نوشته شده توسط : نازی

وب سایت دندانپزشکی شما اولین اطلاعات را در مورد مطب خود به مشتریان ارائه می دهد، بهترین قالب وردپرس برای دندانپزشکی بنابراین مطمئن شوید که به اهداف وب سایت خود دست یافته اید.
برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود، به جای سایت ایستا، به یک وب سایت پویا نیاز دارید. خدمات طراحی وب سایت دندانپزشکی ما نه تنها یک وب سایت جذاب و منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه سایت شما را دائماً به روز می کند تا مطابق با گوگل باشد. به روز رسانی منظم وب سایت برای رشد کلینیک دندانپزشکی شما در رتبه بندی گوگل ضروری است.
با ما تماس بگیرید
نمونه ای از وب سایت دندانپزشکی که توسط کلینیک MBA در دسته های اصلی توسعه یافته است
نمونه ای از صفحه کلینیک دندانپزشکی
سایت آرمانی همبکلینی
نمونه هایی از وب سایت های دندانپزشکی شخصی
وب سایت دندانپزشکی دکتر فرحناز دادگری
نمونه ای از وب سایت کلینیک دندانپزشکی 24 ساعته
وب سایت کلینیک 24/7 دندانپزشکی مینوسا
نمونه ای از وب سایت تخصصی دندانپزشکی
سایت اختصاصی کلینیک دندانپزشکی بیمارستان عرفان نیایش
نمونه ای از وب سایت برند دندانپزشکی
سایت دندانپزشکی کلینیک تاج
نمونه ای از وب سایت کلینیک دندانپزشکی
سایت کلینیک دندانپزشکی صبح
وقتی با کلینیک MBA همکاری می کنید
هنگامی که با کلینیک MBA کار می کنید، از رویکرد طراحی منحصر به فرد ما و سال ها تجربه در ایجاد وب سایت های دندانپزشکی حرفه ای و تعاملی بهره مند خواهید شد. تمامی وب سایت های ما با در نظر گرفتن بالاترین استانداردهای سئو طراحی شده اند. وب سایت شما شامل اطلاعاتی درباره شما، دندانپزشک و کارکنانتان، اقدامات تخصصی شما، فناوری دندانپزشکی و تجهیزات کلینیک، اطلاعات تماس، نمودارهای بیمار، کارت های راهنمای کلینیک و غیره است.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

راهنمای خرید اسپیکر خانگی دنای را در زیر بخوانید
امروزه سیستم صوتی خانگی با کیفیت یکی از مهمترین لوازم هر خانه است فرقی نمی کند شما می خواهید موسیقی گوش دهید فیلم ببینید یا بازی کنید شما به طور قطع نیاز به اسپیکر خانگی مناسب هستید. بهترین اسپیکر خانگی همه ی ما در طول روز بارها و بارها در مورد خرید لوازم منزل یا هر لوازم مصرفی دیگر فکر می کنیم اینکه چه برنید کیفیت خوبی دارد از کجا خرید کنم استفاده از آن به چه صورت است و هزاران سوال دیگر ممکن است ذهن ما را درگیر و سردرگم کند. همخین سوالات به طور قطع یقفین در مورد خرید اسپیکر خانگی نیز اتفاق می افتد. ما در اینجا برای راحت کردن تصمیمات شما شاخص هایی که در خرید اسپیکر خانگی باید به آن دقت شود را ارائه می دهیم و همچنین چند مدل از بهترین اسپیکر خانگی را معرفی خواهیم داشت.


بهترین سیستم صوتی خانگی
در خرید اسپیکر خانگی به چه مواردی باید دقت کنیم؟
مواردی که بهترین برند سینمای خانگی باید داشته باشد
توان خروجی اسپیکر(قدرت صدا)
معروف‌ترین مشخصه هر اسپیکر توان خروجی واقعی یا قدرت صدا آن است که برای بیان آن از واحد RMS و یا وات استفاده می‌شود. واضح است که هر قدر توان خروجی بالاتر باشد اسپیکر قوی‌تری خواهیم داشت. اما توجه داشته باشید که توان واقعی اسپیکر مهم است نه توان اسمی. به عنوان مثال توان واقعی اسپیکر مدل DE-WB3065PW دنای 60 * 2 وات است یعنی توان واقعی هر باکس اسپیکر 60 وات است.

ساب ووفر
هر موسیقی‌ای دارای سه دسته کلی صدا است. صدای زیر، صدا بم و صداهای معمولی مانند صدای خواننده. ساب ووفر(subwoofer) که در اصطلاح به آنها ساب هم گفته می‌شود برای پخش صدای Bass و بم موزیک به کار می‌رود. ساب ووفرها یکی از مهم‌ترین ارکان هر سیستم صوتی حرفه‌ای هستند که انرژی و هیجان را به موسیقی هدیه می‌دهند.

توییتر
توییترها وسیله‌ای برای تقویت صدای زیر موزیک هستند که کمک بسیاری به زیبا شدن آهنگ‌ها می‌کنند. در هر باکس اسپیکر دنای مدل (DE-3010NW3 (mp3 یک عدد توییتر با اندازه یک اینچ استفاده شده است.

میدرنج
میدرنج ها قابلیت پخش صدای متوسط را به اسپیکر می‌دهد. استفاده از میدرنج در کنار توییتر و ساب ووفر در اسپیکرهای خانگی صدای بسیار با کیفیت و تفکیک شده‌ای را برای شما پخش خواهد کرد.

بهترین اسپیکر خانگی از نظر کیفیت برای سیستم صوتی خانگی
اگر کیفیت صدای بالا در انتخاب یک سیستم صوتی و پخش صدای خانگی مدنظر شماست، اسپیکر ایستاده دنای مدل DE-3010NW3 می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب برای شما باشد زیرا این مدل از اسپیکر دنای به صورت مجموع دارای 6 ساب 6.5 اینچی است و می‌تواند نیاز به سیستم حرفه‌ای و تولید صدای Bass بالا را برآورده سازد.

ساب ووفر اسپیکر ایستاده دنای مدل DE-3010NW3 از نوع اکتیو بوده یعنی دارای یک آمپلی فایر داخلی است که به طور مستقیم به سیستم صوتی و تصویری متصل شده و کار خود را آغاز می‌کند.

بهترین اسپیکر خانگی
بهترین اسپیکر خانگی
بهترین اسپیکر خانگیبهترین اسپیکر خانگی
بهترین اسپیکر خانگی
بهترین اسپیکر خانگی
آمپلی فایر
صدای تولیدی توسط هر دستگاه صوتی به تنهایی قابل شنیدن نیست و باید صدا به آمپلی فایر فرستاده و طی چند مرحله تقویت و تفکیک‌سازی شود، سپس به بلندگوها در هر کانال ارسال شود بنابراین وظیفه اصلی آمپلی فایر بهبود کیفیت صدا و افزایش قدرت خروجی اسپیکر است. استفاده از آمپلی فایر با قدرت تقویت‌کنندگی بالا در این مدل باعث می‌شود کیفیت صدا در حد بالا و بدون نویز و قطع و وصلی باشد.

قابلیت اتصال بلوتوث
مورد دیگری که در خرید اسپیکر خانگی باید به آن توجه شود قابلیت اتصال بلوتوث است. برای مثال، اسپیکر ایستاده رقص نور دار دنای مدل DE-WB3065PW مجهز به بلوتوث می‌باشد که امکان اتصال به انواع دستگاه‌های بلوتوث‌دار از جمله موبایل و تبلت یا پخش کننده‌های موسیقی دیگر را بدون اتصال کابل فراهم می‌آورد. نسخه بلوتوث این مدل 5.0 است.

قابلیت پخش فرمت صوتی MP3
اسپیکری که انتخاب می کنید حتما توجه کنید قابلیت پخش فایل‌های صوتی MP3 را داشته باشد. اگر می‌خواهید فقط به موسیقی گوش دهید این امکان خیلی برای شما اهمیت خواد داشت.

طراحی بلندگوها
طراحی مناسب و دقیق اسپیکرها یکی از عوامل مؤثر در افزایش کیفیت صدای آن است. برای مثال تمام بدنه اسپیکر ایستاده دنای از جنس MDF مرغوب ساخته شده که باعث تولید صدای با کیفیت و مانع از ایجاد هرگونه صدای آکوستیک مصنوعی در هنگام پخش صدای بم می‌شود.

همچنین طراحی آن به گونه‌ای است که ورودی و خروجی هوا متناسب با قدرت این اسپیکر تنظیم شده تا دستگاه آسیبی نبیند. رنگ این اسپیکر به رنگ مشکی است که به همراه طراحی مناسب بدنه، باعث افزایش جذابیت آن شده است.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

عروسک باربی درخشان و تکرار نشدنی (باربی) ، یا باربارا میلیسنت رابرتز (باربارا میلیسنت رابرتز). حتی نمی توانم باور کنم که در مارس 2014 باربی ، این زیبایی خارق العاده با فیگور کامل، 55 ساله خواهد شد! این عروسک تا به امروز را می توان محبوب ترین عروسک دختران سراسر دنیا نامید! در طول چنین سابقه طولانی از وجود خود ، باربی در صدها ، اگر نه هزاران نفر ظاهر شده است تصاویر شیک و لباسهای خیره کننده ای که در مشاغل مختلفی امتحان کرده اند خانواده دوستانه و دوستان متعدد ، از چندین دنیای فانتزی دیدن کردند (به عنوان مثال ، در پادشاهی پری ها) ، قهرمان چندین فیلم انیمیشن شد ، فضای مجازی را تسخیر کرد ، و نه تنها ...

بیوگرافی مینی باربی
اما قبل از اینکه از داستان موفقیت این عروسک خارق العاده بگوییم ، بیایید بیوگرافی خیالی باربی را به عنوان شخصیتی که توسط خالق عروسک ابداع شده است ، بشناسیم.

بنابراین ، باربی از ویسکانسین (ایالات متحده آمریکا) می آید. نام والدین او گئورگ و مارگارت بود. باربی خواهران کوچکتر دارد ، باربی بزرگترین فرزند خانواده است. بعداً ، خانواده اش به نیویورک نقل مکان کردند ، جایی که باربی خودش در دبیرستان بین المللی منهتن تحصیل کرد.

باربی بسیار باز ، خوش مشرب و دختر مهربان، او دوست دختر زیادی دارد. و باربی حیوانات را نیز بسیار دوست دارد ، در طول زندگی خود بیش از 40 حیوان خانگی داشت.

باربی دائما در جستجوی تماس گرفتن است. وی پیش از این موفق به ملاقات یک مهماندار هواپیما ، خلبان ، دامپزشک ، دیپلمات ، دکتر و حتی یک فضانورد شده است. به هر حال ، قد باربی 29.2 سانتی متر و وزن آن 206 گرم است.

اما مهمتر از همه ، باربی جوان ، روشن و دخترزیبا، بنابراین ، در زندگی او ، یک زیبا داستان عاشقانه... در سال 1961 ، سر صحنه فیلم های هالیوود ، باربی با یک مرد خوش تیپ به نام آشنا می شود. عاشقانه آنها ، بسیار واضح و مورد گفتگو ، 43 سال طول خواهد کشید. در این مدت ، باربی به دور دنیا سفر می کند ، با هم در یک مدرسه رقص شرکت می کند و حتی شرکت کننده و طرفدار مشتاق چندین بازی المپیک می شود. با این حال ، بیشتر و بیشتر اوقات ، باربی به ازدواج ، خانواده و فرزندان فکر می کند ، اما برای ازدواج آماده نیست ... بر این اساس ، در مشهورترین زوج عروسکی اختلاف ایجاد شد. بنابراین ، در 12 فوریه 2004 ، تقریباً در آستانه روز ولنتاین ، 

جهان از جدایی باربی و کن باخبر شد ... به نظر می رسد ، این می تواند به داستان عاشقانه باربی پایان دهد ... اما این همچنان ادامه دارد. و باربی در صحنه داستان اسباب بازی 3 با بازی در نقش های اصلی فیلم دوباره دیدار می کنند. و در سال 2011 از صفحات بزرگترین شبکه اجتماعی فیس بوک با بیان "باربی ، اگرچه ما از پلاستیک ساخته شده ایم ، عشق ما واقعی است!" از باربی درخواست بازگشت به آن را می کند. در حالی که باربی در مورد تصمیمی تصمیم نگرفته است. اما ما ، با زوزه ، به اتحاد مجدد این زوج عروسک زیبا و شناخته شده رای می دهیم ، در واقع مانند میلیون ها طرفدار باربی در هر سنی در سراسر جهان به یک زوج باربی-کن در وب سایت رسمی باربی رای می دهند!

 

چگونه باربی محبوب شد و دنیا را به دست گرفت؟
سلف باربی در سال 1955 در آلمان ظاهر شد. این یک عروسک بود با پاهایی بلند ، سینه های بزرگ ، بینی کمی واژگون و اسم او بیلد لیلی بود. علاوه بر این ، در ابتدا لیلی حتی یک عروسک نبود ، او شخصیتی در یک کمیک استریپ روزنامه بود. این شخصیت توسط سردبیر روزنامه آلمانی Bild Zeitung ابداع شد ، فقط به این دلیل که قسمت کوچکی از روزنامه باقی مانده بود که مواد کافی برای آن نبود. بنابراین در قالب یک کمیک استریپ در 24 ژوئیه سال 1952 ، تصویر لیلی با یک عنوان حاوی خنده دار در روزنامه ظاهر شد. این شخصیت آنقدر محبوب شد که در سال 1955 ، لیلی به لطف یک عروسک بازی به نام رالف هوزر زنده شد. او بلافاصله به عنوان نمونه اولیه زن ایده آل عاشق مردم شد. اما پس از آن هنوز فقط یک نمونه دور و ناقص از عروسک مدرن بود که هیچ کس آن را به عنوان اسباب بازی کودک در نظر نگرفت. لیلی منحصراً به عنوان یک هدیه خنده دار برای بزرگسالان تصور می شد ، زیرا شخصیت ترسیم شده دختری جسور ، زیبا و پرشور است که مطمئناً با تصویر یک خانه دار نمونه مطابقت ندارد ... و فقط در سال 1959 شرکت آمریکایی Mattel (Mattel) انقلابی در صنعت اسباب بازی ایجاد کرد کودکان ، خرید حقوق تصویر لیلی از Bild Zeitung ، و ایجاد اولین عروسک خود به نام باربی!

