنتن، مرد عنکبوتی و غیره باعث عدم تمرکز دانش آموز و چشم و هم چشمی به ویژه در سنین پایین می شود. از طرفی گران قیمت تر هستند و تهیه آن ها باصرفه نیست.

 

لوازم التحریر و دیگر وسیله های مورد نیاز دانش آموز باید مناسب با ذوق و سلیقه بچگانه ی او خریداری شود، آزاد گذاشتن فرزندان در انتخاب وسیله های مورد نیازشان هم توصیه نمی شود و والدین باید در انتخاب های فرزندانشان با آن ها همراه شوند.

 

فهرست لوازم التحریر برای دانش آموزان ابتدایی

پوشه کاغذ

دفتر ساده ۴۰ برگ، ۶۰ برگ و ۸۰ برگ و ۱۰۰ برگ در سال های بالاتر

مداد رنگ مشکی نرم

پاک کن

دفترچه چسبی

اتود تراشی و مغزی های آن

مدادتراش مخزن دار

مداد قرمز

جامدادی ترجیهاً پارچه ای

مداد رنگی ۱۲ رنگ

خط کش

ماژیک های قابل شست وشو

چسب ماتیکی

چسب مایع

قیچی کوچک سرگرد

کوله پشتی سبک

جامدادی بزرگ برای وسایل نقاشی

لیوان آب خوری

خط کش شابلون دار

کاور کلربوک برای برگه A4

برچسب برای نوشتن اسم دانش آموز روی وسیله هایش

کاغذ رنگی در رنگ های گوناگون

قیچی کوچک

مقوا رنگی در چند رنگ مختلف

هایلایتر

کاغذ A4 خط دار و بدون خط

خودکار قرمز،آبی،مشکی،سبز برای سنین بالاتر

لاک غلط گیر

گونیا، پرگار، نقاله برای دوره ابتدایی سوم

پوشه دکمه دار

زونکن برای منظم نگه داشتن برگه ها

جلد نایلونی کتاب

کاغذ شطرنجی

دفترچه يادداشت

ظرف ناهار در صورتی که فرزند شما ناهارش را در مدرسه می خورد

ظرف میوه و میان وعده

 

خرید لوازم التحریر,راهنمای خرید لوازم التحریر

کیف مدرسه باید مناسب با سن و قد دانش آموز تهیه شود

 

فهرست لوازم التحریر برای دانش آموزان دبیرستان

مداد نوکی (اتود)

نوک اتود

خودکار نوک ساچمه ای حداقل در ۴ رنگ

استیک نوت

دفتر

دفترچه يادداشت

 

هایلایتر

لاک غلط گیر

کلاسور

دفتر کلاسوری

روان نویس

زونکن

پوشه دکمه دار

ماژیک وایت بورد

مداد طراحی

تخته شاسی

پاک کن

کلربوک

کاور کاغذ

کاغذ کلاسور

خط کش

ست هندسه

منگنه

 

نکته هایی در خصوص تهیه ی لوازم مورد نیاز دانش آموزی:

* تهیه کیفی کوچک مخصوص وسایل بهداشتی حاوی( دستمال کاغذی جیبی، مسواک با محافظ، خمیر دندان، لیوان غیر فلزی نشکن مرغوب و حتی الامکان دردار) اجباری است.

 

* در صورتی که مدرسه ساعت ناهار دارد و دانش آموز از خانه ناهار می آورد می بایست از ظرف غذای دردار و از جنس مناسب برای قرار دادن در فر و مقاوم در برابر شستشو و حرارت با برچسب نام و نام خانوادگی استفاده کند.

 

* کیف مدرسه می بایست مناسب با سن و قد و شرایط اندامی و جسمانی دانش آموز و ترجیحا دو بنده با یک بند کمری، ( جهت رعایت سلامت ستون فقرات دانش آموز ) تهیه شود.

 

نکته هایی برای انتخاب کیف مدرسه و وسایل مدرسه:

* حتی المقدور از تهیه ی کیف های چرخدار( به علت وزن زیاد آنها ) دوری شود.