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

 

١٠ روش طبیعی برای مقابله با نیش پشه

 

 

یکی از بزرگترین و شاید یگانه موردی که در فصل‌های گرم به ویژه تابستان، افراد مختلف در نقاط گوناگون جهان با آن سر و کار دارند، نیش پشه‌ها و سوزش جای آن است. پشه‌ها نیش می‌زنند و پس از 24 ساعت می‌میرند، اما جای نیش آن‌ها که سوزش دارد و قرمز شده، برای مدتی می‌ماند و باعث آزار فرد می‌شود.

 


10 راه طبیعی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای مقابله با پشه‌ها و رهایی از نیش این حشرات به ویژه در طول شب استفاده کرد. اولین روش ، خلاص شدن از آب‌های راکد در اطرافتان است. به عنوان مثال، ظروف آب حیوانات خانگی و حوض‌ها محل مناسبی برای تخم‌گذاری این پشه‌ها و گسترش دامنه فعالیت آن‌هاست.

 


دومین راه ، کاشتن و یا نگهداری از گیاهان چون علف گربه،‌ اکلیل کوهی، بالنگ، استوخدوس، دارچین و نعناع است. این گیاهان مانع جذب پشه‌ها می‌شوند یا به عبارتی به گیاهان پشه‌گریز معروف هستند.

 


سومین روش ، این است که از سیر استفاده کنید. پشه‌ها همانند خون‌آشام‌ها از این گیاه نفرت دارند. اگر از بوی سیر متنفرید، یک تکه پارچه را در آب سیر خیس کنید و پس از خشک شدن، آن را خارج از اتاق و یا محلی که زندگی می‌کنید، آویزان کنید. اگر هم برایتان فرقی نمی‌کند که بوی سیر بدهید، یک حبه سیر را چهار قسمت کرده و یکی از این چهار قسمت را له کرده و با پنج لیوان آب مخلوط کنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه‌ها را از شما دور می‌کند. همچنین می‌توانید یک بوته سیر را از سر در اتاقتان آویزان کنید.

 


چهارمین راه ، این است که گیاه مریم گلی و اکلیل کوهی را درون زغال کباب بریزید. این روش به راحتی پشه‌ها را دور می‌کند. استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی چون اوکالیپتوس، دارچین و روغن کرچک هم برای دفع نیش پشه‌ها به کار برده می‌شوند. برای استفاده از این روش، 10 تا 25 قطره از این روغن‌ها را درون دو قاشق غذاخوری حلال، مخلوط کرده و به بدن بپاشید.

 

 

 

پنجمین راه دفع پشه‌ها این است که در زمان‌هایی که این حشرات بیشترین فعالیت خود را دارند، ‌از بیرون رفتن خودداری کنید. پشه‌ها اکثرا در زمان طلوع و غروب خورشید فعال‌تر می‌شوند. به همین دلیل 30 دقیقه قبل و بعد از غروب و طلوع از خانه خارج نشوید تا از شر نیش این پشه‌های مزاحم در امان بمانید.

 


ششمین راه
 ، پشه‌ها به سمت لباس‌های تیره جذب می‌شوند. به همین دلیل، بهتر است در زمانی که خارج از خانه هستید از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های تیره خودداری کنید. لباس‌های رنگ روشن و سفید مانع پشه‌ها هستند. هفتمین راه ، عطرها و صابون‌هایی با رایحه‌های گل‌ها هم جاذب پشه‌ها هستند. پس بهتر آن است که در خرید این محصولات آرایشی دقت کنید تا از نیش پشه‌ها در امان بمانید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/natural-method-deal-mosquito-bites.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

مرحله دوم: لوله کردن همه لباس ها را ادامه می دهیم و همه را به کناری خارج از چمدان می گذاریم.

 

نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

 

 

مرحله سوم: کفش ها ابتدا در ساک قرار داده و بعد لباس های دیگر مانند شلوار و شلوار جین که می توانند شکل ونظم به لایه های زیرین بدهند روی کفش ها قرار می گیرند.

 

نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

 

 مرحله چهارم: چیدن لباس ها را ادامه می دهیم، لایه های بیشتری را شکل می دهیم و لباس را مرتب و محکم در کنار هم قرار می دهیم.

 

نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

 

 

مرحله پنجم: سبک ترین وسایل و وسایلی که می بایست بیشتر در دسترس باشند، آخرین چیزهایی هستند که اضافه می شوند و لایه های رویین را شکل می دهند.

 

نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

 

 

مرحله ششم: لوازم بهداشتی وآرایشی همچون شانه و کیف دستی روی سایر لباسها واقع می شوند. چمدان به راحتی بسته خواهد شد و هیچ نیازی به بالا و پایین پریدن یا نشستن روی آن نیست !.

 

نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

 

 
در این تصویر شما نمونه ای از همان وسایل را دارید اما به صورت تا شده و به روش متداول که همه می شناسیم.

 

نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

 

 

اگر مسافرت کوتاه تری در پیش داشتیم و نیاز زیادی به تعویض چندین دست لباس و استفاده از وسایل نبود می توان از روش دیگری استفاده کرد.

 


مرحله اول: لباس و مانتو در کف چمدان قرار گرفته به طوری که کناره های لباس از چمدان بیرون باشد.

 

نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

 

 

مرحله دوم : وسایلی که چروک شدن آن ها کمتر مهم باشد به همراه لوازم بهداشتی در وسط واقع می شوند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/closing-down-chamedan-long-trip.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

رسوب زدایی سماور و کتری

 

 

براي از بين بردن رسوب آهكي درون كتري و سماور مي توانيد:

 

الف: كتري را داغ كنيد و ناگهان مقداري آب يخ درون آن بريزيد( براي اين منظور نبايد كتري بسيار داغ شود كه موجب ريختن لحيم آن مي گردد.)

 

ب: مي توانيد مقداري سركه درون كتري ريخته و مدت 10 دقيقه بجوشانيد و سپس آن را شسته و خشك كنيد.

 

 

ج: راه سوم كه يكي از راه هاي جلوگيري از رسوب گرفتن كتري و سماور است به اين صورت است كه گوش ماهي يا فلس صدف را در كتري انداخته تا آهك موجود در آب را جذب كند.( قلوه سنگ نيز مفيد است.)


د: راه ديگري كه براي رسوب زدايي مفيد است اين است كه در ظرف مورد نظر مقداري ( بستگي دارد به نوع ظرف) 2 يا 3 سيب زميني رنده كنيد و مدت نيم ساعت با آب درون آن،بجوشانيد و بعد يك تكه زاج سفيد كوبيده، به آن اضافه كنيد و نيم ساعت ديگر بجوشانيد مشكل رفع خواهد شد.


ه: مي توانيد براي جرم گيري آن مقداري جوش شيرين ( آب همراه جوش شيرين) را درون ظرف بگذاريد و روي شعله بگذاريد و بعد اگر هنوز به طور كامل پاك نشده همين كار را تكرار كنيد ثمربخش خواهد بود.

 

 


و: براي اين منظور مقداري آب درون كتري بريزيد آن را در مدت نصف روز در جايخي يخچال قرار دهيد. پس از گذشت مدت مذكور آن را درآورده پس از خارج شدن يخ از آن كتري رسوب زدايي مي شود ( به شرطي كه مقدار رسوبات زياد حجيم نباشد).

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/sediment-removal-samovar-kettle.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی


محافظ صفحه تلویزیون محافظ صفحه نمایش شفاف است. این صفحات را می توان به راحتی روی تلویزیون صفحه تخت قرار داد. تلویزیون های OLED ، تلویزیون های QLED و ... به راحتی می توانید صفحه مناسب تلویزیون های خود را پیدا کنید. محافظ صفحه تلویزیون 43

درباره عملکرد Android TV و ویژگیهای Android TV بیشتر بیاموزید
انواع محافظ صفحه تلویزیون

تولیدکنندگان محافظ صفحه تلویزیون
با توجه به آنچه گفتیم ، بدیهی است که ممکن است به صفحه های تلویزیون آسیب برسد ، به همین دلیل برخی از کارگاه ها و شرکت ها برای محافظت از صفحات تلویزیون ، محافظ های تلویزیون LED و LCD را طراحی و تولید کرده اند.

ویژگی های محافظ صفحه تلویزیون چیست؟
صفحه نمایش ها در اندازه های مختلف موجود هستند. به ازای هر اینچ از صفحه تلویزیون ، می توانید محافظ مناسبی برای تلویزیون خود پیدا کنید.
نگهبانان بسیار شفاف هستند. اگر نگران هستید که ممکن است نتوانید به خوبی محتویات را ببینید ، بدانید که این محافظ ها شفاف هستند و هیچ تأثیری بر روی محتویات ندارند.
محافظ صفحه نمایش امنیت تلویزیون شما را تضمین می کند
محافظ های صفحه نمایش تاثیری بر کیفیت تصویر ندارند
محافظ صفحه LED کیفیت تصویر تلویزیون را تضمین می کند
محافظ های صفحه از ایجاد ضربه و آسیب به صفحه جلوگیری می کنند
تمیز کردن محافظ های صفحه LED به راحتی انجام می شود شما فقط می توانید صفحه را با حوله تمیز کنید
با استفاده از این محافظ ها ، صفحه تلویزیون شما دیگر کثیف نمی شود
اگر فیوزها روی تلویزیون نصب شده باشند ، کمی از صفحه فاصله دارند ، زیرا هوا باید جریان داشته باشد و گرمای زیادی ایجاد نکند. با نصب این محافظ ها ، دمای صفحه افزایش می یابد. فاصله غیر استاندارد فیوز و صفحه باعث جذب گرما و در نتیجه برگرداندن گرما به صفحه می شود که این امر باعث می شود تا عمر پنل تا 30٪ کاهش یابد.
نمای استاندارد محافظ صفحه نمایش بلندگوها را پوشش نمی دهد ، بنابراین صدا همچنان واضح است. نگران کاهش یا کسل شدن صدا نباشید



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

نکاتی برای خرید قابلمه چدن, راهنمای خرید قابلمه چدن

ظروف چدنی اصل، کمیاب و گران هستند

 

به دلیل اینکه ظروف چدنی دارای کنش و واکنش منفی با غذا نیستند، ظروف مطلوبی محسوب می شوند اما اگر استفاده از ظروف چدنی، موجب افزایش میزان یون های آهن در غذای مصرفی شود و با توجه به این نکته که کمبود آهن، مساله ای بسیار شایع در دنیای امروزی است، استفاده از این ظروف می تواند مفیدتر هم باشد؛ اما باید توجه داشت که:

 

1- ظروف چدنی اصل، کمیاب و گران هستند.

2- این ظروف سنگین هستند و استفاده از آنها آسان نیست.

 

3- بسیاری از ظروفی که به نام ظروف چدنی عرضه می‌شوند، در حقیقت آلومینیوم فشرده هستند که با فرآیند ریخته گری تهیه می شوند؛ این فرآیند موجب افزایش مقاومت و نیز افزایش جرم حجمی و در نتیجه سنگین شدن این ظروف (به نسبت آلومینیوم و نه نسبت به چدن اصل) می شود؛ این ظروف به ندرت به صورت بدون پوشش یا بدون لعاب یافت می شوند و اغلب دارای پوشش تفلون هستند که البته اگر این ظروف لعاب استیل داشته باشند، مشکلی ایجاد نمی کند.

 

4- یک راه برای تشخیص چدنی بودن ظرف این است که آهن ربا به آنها می چسبد و اگر با نیروی زیاد یا از ارتفاع بلند به زمین بیافتند، می شکنند (نه این که قُر یا له شوند.)

 

5- در ظروف چدنی جدید، نوعی اندود سرامیک به کار می ­رود که براساس اطلاعات فعلی، این گونه ظروف نچسب ضمن داشتن امتیازات ظروف چدنی، مضرات ظروف تفلونی را نیز ندارند؛ گرانی قیمت این ظروف از جنبه ­‌های منفی کاربرد آنهاست.

 

6- گفته می شود برای کاهش تبادلات نامطلوب چدن های فاقد روکش با غذا، نخستین بار، سطح داخلی آنها با کمی روغن چرب شود و دو ساعت روی اجاق گاز یا فر قرار گیرند.

 

7- قبل از استفاده از ظروف چدنی اصل و فاقد روکش باید چند دقیقه‌ای آنها را روی حرارت بگذارید تا گرم شوند؛ برای آنکه از گرم شدن کافی ظرف مطمئن شوید، می توانید قطره ای آب داخل آن بریزید و اگر به سرعت تبخیر شد، یعنی ظرف گرم شده است.

 

8- بعد از اتمام پخت، ماده غذایی را از درون ظروف چدنی فاقد روکش خارج کنید تا چدن اکسید نشود؛ در ضمن بهتر است در ظروف چدنی فاقد روکش، مواد اسیدی مثل آبلیمو یا سس گوجه فرنگی ریخته نشود.

 

9- برای شست‌وشوی چدن های دارای روکش تفلون از ابر استفاده کنید چرا که سیم ظرفشویی باعث خراشیدگی و آسیب آن می ‌شود.

 

در استفاده از قابلمه چدن برای اولین بار چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در اینجا چند نمونه از نکاتی را که باید رعایت کنید توضیح می دهیم، این نکات بر اساس تجربه و پیشنهادات افراد مختلف و همچنین بر اساس خواص علمی چدن جمع آوری شده اند.

 

 یکی از پیشنهادات پر کردن قابلمه با ترکیبی از آب و نمک است. قابلمه چدن را با آب و نمک پر کنید و رو حرارت قرار دهید و بجوشانید سپس آب را خالی کرده و ظرف را بشویید و از آن استفاده کنید.

 

 راه دوم این است که قابلمه چدن را با یک ابر نرم و مایع ظرفشویی بشویید، (هیچ وقت از سیم و اسفنج های خشن استفاده نکنید چون لایه های آستر قابلمه خراب می شود) و بعد با روغن داخل آن را چرب کنید و با پارچه ای تمیز روغن ها را پاک کنید و روی حرارت قرار دهید و آشپزی را شروع کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buy3-cast2-iron-pot.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



1- برای حذف لکه های عرق زرد، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 4 قاشق غذاخوری آب اکسیژینه و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. مخلوط را به لکه بمالید و آن را برای 15-20 دقیقه ثابت قرار بدهید. مراقب باشید با پارچه های نازک مانند کتانی. از این ماده غالبا استفاده نکنید زیرا پارچه می تواند خراب شود.