* در انتخاب دفترها، حتی الامکان جلد های سبک وزن خریداری شود.

 

* اگر وسایل سال پیش قابل استفاده می باشد، برای صرفه جویی و یادگیری این مهارت به دانش آموزان ترجیحا از آن وسیله ها استفاده شود.

 

* حتماً تمام وسیله ها برچسب نام و نام خانوادگی داشته باشد. حتی اگر مداد در طی سال تمام شده و مداد ديگر جایگزین شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/stationery2-shopping-guide2.html



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

آشنایی با انواع پکیج, انواع پکیج

پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين آب گرم مصرفی بسیار مناسب است

 

پکیج چیست؟

پکیج وسیله ای است که به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه گرمایشی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج دیواری از میزان و حجم بسیار کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری برخوردار است که از فواید بسیار مهم این وسیله می باشد . پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين پی در پی آب گرم مصرفی منازل و ساختمان ها بسیار مناسب است. پکیج های نسل جدید سر و صدای بسیار کم سیستم محافظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا، سیستم عیب یابی الکترونیکی، فن و دودکش دوجداره جهت تأمين هوای کافی احتراق و خارج شدن کامل دی اکسید کربن و قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.

 

خریدن پکیج جدید امری مهم می باشد به دلیل آن که شما برای تأمين گرمایش خانه خود و یا تأمين آب گرم مصرفی به آن اتکا دارید. خرید پکیج جدید می تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد و در صورتی که در اواسط زمستان هم پکیج شما از کار بیفتد تصمیم گیری این امر دوبرابر مشکل خواهد بود. بنابراین منطقی است که پیش از خرید پکیج جدید، پارامترهایی که در خرید بهتر یک دستگاه پکیج به شما کمک می کنند را بشناسید و از آن ها آگاه باشید.

 

درصورتی که قصد خرید پکیج دیواری را دارید لازم است اول با اقسام آن آشنا شوید.

 

در یک دسته بندی کلی می توان پکیج ها را در دو مدل پکیج های زمینی و پکیج های دیواری تقسیم کرد.

 

همینطور بعضی از پکیج ها دو مبدله هستند. این گروه از پکیج ها به علت دارا بودن دو مبدل حرارتی، جریان آب گرم در انتها پیوسته بوده که این امر سبب کاهش رسوب گرفتن در مبدل و همچنین تأمين آبگرم بیشتر می گردد.

 

همینطور پکیج های فن دار دارای یک فن هوادهی در بخش اگزوز هستند و در شرایطی که یا پکیج در فضای باز نصب شده باشد و یا قسمتی از مسیر دودکش پکیج به صورت افقی (بیش از یک متر) باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پکیج دیواری زمینی

اگر متراژ خانه شما بیش از ۳۰۰ متر مربع می باشد بهتر است از پکیج های زمینی استفاده گردد ودرصورتی که مصرف کننده به آب گرم بیشتر و یا گرمای بیشتری احتیاج داشته باشد پکیج زمینی برترین گزینه برای بهره برداری می باشد . همچنین درصورتی که با محدودیت فضا روبرو هستید و یا متراژ خانه شما زیاد نیست بهتر است از پکیج های دیواری استفاده نمایید. پکیج های دیواری می توانند به جای یک کابینت دیواری نصب شوند که علاوه بر اشغال فضای کم بازدهی انرژی بالاتری نسبت به موتور خانه ها دارند. یکی ديگر از تفاوت های پکیج زمینی و دیواری در ظرفیت ذخیره ی آب آن ها می باشد . پکیج هایی که زمینی هستند به دلیل بزرگ بودن نسبت به پکیج های دیواری که فاقد ظرفیت ذخیره آب هستند از گنجایش ذخیره ی آب زيادي برخوردارند و آب را گرم نگه می دارند.

 

مقایسه انواع پکیج دیواری و زمینی

در این جا می خواهیم پکیج دیواری و زمینی را که از سیستم های گرمایشی می باشند را بررسی کنیم.

 

این که چه فرقی بین این دو وجود دارد.

 

ظرفیت حرارتی پکیج زمینی بیشتر از پکیج دیواری است.