 

لکه های چمن و خون روی شلوار جین می توانند با جوش شیرین حل شده در مقدار کمی آب گرم حذف شوند. این مخلوط را با استفاده از یک قلم مو به پارچه بمالید و آن را به مدت 30 دقیقه بگذارید. سپس آن را بشویید و شستشو دهید.

 

استفاده هایی از جوش شیرین, کارایی های جالب جوش شیرین

جوش شیرین برای از بین بردن لکه های عرق کاربردی است

 

2- برای نگه داشتن بروکلی به رنگ سبز روشن هنگام پخت و پز، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب آشامیدنی اضافه کنید. درسته جوش شیرین رنگ سبزیجات را خوب نگه می دارد ولی بهتر است آن را استفاده نکنید..

 

کاربردهای جوش شیرین,کاربردهای جالب جوش شیرین

جوش شیرین باعث ماندگاری سبزی بروکلی در هنگام پخت و پز می شود

 

3- برای تهیه تکه های ظرفشویی در خانه، به 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1/2 فنجان نمک و 1/3 فنجان اسید سیتریک نیاز دارید. تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و 2-3 قاشق غذاخوری از یک مایع ظرفشویی را اضافه کنید. دوباره ماده را خوب مخلوط کرده و 1.5 تا 2 ساعت آن را هم بزنید. وقتی ماده شروع به زیاد شدن کرد، مخلوط را به قالب های سیلیکونی شکلات یا یخ بگذارید و آن را خشک کنید.

 

مهارت هایی برای جوش شیرین, کاربردهای جوش شیرین در خانه داری

از جوش شیرین برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید

 

4- برای خلاص شدن از لکه های سفید روی تخته سیاه، شما باید آن را با یک اسفنج مرطوب خیس خورده در جوش شیرین بشویید.

 

استفاده از جوش شیرین,طرز استفاده از جوش شیرین

با جوش شیرین لکه های تخته سیاه را تمیز کنید

 

5- برای از بین بردن سموم دفع آفات و موم از میوه ها و سبزیجات، آنها را به مدت 15-20 دقیقه در محلول (1 قاشق چایخوری جوش شیرین و 33 لیتر آب) قرار دهید.

 

کارایی های جالب جوش شیرین, کاربردهای متفاوت جوش شیرین

به وسیله جوش شیرین سموم و موم را از میوه ها و سبزیجات را از بین ببرید

 

 

6- برای نرم شدن لباس ها، لباس ها را در محلول جوش شیرین و آب گرم چند ساعت قرار دهید و سپس آن بشویید هو لباستان نرم می شود و هم تمیز می شود.

 

کاربردهای جالب جوش شیرین,استفاده هایی از جوش شیرین

جوش شیرین باعث نرمی و تمیز شدن لباس ها می شود

 

7- برای تمیز کردن کتونی و کفش های اسپرتتان 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری آب اکسیژنه و 1 قاشق غذاخوری آب. را به آرامی مخلوط کنید و به وسیله ی یک برس کوچک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

 

 
 
 
 
 
 
 
Volume 0%
 
 
 

سه کلیک...! _____سفر دل تنگتم..!

 

 

کاربرد جوش شیرین در تمیز کاری, مهارت هایی برای جوش شیرین

کتونی های خود را با جوش شیرین تمیز کنید

 

8- حمام کردن با جوش شیرین می تواند درد عضلانی را بعد از یک تمرین خوب کاهش دهد. 1/2 بسته جوش شیرین را به آب جوش اضافه کنید و منتظر بمانید تا حل شود. سپس این محلول را درون وان خود بریزید و 20 دقیقه خود را بخیسانید و استراحت کنید. خیساندن 20 دقیقه به شما کمک خواهد کرد تا پوست خود را آرام کنید و صاف کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/baking4-applications.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

روش هایی برای تمیز بودن یک باغبان نمونه

 

برای تمیز بودن یک باغبان در ابتدا باید بسیار منظم و با حلم باشید تا بتوانید برترین باغبان منزل تان شوید .

 

اگر علاقه مند به باغبانی هستید و از رسیدگی به باغ و باغچه خود در فصول گوناگون سال لذت می‌برید حتما لوازم باغبانی بیشماری هم برای اینکار دارید که هرسال بر تعداد آنها افزوده میشود.

 

گاهی نظم بخشی به این لوازم با اندازه ها و کاربردهای گوناگون دشوار می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید، نیت داریم راهکارهای ساده اي برای ساماندهی لوازم باغبانی معرفی کنیم.

 

۱- نظم بخشی لوازم باغبانی با سیستم هاي قابل عوض کردن

انواع مختلفی از سیستم هاي دیواری وجود دارد که برترین آنها دیوار شیاردار «slat wall» هست با قلاب هایي که برای آویخته کردن وسایل از انها بهرهگیری می‌شود. قلاب و لوازم جانبی آن بسیار ارزان قیمت و با دوام میباشند و عوض کردن کردن انها بسیار راحت هست. یکی از نکاتی که بهتر هست در بهرهگیری از قلاب ها رعایت کنید تهیه یک سیستم قفل هست که مثل عکس زیر مانع بیرون آمدن قلاب هنگام برداشتن ابزار شود.

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

از دیوار شیاردار که قلاب هایي برای آویخته کردن وسایل از آنها بهرهگیری میشود

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

قفسه هایي برای نظم دادن لوازم باغبانی بسازید

 

۲- برای ابزارهای باغبانی خود یک کمد سفارش دهید!

اگر دوست ندارید لوازم باغبانی تان رابه دیوار آویخته کنید شاید مخفی کردن انها دریک کمد انتخاب بهتری برای شما باشد. یک کمد مطابق شکل افزون بر نظم دهی به لوازم شما، زیبایی گاراژ شما را هم بیش تر میکند. میتوانید از یک نجار بخواهید تا این کمد را برایتان بسازد.

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

اگر نمی‌خواهید لوازم باغبانی تان به دیوار آویخته باشد مخفی کردن آنها دریک کمد انتخاب خوبی هست

 

۳- قفسه ابزار باغبانی متحرک

میتوانید برای خودتان یک قفسه ابزار متحرک بسازید و یا از یک نجار بخواهید قفسه هایي مطابق با نیازتان بسازد ودر صورت امکان چرخ هایي را برای آن تعبیه کند. با این قفسه لوازم باغبانی متحرک به سهولت می‌توانید به سرتاسر باغ یا محوطه خود سر بزنید و ابزارها همه ی وقت دم دستتان میباشند همینطور بعد از اتمام کارتان میتوانید دوباره قفسه رابه داخل گاراژ برگردانید.

 

چگونه تمیز ترین باغبان باشیم ؟

اگر باغ بزرگ دارید میتوانید قفسه هاي متحرک لوازم باغبانی بسازید

 

کدام سیستم نظم دهنده لوازم باغبانی را انتخاب کنیم؟

تعیین این که کدام سیستم برای شما کارایی بیش تری دارد به ابعاد باغ و باغچه، محدودیت فضایی در گاراژ یا انبار و سلیقه شما بستگی دارد؛ بطور مثال اگر شما باغچه کوچکی دارید قطعا تعداد لوازم باغبانی کم تری دارید پس سیستم هاي قابل عوض کردن انتخاب مناسب شما میباشند. اگر محوطه اي با متراژ بالا دارید یک قفسه ابزار متحرک خیلی بشما کمک می‌کند. با درنظر گرفتن میزان فعالیت و محدودیت هایي که دارید برترین انتخاب را بکنید.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/تمیز-ترین-باغبان.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

تصفیه آب بصورت خانگی

تصفیه آب آشامیدنی همه ی وقت یکی از مهم ترین دلواپسی هاي بشر امروز بوده هست. رشد جمعیت و توسعه صنایع گوناگون ، آلودگی محیط زیست رابه دنبال دارد و از این میان آلودگی آب یکی از مهم ترین نگرانی هاست.

 

به گزارش تالاب اما آیا روشهای قدیمی و سنتی تصفیه آب آشامیدنی ، هنوز هم برای ساخت آب آشامیدنی با بالاترین کیفیت ، مناسب هست؟ یا این که برای حذف آلاینده هایي که در اثر توسعه صنایع وارد آب آشامیدنی ما می‌شوند ، نیاز به روشهای پیشرفته تری برای تصفیه آب داریم؟

 

احتمالا پاسخ دوم صحیح هست. اما اجازه بدهید نگاهی داشته باشیم به روشهای سنتی و قدیمی تصفیه آب آشامیدنی و انها را با روشهای مدرن قیاس کنیم. دو تا از متعارف ترین و معمول ترین این روشها ، جوشاندن و تصفیه آب به روش شیمیایی هست.

 

خواهیم دید که چگونه حتی پس از انجام این دو روش ، بازهم آلاینده هاي بیشماری در آب باقی خواهند ماند.

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

روش های سنتی تصفیه آب

۱ – جوشاندن

از سال ها پیش ، جوشاندن روشی برای ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروارگانیزم هاي آب بوده هست. جوشاندن اگر به مدت کافی باشد ، میتواند تعداد زیادی از باکتریها را از بین ببرد ، اما نه همه ی آن ها را !

 

تعداد زیادی از باکتریها در نخستین لحظات کشته می‌شوند اما برای کشته شدن بقیه نیاز به دوران بیشتری هست.
اشکالات روش جوشاندن آب برای ضدعفونی کردن آن:

 

» برای جوشاندن اندکی آب ، به مقدار زیادی سوخت و انرژی و همینطور تجهیزات نیاز هست.

 

» آب بلافاصله پس از جوشاندن قابل بهرهگیری نیست و نیاز به سرد شدن دارد.

 

» در حین جوشاندن و همینطور سرد شدن آب ، اندکی از آب تبخیر شده و هدر می‌رود.

 

» آلاینده ها و ذرات محلول در آب ، با جوشاندن نه تنها از بین نمیروند بلکه با این روش آب تغلیظ هم میشود. لذا این روش فقط برای ضدعفونی کردن مناسب هست نه تصفیه کامل آب و حذف آلاینده هایي مشابه نیترات و سرب.

 

» جوشاندن آلاینده هاي شیمیایی مشابه کلر را از بین نمی‌برد بلکه باوجود کلر در آب جوش ، آب طعم ماندگی و کهنگی نیز بخود می‌گیرد.

 

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

۲ – روش های شیمیایی

برای ضدعفونی کردن نخست آب دو ماده شیمیایی وجود دارد : ید و کلر . هر دو ماده سبک و ارزان بوده و بهرهگیری از انها آسان هست. ید در کشتن ویروس ها ، باکتریها و تک یاخته ها خوب هست.

 

با این حال هرچه آب سرد تر باشد ، دوران بیشتری نیاز هست تا ید اثر خودرا بگذارد و آب را ضدعفونی کند. افزون بر این از آنجا که ید در منابع طبیعی مشابه خاک وجود دارد ، لذا بطور طبیعی در آب یافت می‌شود ، بنابر این اگر ما نیز به صورت مصنوعی ید رابه آب افزون کنیم ، دوز آن در آب تغییر کرده و کم و چندان میشود.

 

به گزارش تالاب افزون بر این زنان باردار و بیماران تیروئید ، نباید آب شامل ید را بنوشند. لذا بهرهگیری از ید فقط برای تصفیه آب در کوتاه مدت بهرهگیری می‌شود و تصفیه کردن آب با این ماده شیمیایی به مدت دوران بیش از سه ماه ، پیشنهاد نمی‌شود. طعم ید نیز مناسب نیست و گاهی مجبوریم برای از بین بردن طعم بد آن ، به آب شکر افزون کنیم!

 

ماده ضدعفونی کننده دوم ، کلر هست. بهرهگیری از کلر برای ضدعفونی کردن آب ، صرف نظر از نکات مثبت بیشماری که دارد ، دارای مضراتی نیز هست. از جمله ضررها کلرزنی ، به وجود آمدن تولیدات فرعی به نام تری هالون متان ها میباشند که امروزه احتمال سرطان زا بودن انها بیش از پیش برما اثبات شده هست.

 

 

افزون بر این کلر ماده اي بسیار سمی هست و اگر بیش از اندازه وارد آب شود ، باعث مریضی هایي شده و به اندام هاي داخلی بدن آسیب هاي جدی می‌زند.

 

همینطور کلر برای پوست و موی انسان نیز مضراتی رابه همراه دارد و باعث تحریک مخاط داخلی ریه و بینی میشود. هیراب سان چندین مطلب در خصوص ضررها کلر در این سایت توزیع کرده هست که می‌توانید در قسمت دانستنی ها ، در این مورد مطالعه کنید.

با فهمیدن نقاط ضعف روشهای سنتی تصفیه آب آشامیدنی ، پی میبریم که امروزه به روشهای مطمئن تری برای تصفیهآب نیاز داریم.

 

آموزش های تصفیه آب بصورت خانگی و مدرن

روش های مدرن و پیشرفته تصفیه آب آشامیدنی

 

تعریف ساده تصفیه آب این هست : حذف ناخالصی ها و آلاینده هاي معلق و محلول از آب . هرچه ذرات ناخالصی درشت تر باشند ، جدا کردن آن ها از آب آسان تر هست و بالعکس هرچقدر اندازه این ذرات ریز تر باشد نیاز به روشهای دقیق تری برایتصفیه آب هست.

 

بنابر این اندازه منافذ فیلترها ، مقاومت فیلترها در برابر انواع آلاینده ها و توانایی انها در حذف ناخالصی ها بسیار مهم هست. امروزه فیلترها را از جنس سرامیک ، الیاف مصنوعی و کربن می سازند.

 

برخی از بهترین روشهای تصفیه آب عبارتند از :

بهرهگیری از کربن فعال ، روش اولترافیلتراسیون و روش اسمز معکوس. کربن توانایی زیادی در حذف مواد شیمیایی مشابه کلر ، حذف طعم و بوی نامطبوع و بعضی از آلاینده ها دارد. توانایی کربن در فیلتر کردن ناخالصی هاي محلول و میکروارگانیزمها ، بسیار کم هست.

 

لذا از کربن بیشتر همچون پیش تصفیه در مرحله دوم و سوم دستگاه هاي تصفیه آب خانگی بهرهگیری میشود و غالباً اوقات آن را در کنار روشهای اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون بهرهگیری میکنند.