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است.

 

پکیج دیواری ابعاد کوچکتری نسبت به پکیج زمینی دارند و بر روی دیوار مثل کابینت وصل می شوند.

 

در صورتی که پکیج زمینی باید مانند کابینت زمینی بر روی زمین قرار بگیرد.

پکیج زمینی به خاطر وجود مخزن آب گرم مصرفی را ذخیره می کند.

 

آشنایی با انواع پکیج,انواع پکیج

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است

 

ظرفیت حرارتی دستگاه

درصورتی که دستگاه پکیج را برای تأمين گرمایش خانه خود انتخاب نموده اید و اکنون به دنبال خرید پکیج مناسب هستید می بایست در نظر داشته باشید که تنها برند پکیج مهم نیست. بلکه انتخاب بهترین پکیج با ظرفیت مناسب هم مهم است. یکی از موارد تعيين کننده در خرید پکیج مناسب ظرفیت آن است.

 

این که احتیاج شما به آب گرم بهداشتی و همچنین گرمای محیط چه مقدار می باشد و از طرفی با توجه به حالت جغرافیایی، خانه شما چه ميزان حرارت احتیاج دارد هر کدامیک پارامترهایی است که به وسیله ی آن می توانید گنجایش مورد نیاز پکیج را اندازه گیری و انتخاب نمایید.

 

بعضی از مصرف کنندگان محاسبه ی ظرفیت حرارتی پکیج را بر عهده ی می گذارند ولی شما می توانید برای محاسبه ی تخمینی طرفیت پکیج مورد نیاز خود متراژ واحد مسکونی خود را در عدد ۱۵۰ (کیلوکالری) ضرب کرده و آن را محاسبه نمایید.

 

پکیج دیواری علاوه بر تأمين آب گرم مصرفی در خانه، آب گرم مورد نیاز برای شو فاژها را در زمستان آماده می کند. استفاده از پکیج دیواری به نسبت آبگرمکن دیواری و سیستم شوفاژ منزل مرکزی مزایای بسیاری دارد. پکیج از نظر میزان صدا بسیار کم صداتر بوده و نوسانات دمای آب در آن اصلاً محسوس نیست.

 

روشن شدن و کارکرد آن در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ منزل مرکزی بسیار کم صداتر است و از همه مهم تر راندمان آن در مقایسه با سیستم شوفاژ منزل مرکزی بسیار بالاتر است. از ديگر مزایای استفاده از پکیج، اشغال فضای بسیار کم در مقایسه با سیستم آبگرمکن ایستاده و سیستم شوفاژ منزل مرکزی می باشد .

 

فواید استفاده از پکیج دیواری

استقلال مصرف کننده

صرفه جویی بیشتر انرژی

دسترسی اسان به پکیج شوفاژ دیوار

 

شخصی سازی شرایط بهره برداری از تاسیسات

کاهش هزینه ها قيمت انرژی

کاهش هزینه تعمیرات

 

بی نیازی از عایق کاری

حجم اشغال کم

محافظت از محیط زیست

 

تأمين آبگرم فوری

تأمين آبگرم دائم

هوشمندی پکیج در تخصیص انرژی

 

امنیت بیشتر

کارکرد آرام و بی صدا 

 

رضایت و عملکرد بهینه و مناسب پکیج سبب شده است که این دستگاه رایج ترین روش تأمين گرما و آب گرم در جهان باشد و بدین گونه تردیدی در استفاده از آن به جا نمی ماند.

 

برای خرید پکیج دیواری و زمینی به نکات زیر توجه کنید.

 

انتخاب پکیج با توجه به فضای واحد مسکونی

بررسی دودکش

 

 

توجه کردن به مبدل حرارتی

ميزان آب گرم مصرفی شما چه مقدار است؟

 

کدام پکیج را انتخاب می کنید؟ دیواری یا زمینی؟

مبدل ها

 

خدمات پس از فروش

سیستم عیب یاب اتوماتیک با کد

بررسی هد پمپ سیر کولاسیون پکیج

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/package2-shopping-guide2.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()