 

اولترافیلتراسیون روشی هست که طی آن ، آب را از نی هاي بسیار نازکی که در جداره انها منافذ بسیار ریز وجود دارد عبور میدهند و به این ترتیب تقریبا کلیه میکروارگانیزمها و ذرات معلق در آب از آب آشامیدنی حذف شده و آب دقیقا زلال و شفاف و ضدعفونی میشود.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/آموزش-های-تصفیه-آب-بصورت-خانگی-و-مدرن.html



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



در ادامه نمونه هایی از آموزش ساختن جعبه های هدیه را برایتان گردآورده ایم.

 

ساختن جعبه,درست کردن جعبه کوچک

ساخت جعبه دستبند

 

ساخت جعبه دستبند,روش ساخت جعبه های گلبرگی

روش ساخت جعبه های گلبرگی

 

جعبه کادو کوچک,روش درست کردن جعبه

ساخت جعبه برای دستبند

 

ساخت باکس هدیه,جعبه کادویی انگشتر

درست کردن جعبه کوچک

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




یکی از تاثیرگذارترین عناصری که نقش موثری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد پرده ها می باشند. حضور پرده ها در دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر زیبایی بخشیدن در ایجاد محرمیت نقش موثری دارد، اما بررسی پرده متناسب برای فضای اتاق خواب موضوعی است که امروز ما به آن می پردازیم با ما همراه باشید.

انتخاب جنس یک پرده تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون شما و میزان محرمیت فضای شما دارد. به طور مثال اگر پنجره ی اتاق خواب شما به نحوه ی است که از بیرون خانه دید به داخل وجود دارد پس پرده ی حریر برای فضای شما چندان مناسب نمی باشد و در صورت انتخاب بهتر است از نوع ترکیبی آن با سایر پارچه ها استفاده نمایید تا بتوانید میزان دید را به راحتی کنترل نمایید.

نکاتی برای خرید پرده,تکنیک های خرید پرده

انتخاب جنس یک پرده تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون شما و میزان محرمیت فضای شما دارد


پس از انتخاب جنس پرده ی مورد نظر برای اتاق خواب نوبت به انتخاب رنگ می شود، در انتخاب رنگ پرده خصوصا برای فضای اتاق خواب باید دقت زیادی کرد، چرا که رنگ ها تاثیر زیادی در میزان آرامش فضای داخلی شما دارد، برای فضایی همچون اتاق خواب انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش همچون رنگ های سال ۲۰۱۶ گزینه ی بسیار مناسبی است، از طرفی برای آن که اتاق خواب شما جلوه ی بصری زیباتری داشته باشد ست کردن پرده با روتختی شما می تواند ایده ی منحصر به فردی باشد.

راهنمای خرید پرده,اصول انتخاب پرده

در انتخاب رنگ پرده خصوصا برای فضای اتاق خواب باید دقت زیادی کرد


برای انتخاب مدل دوخت پرده ابتدا به سبک مبلمان اتاق خواب خود رجوع کنید اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است و تختخواب شما سبک کلاسیک دارد پس با انتخاب یک پرده ی والان دار تم کلاسیک اتاق خواب خود را کامل کنید، اما توجه داشته باشید برای اتاق خواب های کوچک تم کلاسیک مطلوب نمی باشد چرا که به دلیل جزییات زیاد این سبک فضای اتاق خواب شما را گرفته تر می کند.

 

انتخاب پرده فضای اتاق خواب, نکاتی برای انتخاب پرده

برای انتخاب مدل دوخت پرده ابتدا به سبک مبلمان اتاق خواب خود رجوع کنید


شیدها یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فضای اتاق خواب های مدرن می باشد، شیدها به دلیل قابلیت کنترل نور و قابلیت باز و بسته شدن می تواند گزینه ی مناسبی برای کور کردن دید همسایه باشد، همچنین شیدها را می توانید به رنگ ها و طرح های متفاوت در بازار پیدا کنید که این خاصیت آنها را برای فضایی مانند اتاق کودک هم مناسب کرده است

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/choosing-bedroom1-curtains1.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




از نظر من اتو کردن لباس ها یکی از پرزحمت ترین کارهای دنیاست! اگر روز پرمشغله‌ی شما با یک تپه لباس چروک شروع شود دیگر رمقی برای ادامه ی کارهای روزانه نمی ماند اما امروز ما می خواهیم راه حل های ساده ای را با شما به اشتراک بگذاریم تا این کار پر زحمت و وقت گیر را ساده تر انجام دهیم با ما همراه باشید.

یکی از راه حل های ساده در این زمینه این است که لباس‌های چروک خود را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند. بخار ناشی از لیف چروک‌ها را صاف خواهد کرد و زمان بیشتری به شما برای کارهای دیگرتان خواهد داد. اگر می‌خواهید لباس‌های بیشتری داخل خشک‌کن قرار دهید، می‌توانید به جای لیف از حوله‌ی حمام یا حوله‌ی دست استفاده کنید.

 

نکاتی برای داشتن لباس های بدون چروک,شستشوی لباس بدون چروک

لباس‌های چروک را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند


قبل از قرار دادن هر لباس در خشک‌کن آن را یک تکان محکم بدهید. جدا کردن و تکان دادن پارچه‌ها قبل از قرار دادن در خشک‌کن باعث می‌شود پس از شستشو به حالت اول خود برگردند. همچنین این کار به چرخش بهتر لباس‌ها در خشک‌کن و از بین رفتن چروک آن‌ها کمک خواهد کرد.

 

لباس های بدون چروک,نکاتی برای داشتن لباس های بدون چروک

لباس‌های چروک را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند


برای لباس‌های پارچه ای سرعت آرام تر چرخش و دمای کمتر به کاهش چروک‌ها کمک می‌کند . یک چرخش سریع در حقیقت چروک‌ها را بدتر می‌کند. تنظیمات ماشین خود را بر اساس دمای کم و سرعت کمتر چرخش قرار دهید.

 

بهترین روش های شستن لباس ها, برطرف کردن چروک لباس ها

لباس‌های چروک را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند


برای پیشگیری از چروک شدن زیاد لباس‌ها و صرف زمان زیاد برای اتو کردن زمانی که صدای بوق پایان کار ماشین لباس شویی را شنیدید سریع لباس ها را خارج کنید. اگر لباس‌ها همان‌طور بمانند چروک‌ها به‌سرعت شکل می‌گیرند و زحمت شما دو چندان می شود.

 

از بین بردن چروک لباس,راهکارهایی برای پیشگیری از چروک شدن لباس ها

برای پیشگیری از چروک شدن زیاد لباس‌ها پس از پایان کار ماشین لباسشویی سریع آنها را خارج کنید


برای رفع سریع چروک ها روی لباس اسپری کنید، آن را صاف کرده و به‌ آرامی بکشید. سپس بگذارید لباس آویزان بماند تا خشک شود. این روش روی لباس‌های بافتنی و نخی سبک بهتر اثر دارد اما روی لباس‌هایی مانند پارچه‌های ابریشمی و ریون که لک پارچه باقی می‌ماند این روش را امتحان نکنید.

 

شستشوی لباس بدون چروک, نکاتی برای شستشوی لباس ها

برای رفع سریع چروک ها روی لباس اسپری کنید، آن را صاف کرده و به‌ آرامی بکشید


پس از خشک شدن لباس، مثل فروشندگان لباس‌های خود را تا کنید. با سه تا کردن لباس به جای از وسط تا زدن باعث می‌شوید چروک‌های ناخوشایند میان لباس شکل نگیرند و نیاز به اتو کردن لباس ها نباشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/clothes-wrinkle-free.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

مدتهاست که دوست نداریم دوستان و آشنایان خود را با کادوها بخندیم.

در این موارد ، یا خود هدیه را از بین هدایای سرگرم کننده انتخاب می کنیم ، کادو تولد مسخره بازی یا اینکه ابتدا یک هدیه خنده دار را به عنوان شوخی هدیه می دهیم و سپس هدیه اصلی را می دهیم.

در حالت اخیر ، اغلب یک جعبه کادوی خالی یا جعبه کادو با یک جعبه خالی دیگر پشت سر هم می بینیم.

اما باید به شما بگویم که لطفاً روش های سنتی هدیه دادن را از این طریق متوقف کنید !!!!

اگر واقعاً می خواهید خود و دوستانتان را با هدیه خود بخندانید و خاطره خوبی از خود به جای بگذارید ، هدایای زیر شغل شماست !!!

ما قبلاً در پست دیگری هدایای خوشمزه برای شوخی با زنان ارائه داده ایم ، اما در این پست می خواهیم این هدایا را برای همه جنسیت ها ارائه دهیم!


موش و گربه
من شخصاً هرگز کسی را ندیده ام که از دیدن این موش و گربه خنده دار راضی نباشد.

اگر در یک رابطه عاشقانه هستید و به دنبال یک هدیه خنده دار هستید ، این میز سفره را از دست ندهید.
برای خرید این مجموعه و دیدن سایر هدایای جالب چوبی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هدایای خنده دار بخرید


کاسه توالت مگ مگ
اگر فکر نوشیدن قهوه یا چای صبحانه (که قهوه ای است) در کاسه توالت باعث خنده شما می شود ، پس این لیوان را بخرید.

یک کاسه توالت که نوشیدن نوشیدنی های قهوه ای در آن لذت بیشتری می برد ، البته اگر بخندید!


آهن ربا یخچال برای صندلی های حیوانات
یک درب زیبا به یخچال بدهید!

آهن ربا های درب یخچال که نیمی از حیوانات را نشان می دهد ، جلوه ای زیبا و نیروبخش به درب یخچال می بخشد ، خصوصاً وقتی پشت حیوانات نمایان باشد.


لباس زیر فوری
اگر کسی را می شناسید که مدام عرق می کند یا بهداشت مناسب لباس زیر را رعایت نمی کند ، با این هدیه هدیه ای تهیه کرده اید!

این لباس زیر اضطراری در بسته بندی مناسب قرار دارد و در جیب و کیف شما جا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



برنامه ریزی برای مخارج زندگی, تکنیک هایی برای زندگی

از هزینه هایتان یادداشت بردارید


هنگامی که سخن از پولدار شدن به میان می‌آید، یک فرمول ساده و البته همگانی برای این کار وجود دارد؛ باید کمتر خرج و بیشتر پس‌انداز کرد، البته گفتن این حرف ساده‌تر از انجام آن است. برای آن‌که بتوان مبلغ قابل توجهی پس انداز کرد باید شیوه‌های خاصی را به کار گرفت و به عبارت دیگر باید شیوه زندگی خود را تغییر داد. اما از کجا باید این تغییرات را شروع کرد؟ چه مواردی را می‌توان تغییر داد.


از هزینه هایتان یادداشت بردارید
«جرمی جاکوبسون» و «وینی سنگ» که در ٣٠ سالگی با حساب بانکی دلاری خود را بازنشسته کردند، می‌گویند: تمام مخارجتان را بنویسید و آن را تحلیل کنید. بدانید پولتان را کجا هزینه می‌کنید. به شما قول می‌دهیم حتما در فهرست تان هزینه‌ای وجود دارد که نمی‌دانید دلیل آن چه بوده است یا تصور می‌کنید آن را بی‌دلیل خرج کرده‌اید. این روش به یک خانواده چهار نفره کمک کرد تا میلیونر شوند. اگر نمی‌خواهید در کامپیوتر خود یک فایل عظیم و طویل بسازید، برنامه‌ای برای موبایل یا تبلت بیابید که به‌طور خودکار هزینه‌های شما را ردیابی می‌کند. (برنامه‌هایی مانند Mint، You need a Budget و Learn vest که در این زمینه بسیار محبوب هستند) یا آنها را در یک دفترچه یادداشت بنویسید.


غذای خانگی بخورید
هزینه‌های رستوران و غذای آماده خیلی سریع رشد می‌کند و حقوق ماهانه شما را می‌بلعد، بنابراین تا حد ممکن در خانه غذا بخورید تا بتوانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. علاوه‌بر آن غذای خانه سالم‌تر از غذاهای آماده است. اگر شاغل هستید در آخر هفته‌ها مقدار زیادی غذا بپزید و طی هفته آنها را مصرف کنید. همچنین سعی کنید یک پلوپز و آرام‌پز بخرید. در این قابلمه‌های جادویی می‌توانید همه چیز بپزید. شما می‌توانید در خانه با هزینه‌ای ٥ تا ١٠هزار تومانی برای دو نفر غذا بپزید، حال آن‌که هزینه دو وعده غذای آماده بیش از ٣٠‌هزار تومان خواهد بود. با این روش می‌توانید حداقل روزانه ٢٠‌هزار تومان پس‌انداز کنید.


با شکم سیر به خرید بروید
«دانیل واگاسکی» که پنج سال سعی کرد با بودجه سالانه ١٤هزار دلار (متوسط حقوق یک ماه در آمریکا) نیازهای خانواده‌اش را تأمین کند، با این روش هزینه خرید موادغذایی خانواده را نیز به نصف کاهش داد. او در این‌باره می‌گوید: هر وقت به خرید می‌روید، قبل از آن غذا بخورید. هرچند این کار به نظر بی معنی می‌رسد، اما در واقع خرید با شکم خالی ممکن است یک عادت پرهزینه باشد. با شکم گرسنه همه چیز به ویژه موادغذایی ناسالم مانند چیپس و پفک بسیار خوشمزه به نظر می‌رسد و بدون آن‌که متوجه باشیم، انواع کالاهای غیرضروری را به سبد خرید اضافه می‌کنیم. بنابراین سعی کنید قبل از رفتن به خرید غذای سبکی بخورید تا حواستان برای غذاهای فرآوری و بسته بندی شده کنترل شود.


دفعات کمتری خرید کنید
تا حد ممکن کمتر به فروشگاه های موادغذایی سربزنید تا پول کمتری خرج کنید. واگاسکی در این‌باره می‌گوید: به آخرین باری فکر کنید که فقط برای خرید چند وسیله جزیی به فروشگاه خواربارفروشی قدم گذاشتید. آیا فقط همان موارد کمی که مورد نظرتان بود را خریدید یا آن‌که کمی بیشتر پول خرج کردید؟ دلیل خریدتان چه بود؟ یک بسته بندی جذاب یا کالایی که حراج شده بود؟ البته این اتفاق چندان عجیب نیست. بنابراین تا حد ممکن کمتر به فروشگاه مراجعه کنید تا وسوسه خریدتان هم کمتر شود. واگاسکی می‌گوید: نیازی نیست شما به‌طور آنی عادت‌های خرید خود را تغییر دهید. با تغییرات کوچک فعالیت خود را آغاز کنید. اگر سه روز در هفته به خرید می‌روید، سعی کنید دفعات مراجعه به فروشگاه را به یک‌بار در هفته برسانید. به تدریج می‌توانید با ماهانه یک بار مراجعه به فروشگاه تمام مایحتاج خود را بخرید.


آنلاین عمل کنید
امروزه با پیشرفت فناوری و آنلاین شدن خدمات بانکی می‌توان بسیاری از صورت‌حساب‌ها و آبونمان‌ها را از خانه پرداخت کرد. به محض دریافت اس‌ام‌اس یا قبض می‌توان آنها را پرداخت کرد و دیگر نگران فراموش کردن آن نخواهید بود. این درحالی است که این روش صرفه جویی زیادی در هزینه های شما از جمله حمل و نقل به همراه دارد.


نقدی پرداخت کنید
تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که افراد برای خرید به جای وجه نقد از کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند، پول بیشتری خرج می‌کنند. بنابراین اگر واقعا تمایل دارید هزینه های خود را بکاهید، سعی کنید خریدهایتان را با پول نقد انجام دهید. این روند بسیار ساده است. هزینه‌های خود را برای مدت زمانی مشخص محاسبه کنید و سپس همان مقدار را از دستگاه خودپرداز بگیرید و کارت‌های الکترونیکی خود را در خانه نگه‌دارید. در صورتی که بودجه‌تان تمام شد، می‌توانید دوباره پول برداشت کنید. رامیت ستی، نویسنده کتاب «به شما یاد می‌دهم ثروتمند شوید» می‌گوید: به جای آن‌که کورکورانه از کارت‌های الکترونیکی استفاده و تا ریال آخر حسابتان را خرج کنید، از بانک پول نقد دریافت کنید و تصمیم بگیرید آن را برای چه مصارفی باید هزینه کرد.

 


با همسرتان صحبت کنید
صحبت درباره امور مالی، الگوهای خرج کردن و برنامه مالی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در ایجاد یک خانواده موفق از لحاظ مالی است. دیوید باخ در کتابش به نام «زوج‌های باهوش پولدار می‌شوند» می‌نویسد: سروکله زدن با مسائل مالی مسأله‌ای است که هر زوجی باید به آن بپردازند. اگر هر دو نتوانند اولویت های مالی مشترکی را برای خود مشخص کنند، نمی‌توانند موفق شوند.

 


محصولات برند را فراموش کنید
تا حد ممکن از کالاهای باکیفیت اما بدون نام مطرح استفاده کنید. رامیت ستی در کتابش به نام «به شما یاد می‌دهم پولدار شوید» می‌نویسد: باید اولویت‌های مالی خود را مشخص کنید زیرا نمی‌توانید همه چیز را با هم در اختیار داشته باشید. فقط هنگام خرید کالاهایی که برایتان اهمیت خاصی دارند، به سراغ برندها بروید و به این ترتیب از هزینه‌های اضافی خودداری کنید. به‌عنوان مثال هنگام خرید کالاهایی مانند دستمال توالت، موادغذایی و برخی لباس‌های روزمره سراغ برندها نروید.


انتخاب «روز بدون هزینه»
یک روز هفته را به نام «روز بدون هزینه» نام‌گذاری کنید. در این روز خود را به چالش بکشید تا حتی یک ریال هم خرج نکنید. این بازی ساده سبب می‌شود با آگاهی بیشتری هزینه کنید. ستی در این‌باره توضیح می‌دهد: به‌طور فنی حتی اگر شما کیف پولتان را هم باز نکنید، باز هم برای هزینه‌هایی مانند اجاره‌بها، بیمه خودرو و غیره باید پول بپردازید. اما هیچ‌وقت این هزینه‌ها را محاسبه نکرده‌اید. این خود دلیل دیگری است که روز بدون هزینه را انتخاب کنید زیرا به شما کمک می‌کند به طور آگاهانه بر هزینه‌های خود نظارت کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/change1-lifestyle-wealth1.html



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

روش های صرفه جویی در مصرف آب,راه و روش صرفه جویی در مصرف آب

موقع مسواک زدن شیر آب تصفیه شده را باز نگذارید

 

این روزها که کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان وشهری مطرح می شود موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی اعلام می شود. در بندهای پایین به چهل کلید طلایی صرفه جویی مصرف آب اشاره شده است:

 

۴۰ راه طلایی صرفه جویی در مصرف آب

1- از کلیه قوانین و محدودیتهای حفاظت آب که ممکن است در محل زندگی شما اعمال شود، آگاه شوید و از آن تبعیت کنید.

 

2- از آب حفاظت کنید، چون زندگی ما به آن وابسته است. هیچگاه به دلیل اینکه فرد دیگری مسوول پرداخت آب بها است، آب را هدر ندهید.

 

3- موقع مسواک زدن شیر آب تصفیه شده را باز نگذارید.

4- هنگام استحمام در فاصله بین شستن بدن و سرشویی، لزومی ندارد که شیرآب به طور پیوسته باز باشد.

 

5- برای آب دادن به درختان، درختچه ها، بوته ها و گلها، از روش آبیاری قطره ای استفاده کنید.

 

6- برای دوش گرفتن در حمام، زمان بگیرید و آن را به کمتر از 5 دقیقه برسانید، با این روش ماهیانه حدود 4000 لیتر آب صرفه جویی خواهد شد.

 

7- بهتر است ابتدا مواد باقمانده، از ظرف غذاجدا و بلافاصله شسته شوند. سبزی ها را نیز ابتدا در ظرفی بخیسانید و سپس آب بکشید. آبش هم برای گلها.

 

8- از جریان آب به منظور آب شدن یخ گوشت یا دیگر مواد غذایی منجمد استفاده نکنید.

 

9- فرزندان خود را در مورد نیاز به حفاظت از آب آگاه کنید. از خرید اسباب بازی ها و سرگرمی هایی که به یک جریان ثابت آب نیازدارند، خودداری نمایید.

 

10- هنگام استفاده از دستشویی شیر آب را با حداقل فشار باز کنید و همان را هم به طور مداوم باز نگذارید. چون جریان دایم آب موجب هدر روی آن می شود.

 

11- اگر دوش حمام شما در طی کمتر از 20 ثانیه یک ظرف چهار لیتری را بتواند پر از آب کند در آنصورت حتماً آنرا با یک سر دوش کاهنده مصرف تعویض کنید.

 

12- برای نظافت محیط مورد نظر خوداز جمله پارکینک و حیاط، به جای مصرف آب بهتر است از جاروب استفاده شود.

 

13- در باغچه خانه، درختان، بوته ها و چمن های بومی و مقاوم به خشکی که به آب کمتری نیازدارند و تحمل ماههای گرم تابستان را دارند، بکارید.

 

14- تمام شیلنگ ها، اتصالات و شیرها را به طور مرتب کنترل کنید تا از نشتی آب جلوگیری شود.

 

15- ضروری است برای اطمینان از سلامت لوله ها و شیرهای آب؛ آنها را مرتباً کنترل شوند.

 

16- در مواقع جایگزینی یا افزودن گل و گیاه در باغچه خانه، گیاهی را انتخاب کنید که آب کمتری مصرف کند. به این طریق سالانه 2200 لیتر آب برای هر گیاه قابل صرفه جویی خواهد بود.

 

17- ازنصب سیستم های آب تزیینی (مثل فواره ها) اجتناب کنید. مگر اینکه آب در سیستم بازیافت شود. همچنین سیستم را درجایی نصب کنید که تلفات کمی در اثر تبخیر و باد داشته باشیم.

 

18- لوله های آب منزل خود را عایق بندی کنید. عایق کاری لوله های اب گرم، روشی است که هدررفتن آب را قبل از خروج آب گرم کاهش می دهد.

 

19- لوله های آب گرم را عایق بندی کنید تا برای رسیدن آب گرم به شیرآب، لازم نباشد آنرا بی جهت بازبگذارید.

 

20- هرگز آبی را که می توان به مصارفی نظیر آبیاری و یا شستشو رسانید، فاضلاب حساب نکنید.

 

 

21- ماشین های لباس شویی معمولاً مقدار زیادی آب مصرف می کنند. بنابراین اگر از تعداد دفعات کاربرد ماشین لباس شویی بکاهید، عملاً در مصرف اب صرفه جویی کرده اید.

 

22- اگر امکان تنظیم وجود ندارد، یک بطری پر از آب یا یک کیسه نایلونی پراز شن و کاملاً در بسته را در مخزن توالت فرنگی و یا فلاش تانک قرار دهید تا مصرف آب را در هر بارکشیدن سیفون، کاهش دهید.

 

23- آب خنک مورد مصرف خود را همواره دریخچال نگهدارید تا مجبور نباشید شیر آب را برای مدتی بازبگذارید تا آب خنک شود.

 

24- برای نوشیدن آب به جای آنکه شیر آب را مدت زیادی باز بگذارید، بهتراست ابتدا چند قطعه یخ در لیوان قرار دهید و سپس شیر آب را بازکنید.

 

 

25- به کودکان آموزش دهیم تا با بستن بموقع شیر، از هدر رفتن آب جلوگیری نمایند.

 

26- می توان از آبی که برای شستن سبزی ها و دست و صورت استفاده می شود، به وسیله لوله کشی و هدایت آن به سمت فلاش تانک، در توالت استفاده نمود.

 

27- فلاش تانک هایی که نشتی دارند، آب را به داخل کاسه توالت هدر می دهند.

28- به جای شستن اتومبیل با شیلنگ آب، از یک سطل آب هم می توان استفاده کرد.

 

29- درحالی که کمبود آب در شهر احساس می شود، لزومی به شستشوی پیاده روی مقابل مغازه و منزل نیست.

 

30- هنگام احداث ساختمان از کارگران ساختمانی بخواهید از آب تصفیه شده استفاده نکنند.

 

31- زمانی که سرگرم آب دادن باغچه و گلهای منزل هستید با شنیدن صدای زنگ تلفن یا زنگ در بهتر است ابتدا شیر آب را ببندید و بعد به آنها پاسخ دهید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/ways1-save2-water.html



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

نکاتی برای خرید لوازم التحریر, لیست لوازم التحریر برای دانش آموزان

لوازم التحریر باید مناسب با ذوق و سلیقه بچگانه ی دانش آموز خریداری شود

 

روزهای پایان فصل تابستان، حال و هوای خاصی برای دانش آموزان دارد. خرید کیف نو، دفتر، مداد، خودکار و لوازم التحریر موردنیاز ديگر، بخش متعددی از دانش آموزان را سر ذوق می آورد.

نکته ی مهم در رابطه ی خرید وسایل مورد نیاز مدرسه، انتخاب بهترین گزینه ای است که هم کیفیت و هم قيمت مناسبی دارد.

 

ضروری نیست حتماً در شهریور ماه و مهر تمامی قلم و کاغذ مورد نیازتان را بخرید. این ماه ها شلوغ است و شلوغی موجود در بازار باعث می شود نتوانید بخوبی تصمیم بگیرید و امکان دارد گیج و سر در گم شوید.

 

لوازم التحریر فانتزی و با عکس هایی مثل بنتن، مرد عنکبوتی و غیره باعث عدم تمرکز دانش آموز و چشم و هم چشمی به ویژه در سنین پایین می شود. از طرفی گران قیمت تر هستند و تهیه آن ها باصرفه نیست.

 

لوازم التحریر و دیگر وسیله های مورد نیاز دانش آموز باید مناسب با ذوق و سلیقه بچگانه ی او خریداری شود، آزاد گذاشتن فرزندان در انتخاب وسیله های مورد نیازشان هم توصیه نمی شود و والدین باید در انتخاب های فرزندانشان با آن ها همراه شوند.

 

فهرست لوازم التحریر برای دانش آموزان ابتدایی

پوشه کاغذ

دفتر ساده ۴۰ برگ، ۶۰ برگ و ۸۰ برگ و ۱۰۰ برگ در سال های بالاتر

مداد رنگ مشکی نرم

پاک کن

دفترچه چسبی

اتود تراشی و مغزی های آن

مدادتراش مخزن دار

مداد قرمز

جامدادی ترجیهاً پارچه ای

مداد رنگی ۱۲ رنگ

خط کش

ماژیک های قابل شست وشو

چسب ماتیکی

چسب مایع

قیچی کوچک سرگرد

کوله پشتی سبک

جامدادی بزرگ برای وسایل نقاشی

لیوان آب خوری

خط کش شابلون دار

کاور کلربوک برای برگه A4

برچسب برای نوشتن اسم دانش آموز روی وسیله هایش

کاغذ رنگی در رنگ های گوناگون

قیچی کوچک

مقوا رنگی در چند رنگ مختلف

هایلایتر

کاغذ A4 خط دار و بدون خط

خودکار قرمز،آبی،مشکی،سبز برای سنین بالاتر

لاک غلط گیر

گونیا، پرگار، نقاله برای دوره ابتدایی سوم

پوشه دکمه دار

زونکن برای منظم نگه داشتن برگه ها

جلد نایلونی کتاب

کاغذ شطرنجی

دفترچه يادداشت

ظرف ناهار در صورتی که فرزند شما ناهارش را در مدرسه می خورد

ظرف میوه و میان وعده

 

خرید لوازم التحریر,راهنمای خرید لوازم التحریر

کیف مدرسه باید مناسب با سن و قد دانش آموز تهیه شود

 

فهرست لوازم التحریر برای دانش آموزان دبیرستان

مداد نوکی (اتود)

نوک اتود

خودکار نوک ساچمه ای حداقل در ۴ رنگ

استیک نوت

دفتر

دفترچه يادداشت

 

هایلایتر

لاک غلط گیر

کلاسور

دفتر کلاسوری

روان نویس

زونکن

پوشه دکمه دار

ماژیک وایت بورد

مداد طراحی

تخته شاسی

پاک کن

کلربوک

کاور کاغذ

کاغذ کلاسور

خط کش

ست هندسه

منگنه

 

نکته هایی در خصوص تهیه ی لوازم مورد نیاز دانش آموزی:

* تهیه کیفی کوچک مخصوص وسایل بهداشتی حاوی( دستمال کاغذی جیبی، مسواک با محافظ، خمیر دندان، لیوان غیر فلزی نشکن مرغوب و حتی الامکان دردار) اجباری است.

 

* در صورتی که مدرسه ساعت ناهار دارد و دانش آموز از خانه ناهار می آورد می بایست از ظرف غذای دردار و از جنس مناسب برای قرار دادن در فر و مقاوم در برابر شستشو و حرارت با برچسب نام و نام خانوادگی استفاده کند.

 

* کیف مدرسه می بایست مناسب با سن و قد و شرایط اندامی و جسمانی دانش آموز و ترجیحا دو بنده با یک بند کمری، ( جهت رعایت سلامت ستون فقرات دانش آموز ) تهیه شود.

 

نکته هایی برای انتخاب کیف مدرسه و وسایل مدرسه:

* حتی المقدور از تهیه ی کیف های چرخدار( به علت وزن زیاد آنها ) دوری شود.

* در انتخاب دفترها، حتی الامکان جلد های سبک وزن خریداری شود.

 

* اگر وسایل سال پیش قابل استفاده می باشد، برای صرفه جویی و یادگیری این مهارت به دانش آموزان ترجیحا از آن وسیله ها استفاده شود.

 

* حتماً تمام وسیله ها برچسب نام و نام خانوادگی داشته باشد. حتی اگر مداد در طی سال تمام شده و مداد ديگر جایگزین شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/stationery2-shopping-guide2.html



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

آشنایی با انواع پکیج, انواع پکیج

پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين آب گرم مصرفی بسیار مناسب است

 

پکیج چیست؟

پکیج وسیله ای است که به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه گرمایشی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج دیواری از میزان و حجم بسیار کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری برخوردار است که از فواید بسیار مهم این وسیله می باشد . پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين پی در پی آب گرم مصرفی منازل و ساختمان ها بسیار مناسب است. پکیج های نسل جدید سر و صدای بسیار کم سیستم محافظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا، سیستم عیب یابی الکترونیکی، فن و دودکش دوجداره جهت تأمين هوای کافی احتراق و خارج شدن کامل دی اکسید کربن و قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.

 

خریدن پکیج جدید امری مهم می باشد به دلیل آن که شما برای تأمين گرمایش خانه خود و یا تأمين آب گرم مصرفی به آن اتکا دارید. خرید پکیج جدید می تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد و در صورتی که در اواسط زمستان هم پکیج شما از کار بیفتد تصمیم گیری این امر دوبرابر مشکل خواهد بود. بنابراین منطقی است که پیش از خرید پکیج جدید، پارامترهایی که در خرید بهتر یک دستگاه پکیج به شما کمک می کنند را بشناسید و از آن ها آگاه باشید.

 

درصورتی که قصد خرید پکیج دیواری را دارید لازم است اول با اقسام آن آشنا شوید.

 

در یک دسته بندی کلی می توان پکیج ها را در دو مدل پکیج های زمینی و پکیج های دیواری تقسیم کرد.

 

همینطور بعضی از پکیج ها دو مبدله هستند. این گروه از پکیج ها به علت دارا بودن دو مبدل حرارتی، جریان آب گرم در انتها پیوسته بوده که این امر سبب کاهش رسوب گرفتن در مبدل و همچنین تأمين آبگرم بیشتر می گردد.

 

همینطور پکیج های فن دار دارای یک فن هوادهی در بخش اگزوز هستند و در شرایطی که یا پکیج در فضای باز نصب شده باشد و یا قسمتی از مسیر دودکش پکیج به صورت افقی (بیش از یک متر) باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پکیج دیواری زمینی

اگر متراژ خانه شما بیش از ۳۰۰ متر مربع می باشد بهتر است از پکیج های زمینی استفاده گردد ودرصورتی که مصرف کننده به آب گرم بیشتر و یا گرمای بیشتری احتیاج داشته باشد پکیج زمینی برترین گزینه برای بهره برداری می باشد . همچنین درصورتی که با محدودیت فضا روبرو هستید و یا متراژ خانه شما زیاد نیست بهتر است از پکیج های دیواری استفاده نمایید. پکیج های دیواری می توانند به جای یک کابینت دیواری نصب شوند که علاوه بر اشغال فضای کم بازدهی انرژی بالاتری نسبت به موتور خانه ها دارند. یکی ديگر از تفاوت های پکیج زمینی و دیواری در ظرفیت ذخیره ی آب آن ها می باشد . پکیج هایی که زمینی هستند به دلیل بزرگ بودن نسبت به پکیج های دیواری که فاقد ظرفیت ذخیره آب هستند از گنجایش ذخیره ی آب زيادي برخوردارند و آب را گرم نگه می دارند.

 

مقایسه انواع پکیج دیواری و زمینی

در این جا می خواهیم پکیج دیواری و زمینی را که از سیستم های گرمایشی می باشند را بررسی کنیم.

 

این که چه فرقی بین این دو وجود دارد.

 

ظرفیت حرارتی پکیج زمینی بیشتر از پکیج دیواری است.

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است.

 

پکیج دیواری ابعاد کوچکتری نسبت به پکیج زمینی دارند و بر روی دیوار مثل کابینت وصل می شوند.

 

در صورتی که پکیج زمینی باید مانند کابینت زمینی بر روی زمین قرار بگیرد.

پکیج زمینی به خاطر وجود مخزن آب گرم مصرفی را ذخیره می کند.

 

آشنایی با انواع پکیج,انواع پکیج

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است

 

ظرفیت حرارتی دستگاه

درصورتی که دستگاه پکیج را برای تأمين گرمایش خانه خود انتخاب نموده اید و اکنون به دنبال خرید پکیج مناسب هستید می بایست در نظر داشته باشید که تنها برند پکیج مهم نیست. بلکه انتخاب بهترین پکیج با ظرفیت مناسب هم مهم است. یکی از موارد تعيين کننده در خرید پکیج مناسب ظرفیت آن است.

 

این که احتیاج شما به آب گرم بهداشتی و همچنین گرمای محیط چه مقدار می باشد و از طرفی با توجه به حالت جغرافیایی، خانه شما چه ميزان حرارت احتیاج دارد هر کدامیک پارامترهایی است که به وسیله ی آن می توانید گنجایش مورد نیاز پکیج را اندازه گیری و انتخاب نمایید.

 

بعضی از مصرف کنندگان محاسبه ی ظرفیت حرارتی پکیج را بر عهده ی می گذارند ولی شما می توانید برای محاسبه ی تخمینی طرفیت پکیج مورد نیاز خود متراژ واحد مسکونی خود را در عدد ۱۵۰ (کیلوکالری) ضرب کرده و آن را محاسبه نمایید.

 

پکیج دیواری علاوه بر تأمين آب گرم مصرفی در خانه، آب گرم مورد نیاز برای شو فاژها را در زمستان آماده می کند. استفاده از پکیج دیواری به نسبت آبگرمکن دیواری و سیستم شوفاژ منزل مرکزی مزایای بسیاری دارد. پکیج از نظر میزان صدا بسیار کم صداتر بوده و نوسانات دمای آب در آن اصلاً محسوس نیست.

 

روشن شدن و کارکرد آن در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ منزل مرکزی بسیار کم صداتر است و از همه مهم تر راندمان آن در مقایسه با سیستم شوفاژ منزل مرکزی بسیار بالاتر است. از ديگر مزایای استفاده از پکیج، اشغال فضای بسیار کم در مقایسه با سیستم آبگرمکن ایستاده و سیستم شوفاژ منزل مرکزی می باشد .

 

فواید استفاده از پکیج دیواری

استقلال مصرف کننده

صرفه جویی بیشتر انرژی

دسترسی اسان به پکیج شوفاژ دیوار

 

شخصی سازی شرایط بهره برداری از تاسیسات

کاهش هزینه ها قيمت انرژی

کاهش هزینه تعمیرات

 

بی نیازی از عایق کاری

حجم اشغال کم

محافظت از محیط زیست

 

تأمين آبگرم فوری

تأمين آبگرم دائم

هوشمندی پکیج در تخصیص انرژی

 

امنیت بیشتر

کارکرد آرام و بی صدا 

 

رضایت و عملکرد بهینه و مناسب پکیج سبب شده است که این دستگاه رایج ترین روش تأمين گرما و آب گرم در جهان باشد و بدین گونه تردیدی در استفاده از آن به جا نمی ماند.

 

برای خرید پکیج دیواری و زمینی به نکات زیر توجه کنید.

 

انتخاب پکیج با توجه به فضای واحد مسکونی

بررسی دودکش

 

 

توجه کردن به مبدل حرارتی

ميزان آب گرم مصرفی شما چه مقدار است؟

 

کدام پکیج را انتخاب می کنید؟ دیواری یا زمینی؟

مبدل ها

 

خدمات پس از فروش

سیستم عیب یاب اتوماتیک با کد

بررسی هد پمپ سیر کولاسیون پکیج

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/package2-shopping-guide2.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

ایده کادو تولد مهمترین بخش برای خرید هدیه است که چه چیزی باید کادو تولد بخریم که بتونیم طرف مقابل رو خوشحال کنیم. ما هم دقیق در همین مقاله میخواهیم بهترین ایده های ممکن برای خرید کادو رو خدمتتون معرفی کنیم. اگر شما هم بدنبال ایده برای کادو تولد هستید بهتون پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندید.

آنچه در این مقاله میخوانید: پنهان
1 کادو تولد چی بخرم؟
2 کالای دیجیتال
2.1 مچ بند و ساعت هوشمند
2.2 هدفون و هندزفری
2.3 هدست واقعیت مجازی
3 ایده برای کادو تولد از دسته بندی اکسسوری
3.1 گردنبند
3.2 دستبند
3.3 کیف
4 دسته بندی زیبایی و سلامت
4.1 ماساژور
4.2 مسواک برقی
4.3 ماشین اصلاح
4.4 آلبوم عکس
4.5 ماگ
5 کلا آخر
کادو تولد چی بخرم؟
سوالی مهمی که وقتی تولد دوستان و آشنایان سر میرسه هیچ جوابی برای آن پیدا نمی کنیم و ایده های ذهنمون ته میکشه

:: بازدید از این مطلب : 89

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

کاربردهای مصرف پارافین که کمتر کسی می داند

وقتی اسم پارافین می آید تنها چیزی که به ذهن مان می رسد این است که با آن شمع درست می شود. شاید با خودتان بگویید خب پارافین چه کاربرد دیگر می تواند به جز شمع سازی داشته باشد؟! علیرغم تصورتان از پارافین خیلی استفاده ها می شود کرد حتی به عنوان یک وسیله درمانی آرایشی. در ادامه با کاربردهای مصرف پارافین آشنا شویم.

 

نگهداری از مربا

مرباهای خانگی شکر کمتری دارند و مواد نگهدارنده ندارند به همین خاطر ممکن است زود خراب شوند یا کپک بزنند. بنابراین باید طوری از آن ها نگهداری کنیم که در معرض هوا نباشند.

 

در این مورد فقط از موم زنبور عسل استفاده کنید.

موم را ذوب کنید.

 

به آرامی موم ذوب شده را روی مربا بریزید و بطری را بچرخانید تا مطمئن شوید که موم به همه قسمت های بطری رسیده است.

 

کاربردهای پارافین, کاربرد جالب پارافین

موم زنبور عسل را ذوب کنید و به آرامی روی سطح همه مربا بریزید

 

روان کردن کشوها

کشوهای چوبی بعد از مدتی سخت باز و بسته می شوند. برای روان کردن کشوها فقط کافی است مقداری شمع به لبه های کشو بزنید.

 

کاربرد پارافین,کارایی پارافین

برای روان کردن کشوها مقداری شمع به لبه های کشو بزنید

 

روان کردن در و پنجره

در و پنجره ها نیز بعد از مدتی سفت باز و بسته می شوند برای رفع مشکل مقداری شمع روی لولاها بزنید.

 

کاربرد موم, کاربردهای جالب موم

برای روان کردن در و پنجره مقداری شمع روی لولاها بزنید

 

روان شدن زیپ لباس

اگر زیپ لباس تان سخت باز و بسته می شود پارافین بهترین راه حل است.

زیپ را تمیز کنید.

 

یک عدد شمع را برداشته و از بالا تا پایین به زیپ بزنید.

شاید لازم باشد این کار را چند مرتبه تکرار کنید.

 

روان کردن کشوها با شمع,نحوه روان کردن زیپ با شمع

اگر زیپ لباس تان سخت باز و بسته می شود از پارافین استفاده کنید

 

استفاده از شمع روی پاروی برف روبی

برف ها معمولا روی پاروی برف روبی می چسبند و کار را سخت تر می کنند. برای جلوگیری از این مشکل فقط کافی مقداری پارافین به پارو بزنید.

 

کاربرد جالب پارافین, آشنایی با کاربردهای پارافین

مقداری پارافین به پارو بزنید تا برف ها به پارو نچسبند

 

نگهداری از تخته گوشت چوبی

تخته گوشت دائم در آشپزخانه استفاده می شود. برای شستشوی راحت تر تخته های چوبی از موم استفاده کنید.

از موم عسل استفاده کنید.

 

 

مقداری موم عسل را روی پارچه تمیزی بزنید و آن را روی تخته بمالید. چند دقیقه اجازه دهید موم جذب چوب شود. سپس موم های اضافی را از روی تخته بردارید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

 

کارایی پارافین,کاربردهای پارافین

برای شستشوی راحت تر تخته های چوبی از موم عسل استفاده کنید

 

نرم کردن دست

روزانه از دست ها زیاد کار می کشیم و دائم در معرض آب، سرما و گرما هستند. در نتیجه دست ها خیلی زود خشک می شوند. موم می تواند دست ها را نرم و لطیف کند.

 

دست ها را داخل موم ذوب شده که حرارت کمی دارد قرار دهید. ممکن است لازم باشد این کار را چند مرتبه تکرار کنید.

 

سپس دست ها را داخل پلاستیک داخل یک دستکش پارچه ای قرار دهید.

بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه موم را از روی دست بردارید.

 

کاربردهای جالب پارافین, کاربرد موم

موم می تواند دست ها را نرم و لطیف کند

 

درمان ترک پاشنه

این روش مشابه روش قبل است.

پا را داخل موم ذوب شده که حرارت کمی دارد قرار دهید. ممکن است لازم باشد این کار را چند مرتبه تکرار کنید.

 

سپس پا را ابتدا داخل پلاستیک قرار دهید و روی آن را با حوله بپیچید.

بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه موم را از روی پا بردارید.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/interesting2-uses2-paraffin.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



کارهایی که باید در اولین روز کاری شغل جدید خود انجام دهید

اولین روز کاری شغل جدیدتان احتمالا یکی از اضطراب آورترین و البته به یادماندنی ترین روزهای دوران کاری تان است. بعد از مدت ها جستجو برای کار و حضور در مصاحبه های شغلی متعدد، حالا بالاخره موفق شدید کاری را پیدا کنید. یک شروع خوب می تواند اثرات مثبتی در ادامه ی مسیر کاری تان داشته باشد. در ادامه به کارهایی می پردازیم که باید در نخستین روز کاری شغل جدید خود انجام دهید.

 

۱- کمی زودتر در محل کارتان حاضر شوید

شاید این مسأله بدیهی به نظر برسد اما حقیقت آن است که بیشتر افراد این کار را انجام نمی دهند. اگر ۵ تا ۱۰ دقیقه زودتر در محل کارتان حاضر شوید، این فرصت را پیدا می کنید تا به تدریج نسبت به محیط احساس راحتی پیدا کنید و یا اینکه می توانید در صورتی که نیاز داشته باشید بدون نگرانی از دستشویی استفاده کنید، در عین حال این زمان آنقدری زود نیست که تصور کنند بیش از اندازه هول و مشتاق هستید.

 

برای آنکه مطمئن شوید می توانید زودتر به محل کارتان برسید، زمانی که صرف آماده شدن تان و مسیر رسیدن تا محل کار می شود را در نظر بگیرید و کمی زودتر از خانه بیرون بیایید. در صورت امکان، از قبل مسیر محل کارتان را در ساعت های شلوغ امتحان کنید تا با مسیر آشنا شوید و نسبت به اتفاقات پیش بینی نشده آمادگی پیدا کنید.

 

کارهایی در اولین روز کاری, نکاتی برای اولین روز کاری

سعی کنید کمی زودتر در محل کارتان حاضر شوید

 

۲- مشتاق باشید نه از خود راضی

در ابتدا کار دشواری است که بدون بر هم زدن تعادل محیط محل کارتان، بتوانید در شغل جدید خود تأثیرگذار باشید. نباید در بدو ورودتان روال عادی محل کارتان را برهم بزنید و در عین حال هم بی اثر نباشید. در حقیقت باید سعی کنید در روز اول کاری تان میان انرژی و اشتیاق و فروتنی تان تعادل برقرار کنید تا به جای آنکه تصور کنند از خود راضی هستید متوجه شوند که تنها مشتاق یادگیری وظایف شغلی تان هستید.

 

۳- از صحبت درباره ی شغل قبلی تان پرهیز کنید

احتمالا کار دشواری است که شغل جدیدتان را با شغلی قبلی مقایسه نکنید، اما در برابر وسوسه ی انجام این کار مقاومت کنید. شاید زمانی که شروع به صحبت درباره ی شغل قبلی تان می کنید تصور کنید که ارزش های شغل جدیدتان و توانمندی های خود را نشان می دهید اما درحقیقت این خطر وجود دارد که برداشت معکوسی از صحبت هایتان شود و مثلا ممکن است تصور کنند در کار گروهی عملکرد خوبی ندارید یا هنوز در فکر شغل قبلی تان هستید. به جای مقایسه کردن، تنها در جهت تأیید شغل جدیدتان، به شباهت های آن با شغل قبلی تان اشاره کنید.

 

۴- یادداشت بردارید

از یادداشت کردن اطلاعاتی که می دانید بعداً به کارتان می آید، مثل نام افراد، پسوردها و حتی محل اتاق های مدیران یا همکاران تان، خجالت نکشید. احتمالا در روز اول کاری تان با اطلاعات بسیار زیادی مواجه می شوید که به خاطر سپردن همه ی آن ها ممکن نیست، بنابراین یادداشت کردن آن ها کمک زیادی به شما می کند. به علاوه، محققان معتقدند یادداشت کردن اطلاعات کمک می کند تا آن ها را بهتر به خاطر بسپارید.

 

اولین روز کاری,کارهای اولین روز کاری

یادداشت کردن اطلاعات کمک می کند تا آن ها را بهتر به خاطر بسپارید

 

۵- مراقب زبان بدن تان باشید

 

زبان بدن نه تنها در زمان شرکت در مصاحبه های شغلی اهمیت دارد، بلکه می تواند ابزاری ارزشمند باشد تا زمانی که شغل جدیدی را شروع می کنید برداشت ماندگاری از خود در ذهن دیگران به وجود آورید. در روز اول کاری تان آگاهانه از آن حرکاتی در زبان بدن تان استفاده کنید که شما را قدرتمند نشان می دهد، مثلا زمانی که با دیگران صحبت می کنید، اغلب لبخند بزنید و در چشم های آن ها نگاه کنید. به علاوه تمام سعی خود را کنید تا از علائم منفی در زبان بدن تان پرهیز کنید، مثل خمیازه کشیدن، اخم کردن یا گذاشتن دست ها در داخل جیب در حالت ایستاده.

 

۶- مثبت گرا باشید و علاقه نشان دهید

وقتی شغل جدیدی را شروع می کنید، در محیط کار معمولا سلسله مراتب و کارهایی وجود دارد که باید آن ها را یاد بگیرید و از آنجایی که احتمالا در روز اول کاری تان به افراد جدید زیادی معرفی می شوید، لازم است که برداشت خوبی از خودتان در ذهن دیگران به وجود آورید. یک روش کلیدی برای این منظور، نشان دادن نگرش مثبت خود به کسانی است که با آن ها در محیط کارتان مواجه می شوید.

 

شما باید خود را مشتاق و علاقمند به صحبت های آن ها نشان دهید، بنابراین سؤال بپرسید، یادداشت بردارید و خود را متعهد نشان دهید در عین حال که نظر خود را هم بیان می کنید. اما تعادل را رعایت کنید؛ اگر بیش از اندازه سؤال بپرسید یا خودتان را بیش از حد مشتاق نشان دهید، ممکن است نتیجه ی عکس بدهد. در حقیقت، وقتی بیش از اندازه خود را علاقمند نشان می دهید، تنها انرژی خود را هدر می دهید چون از نظر دیگران این علاقه اجباری و غیر واقعی به نظر می رسد.

 

۷- از شبکه های اجتماعی دوری کنید

امروزه برخی از ما در عمل بیشتر زندگی خود را در فضای اینترنت به اشتراک می گذاریم. اگر چه روز اول کاری تان با احساسات مختلفی مثل نگرانی، اضطراب، شادی و حتی کسالت همراه است، اما باید در برابر وسوسه ی به اشتراک گذاشتن احساسات خود و وقایع محل کارتان مقاومت کنید. شاید این توصیه بدیهی به نظر برسد اما حقیقت آن است که افراد زیادی به دلیل مشغول شدن با اینترنت در محل کار خود به دردسر افتاده اند. زمانی که می خواهید دوستان و فالوئرهایتان را در جریان شرایط شغل جدیدتان بگذارید، این احتمال را در نظر بگیرید که در آن زمان رئیس تان شما را می بیند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/first2-working-day2.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



کارهایی که باید در اولین روز کاری شغل جدید خود انجام دهید

اولین روز کاری شغل جدیدتان احتمالا یکی از اضطراب آورترین و البته به یادماندنی ترین روزهای دوران کاری تان است. بعد از مدت ها جستجو برای کار و حضور در مصاحبه های شغلی متعدد، حالا بالاخره موفق شدید کاری را پیدا کنید. یک شروع خوب می تواند اثرات مثبتی در ادامه ی مسیر کاری تان داشته باشد. در ادامه به کارهایی می پردازیم که باید در نخستین روز کاری شغل جدید خود انجام دهید.

 

۱- کمی زودتر در محل کارتان حاضر شوید

شاید این مسأله بدیهی به نظر برسد اما حقیقت آن است که بیشتر افراد این کار را انجام نمی دهند. اگر ۵ تا ۱۰ دقیقه زودتر در محل کارتان حاضر شوید، این فرصت را پیدا می کنید تا به تدریج نسبت به محیط احساس راحتی پیدا کنید و یا اینکه می توانید در صورتی که نیاز داشته باشید بدون نگرانی از دستشویی استفاده کنید، در عین حال این زمان آنقدری زود نیست که تصور کنند بیش از اندازه هول و مشتاق هستید.

 

برای آنکه مطمئن شوید می توانید زودتر به محل کارتان برسید، زمانی که صرف آماده شدن تان و مسیر رسیدن تا محل کار می شود را در نظر بگیرید و کمی زودتر از خانه بیرون بیایید. در صورت امکان، از قبل مسیر محل کارتان را در ساعت های شلوغ امتحان کنید تا با مسیر آشنا شوید و نسبت به اتفاقات پیش بینی نشده آمادگی پیدا کنید.

 

کارهایی در اولین روز کاری, نکاتی برای اولین روز کاری

سعی کنید کمی زودتر در محل کارتان حاضر شوید

 

۲- مشتاق باشید نه از خود راضی

در ابتدا کار دشواری است که بدون بر هم زدن تعادل محیط محل کارتان، بتوانید در شغل جدید خود تأثیرگذار باشید. نباید در بدو ورودتان روال عادی محل کارتان را برهم بزنید و در عین حال هم بی اثر نباشید. در حقیقت باید سعی کنید در روز اول کاری تان میان انرژی و اشتیاق و فروتنی تان تعادل برقرار کنید تا به جای آنکه تصور کنند از خود راضی هستید متوجه شوند که تنها مشتاق یادگیری وظایف شغلی تان هستید.

 

۳- از صحبت درباره ی شغل قبلی تان پرهیز کنید

احتمالا کار دشواری است که شغل جدیدتان را با شغلی قبلی مقایسه نکنید، اما در برابر وسوسه ی انجام این کار مقاومت کنید. شاید زمانی که شروع به صحبت درباره ی شغل قبلی تان می کنید تصور کنید که ارزش های شغل جدیدتان و توانمندی های خود را نشان می دهید اما درحقیقت این خطر وجود دارد که برداشت معکوسی از صحبت هایتان شود و مثلا ممکن است تصور کنند در کار گروهی عملکرد خوبی ندارید یا هنوز در فکر شغل قبلی تان هستید. به جای مقایسه کردن، تنها در جهت تأیید شغل جدیدتان، به شباهت های آن با شغل قبلی تان اشاره کنید.

 

۴- یادداشت بردارید

از یادداشت کردن اطلاعاتی که می دانید بعداً به کارتان می آید، مثل نام افراد، پسوردها و حتی محل اتاق های مدیران یا همکاران تان، خجالت نکشید. احتمالا در روز اول کاری تان با اطلاعات بسیار زیادی مواجه می شوید که به خاطر سپردن همه ی آن ها ممکن نیست، بنابراین یادداشت کردن آن ها کمک زیادی به شما می کند. به علاوه، محققان معتقدند یادداشت کردن اطلاعات کمک می کند تا آن ها را بهتر به خاطر بسپارید.

 

اولین روز کاری,کارهای اولین روز کاری

یادداشت کردن اطلاعات کمک می کند تا آن ها را بهتر به خاطر بسپارید

 

۵- مراقب زبان بدن تان باشید

 

زبان بدن نه تنها در زمان شرکت در مصاحبه های شغلی اهمیت دارد، بلکه می تواند ابزاری ارزشمند باشد تا زمانی که شغل جدیدی را شروع می کنید برداشت ماندگاری از خود در ذهن دیگران به وجود آورید. در روز اول کاری تان آگاهانه از آن حرکاتی در زبان بدن تان استفاده کنید که شما را قدرتمند نشان می دهد، مثلا زمانی که با دیگران صحبت می کنید، اغلب لبخند بزنید و در چشم های آن ها نگاه کنید. به علاوه تمام سعی خود را کنید تا از علائم منفی در زبان بدن تان پرهیز کنید، مثل خمیازه کشیدن، اخم کردن یا گذاشتن دست ها در داخل جیب در حالت ایستاده.

 

۶- مثبت گرا باشید و علاقه نشان دهید

وقتی شغل جدیدی را شروع می کنید، در محیط کار معمولا سلسله مراتب و کارهایی وجود دارد که باید آن ها را یاد بگیرید و از آنجایی که احتمالا در روز اول کاری تان به افراد جدید زیادی معرفی می شوید، لازم است که برداشت خوبی از خودتان در ذهن دیگران به وجود آورید. یک روش کلیدی برای این منظور، نشان دادن نگرش مثبت خود به کسانی است که با آن ها در محیط کارتان مواجه می شوید.

 

شما باید خود را مشتاق و علاقمند به صحبت های آن ها نشان دهید، بنابراین سؤال بپرسید، یادداشت بردارید و خود را متعهد نشان دهید در عین حال که نظر خود را هم بیان می کنید. اما تعادل را رعایت کنید؛ اگر بیش از اندازه سؤال بپرسید یا خودتان را بیش از حد مشتاق نشان دهید، ممکن است نتیجه ی عکس بدهد. در حقیقت، وقتی بیش از اندازه خود را علاقمند نشان می دهید، تنها انرژی خود را هدر می دهید چون از نظر دیگران این علاقه اجباری و غیر واقعی به نظر می رسد.

 

۷- از شبکه های اجتماعی دوری کنید

امروزه برخی از ما در عمل بیشتر زندگی خود را در فضای اینترنت به اشتراک می گذاریم. اگر چه روز اول کاری تان با احساسات مختلفی مثل نگرانی، اضطراب، شادی و حتی کسالت همراه است، اما باید در برابر وسوسه ی به اشتراک گذاشتن احساسات خود و وقایع محل کارتان مقاومت کنید. شاید این توصیه بدیهی به نظر برسد اما حقیقت آن است که افراد زیادی به دلیل مشغول شدن با اینترنت در محل کار خود به دردسر افتاده اند. زمانی که می خواهید دوستان و فالوئرهایتان را در جریان شرایط شغل جدیدتان بگذارید، این احتمال را در نظر بگیرید که در آن زمان رئیس تان شما را می بیند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/first2-working-day2.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

اگر می خواهید بر زندگی تان مسلط شوید، اولین کار آن است که برنامه ریزی اصولی داشته باشید. تمام افراد موفقی که می شناسید، با برنامه ریزی به اینجا رسیده اند. مطالب زیر را بخوانید تا با چند روش برنامه‌ ریزی برای زندگی بهتر آشنا شوید. به دست گرفتن کنترل زندگی تان، قدم بزرگی است. یاد بگیرید چگونه زندگی تان را طوری برنامه‌ ریزی کنید که بتوانید اهداف و نیازهایتان را برآورده سازید.

 

برنامه ریزی اصولی در زندگی, نکاتی برای برنامه ریزی اصولی

برنامه زندگی به شما کمک می کند زندگی تان را به شیوه دیگری ببینید

 

آهسته و با دقت جلو بروید

برنامه شما ممکن است در مسیری صاف و مستقیم پیش نرود. خیلی به ندرت پیش می‌آید که مسائل، دقیقا مطابق برنامه ریزی یا انتظارات فرد اتفاق بیفتند. زندگی، پر از پیچیدگی، پیچ و‌ خم و فرصت های جدید است. زندگی همچنین پر است از شکست، اما این بدان معنا نیست که باید تسلیم شوید. بهتر است با گام های کوچک جلو بروید و همان طور که به هدفتان نزدیک تر می شوید، از آن اقدامات و تجربیات درس بگیرید.

 

ممکن است در زندگی تان به بن بست برسید. شاید مجبور شوید به شغلتان پایان دهید، شغلی که فکر می کردید شما را در موقعیت بهتری قرار خواهد داد، اما این طور نبود. فقط به یاد داشته باشید هیچ جدول ‌زمانی وجود ندارد. به پیشرفت های کوچک به سمت اهدافتان ادامه دهید و از هر بن بست و رشد جدید در زندگی تان درس بگیرید.

 

برای زندگی تان برنامه‌ بنویسید

برنامه زندگی، طرحی کتبی و رسمی است که می توانید برای برنامه‌ ریزیِ بخش های مختلفِ زندگی تان از جمله شغل، محل زندگی، افراد دوروبرتان و چگونگی گذراندن وقت، از آن استفاده کنید. نوشتن برنامه زندگی، می تواند در رسیدن به اهداف خاص یا شناسایی بخش هایی از زندگی تان که دوست دارید تغییر کنند، به شما کمک کند. برنامه زندگی به شما کمک می کند زندگی تان را به شیوه دیگری ببینید.

 

دیدن جنبه های مختلف آن روی کاغذ ممکن است به شما کمک کند ایده های تان را اولویت بندی کند و ازنو سامان بدهد. همچنین آوردن برنامه زندگی روی کاغذ به شما کمک می کند اهداف و خواسته های مشابه تان را ببینید.

 

پشتیبان داشته باشید

در هنگام تلاش برای ایجاد هرگونه تغییر در زندگی، بسیار مهم است که از سیستم پشتیبانی برخوردار باشید یا افرادی در دسترستان باشند که در صورت نیاز بتوانید از آنها کمک بگیرید. بخش مهمی از برنامه ریزی برای تغییر، آن است که بدانید هنگام بروز شرایط دشوار، برای جلب کمک و حمایت دقیقا سراغ چه کسی باید بروید. درمورد برنامه زندگی و آنچه می خواهید تغییر دهید، با افراد بسیار نزدیک تان صحبت کنید.

 

فهرستی از افرادی تهیه کنید که می دانید در صورت گرفتارشدن، می‌توانید به آنها تکیه کنید. درمورد تغییرات آتی در زندگی تان، هرقدر ممکن است، اطلاعات جمع کنید. به داستان های موفقیت سایر افراد گوش کنید. از دیگران بپرسید چه روش هایی را در برنامه ریزی زندگی و ایجاد تغییرات به کار گرفته اند و چه موانعی را پیش بینی کرده اند.

 

منابع و گام های برنامه را مشخص کنید

برای برخی تغییرات و برنامه های زندگی، به منابعی برای شروع هر مرحله نیاز خواهید داشت. ممکن است لازم باشد چند کتاب بخرید، بودجه ای تعیین کنید، مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید یا از کمک دیگران استفاده کنید. همچنین ممکن است لازم باشد مشخص کنید که چگونه بر موانع خاص غلبه می کنید. بعد از شناسایی آنچه برای شروع نیاز دارید، برنامه موردنظرتان را آغاز کنید و مرحله به مرحله پیش ببرید.

 

به عنوان مثال، اگر برنامه زندگی شما شامل سالم تر شدن است، ممکن است اولین گام، آشنایی با روش های آشپزی و غذاهای سالم تر باشد و سپس تصمیم گیری برای خوردن یک وعده سبزیجات در روز. باید به آهستگی به سمت هدف تان حرکت کنید تا از پا نیفتید و فرسوده نشوید. مثال دیگر، داشتن برنامه ای است که شما را به رژیم‌ غذایی سالم‌ هدایت می کند. برای انجام این کار، باید منابع مورد نیازتان را شناسایی کنید، مانند کتاب های تغذیه، تخصیص بودجه برای انواع مختلف مواد‌غذایی و کمک خواستن از خانواده تان، چون تغییر در مواد غذایی روی آنها نیز اثر خواهد گذاشت.

 

اوضاع را مدیریت کنید

برنامه‌ ریزی برای زندگی‌ راه خوبی برای شفاف سازی درمورد خواسته های شما و چگونگی رسیدن به آنهاست، اما اغلب اوقات، زندگی پیش بینی ناپذیر است و طبق برنامه پیش نمی‌رود. باید روی مهارت های سازگاری تان کار کنید تا بتوانید با ناراحتی مقابله کنید و به سمت اهداف تان گام بردارید. می توانید «مقابله متمرکز بر مشکل» را امتحان کنید؛ این نوع مقابله شامل توانایی نگرش بی‌طرفانه به موقعیت‌های گوناگون است.

 

 

از این راه در می یابید کدام قسمت‌ها به‌خوبی کار نمی‌کنند و سپس می‌توانید برنامه‌ای برای رفع آن مشکلات طراحی کنید. این فرآیند شامل آگاهی از گزینه ها، جمع آوری اطلاعات، کنترل وضعیت و سپس اجرای برنامه است. به‌عنوان‌مثال، اگر هنگام اجرای برنامه‌‌‌ای برای تبدیل‌شدن به فردی سالم تر، مشخص شود دیابت دارید، تصمیم می‌گیرید از مقابله متمرکز بر مشکل، برای سازگاری با موقعیت جدید استفاده کنید.

 

به این ترتیب درمورد دیابت، تغذیه و ابزارهای تست قند خون، اطلاعات لازم را کسب می‌کنید تا به شما کمک کنند به برنامه زندگی‌تان برگردید. نوع دیگری از مقابله، «مقابله متمرکز بر هیجان» است. این روش در جایی استفاده می‌شود که با اثرات عاطفی یک اتفاق برنامه‌ ریزی‌ نشده در زندگی مواجه می‌شوید.

 

به عنوان‌مثال، تشخیص دیابت قطعا باعث واکنشی احساسی می‌شود. برخورد با این احساسات ممکن است شامل این موارد باشد: صحبت‌کردن با یکی از دوستان یا اعضای خانواده، کاهش استرس به‌وسیله محدودکردن مسئولیت هایتان، و نوشتن درمورد احساساتتان برای درک بهتر آنها.

 

اهمیت تعیین اهداف را بدانید

تعیین اهداف، مهارت مهمی است که بسیاری از افراد موفق برای کمک به افزایش انگیزه‌شان، آن را به‌کار می‌گیرند. تعیین هدف، شما را قادر می‌سازد بهتر بر جزئیاتِ تکمیل یک کار تمرکز کنید و در‌عین‌حال به شما کمک می کند تمام ابزارهای موردنیاز برای به‌انجام‌رساندن هدف تان را به کار بگیرید. یکی از بهترین قسمت های تعیین و تکمیل موفق هدف، احساس افزایش اعتماد به‌ نفس و خود‌کارآمدی در هنگام دستیابی به هدف‌ است.

 

اهداف خود را واقعی کنید

چند راه وجود دارد که می‌توانید اهداف‌تان را واقعی و دست یافتنی کنید. در وهله اول، هدف‌تان را بنویسید. این، هدف را واقعی تر از زمانی می کند که فقط در سر شماست. حتما آن را مشخص کنید. اهداف تان را با زبان مثبت بیان کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، به‌جای گفتن «از هله هوله خوردن و چاق بودن دست بردار»، چیزی مانند این بگویید: « سالم تر غذا بخور و ۵ کیلو وزن کم کن.» اهدافتان را برحسب سطح اولویت شان مرتب کنید. اگر چندین هدف دارید، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید همه چیز را با هم انجام دهید.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/planning2-principles2-life.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

عنوان این مطلب از توپ تاپ متن و عکس تبریک تولد واسه داداشم "عکس ها و متون جدید ویژه تولدت مبارک داداشی  "داداشم همیشه واسه من بهترین بوده و میخوام تولدش را به بهترین شکل ممکن تبریک بگم چه متن و چه عکسی را برای تبریک تولد داداشم انتخاب کنم؟ موضوعات (تولد داداشی"متن و عکس تبریک تولد داداش گلم"متن های امروز تولد داداش منه"تولدم داداشیمه"تولد داداش") کیفیت و زیبایی عکس هایی که جداگانه زیر هر متن همراه شده اند را خودتان قضاوت کنید؟ بنظر شما این فانتزی های زیبا یک تبریک تولد رویایی برای روز تولد داداش نخواهند بود؟ در لابه لای این تصاویر چند تصویر از کیک تولد های ناب و طراحی شده هم ویژه تبریک تولد داداشم دیده میشود که میتوانید از ان ها استفاده کنید، داداشت واست خیلی عزیزه و دوست داری تولدش را با بهترین و قشنگ ترین جملات تبیرک بگی پس حتما در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.


 

عکس نوشته تولد داداشم


از همان روزی که پای تو به این دنیا رسید
غصه هایم یک به یک از قلب و جانم پر کشید
روز میلاد تو دنیا یک صدا خندیده بود
اسمان در مقدمت باران گل باریده بود
تولدت مبارک

عکس نوشته تولد داداشمه


میلادت ای عزیز تر از جـان خجسته باد!
در مقـدمت غــزل به ترنم، نشسته باد!
…….تولد تو مــــبارک! بروی تو
دروازه های غم به چنین روز بسته باد!

عکس نوشته تولد داداشیم

روز تولد تو
روز نگاه باران
بر شوره زار تشنه
بر این دل بیابان
روز تولد تو
گویی پر از خیال است
یاس و کبوتر و باد
در حیرت تو خواب است

عکس نوشته تولد مبارک داداشی

میلاد تو شیرین ترین بهانه ایست که می توان با آن

به رنجهای زندگی هم دل بست

و در میان این روزهای شتابزده عاشقانه تر زیست.

میلادتو معراج دستهای من است

وقتی که عاشقانه تولدت را شکر می گویم

عکس نوشته تولد داداشم

باشکوه‌ترین روز دنیا روز تولد توست و
بهترین برادر دنیا تو هستی،
تولدت مبارک برادر خوبم

عکس نوشته تولدت مبارک داداشم + جملات کوتاه و زیبا

برادر خوب و مهربانم دوست داشتنت
اندازه ندارد
حجم نمی خواهد
وقتی تمام کشور وجودم
سرزمین حکمرانی توست

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 مد خیابانی چیست,تصاویری از مدهای خیابانی

مد خیابانی شامل لباس های ارزانتر و قابل خرید برای اکثریت جامعه می باشد

 

مد خیابانی چیست؟

مد خیابانی پوششی است که تصور می شود نه از استودیوها بلکه از لباس های افراد در خیابان پدید آمده است. مد خیابان معمولاً با فرهنگ جوانان در ارتباط است و بیشتر در مراکز مهم شهری مشاهده می شود. مد خیابان ژاپنی چندین حرکت همزمان بسیار متنوع همزمان را در هر زمان معین حفظ می کند. مد خیابانی به عنوان تأثیرگذارترین مد شناخته شده است.

 

مد خیابانی یک سبک خاص مد است که در اصل ناشی از فرهنگ مد انگلیس گرفته شده است. این یک رویکرد جامع برای مد است و سبک هایی را ایجاد می کند که از هم جدا شده و با مشاهدات مد اصلی تفاوت می کند.

 

سبک خیابان همیشه وجود داشته اما به پدیده قرن بیستم تبدیل شده است. اینها همچنین سلیقه هایی بود که در بین گروه های حاشیه نشین اقتصادی و حاشیه نشین، طیف وسیعی از قبایل کلانشهر سرچشمه گرفت، که قادر به ایجاد فرآیندهای جدید تولید و پخش مد هستند.

 

مد خیابان یا سبک خیابانی اکنون توسط طراحان اصلی لباس شناخته شده است و بر دنیای مد روز تأثیر می گذارد.

 

گرچه خیابان مد در سراسر جهان تحت تأثیر مد خیابان و روند پوشیدگی جوانان در آمریکا است، اما هر فرهنگی جوانان خود را دارد که می خواهند اظهارات مد خود را بیان کنند.

 

میلان

میلان می تواند نمونه خوبی از چگونگی شیوه های مد به توسعه و تجاری سازی شهر باشد. مد خیابان میلان یکی از محبوب ترین و قابل احترام در مدهای خیابانی است. دلیل چنین موفقیتی را می توان به این واقعیت پیوند داد که تعداد زیادی از مؤسسات، آژانسها و رویدادهای مهم مد در میلان واقع شده اند. عبارت capitale della moda (پایتخت مد) هنگام توصیف سبک ها، زندگی شهری، مجموعه های مد، طراحان و موارد دیگر به میلان اشاره دارد.

 

مد خیابانی,آشنایی با مد خیابانی

مدهای خیابانی میلان

 

پاریس

پاریس به ویژه یکی از مراکز معتبر مد به طور کلی و سبک خیابانی است. پاریس نمونه ای کامل برای ایجاد «نگاه شهر»، یک تصویر جمعی است. برخی از لباس های مد، ویژگی ها و سبک های زندگی تجسم شهرنشینی مشخص یک شهر است. 

 

عکس مدهای خیابانی, مهمترین شهرهای هفته مد

مد خیابانی پاریس

 

ژاپن

مد ژاپنی بسیاری از حرفه ای های مد را در غرب الهام بخش کرده است، ژاپن به تدریج در حال تبدیل شدن است کشوری که یک نیروی اصلی در زمینه مد است. امروزه مد ژاپنی هم در زیبایی شناسی مد و هم در چگونگی کسب و کار در این صنعت نقش دارد.

 

مد خیابان های ژاپنی از طراحان مشهور حرفه ای ژاپنی سرچشمه نمی گیرد، بلکه توسط دختران دبیرستانی اداره می شود که در کنترل روند مد بسیار مؤثر بوده اند. این جوانان آگاه و یا وسواس مد، به طور غیر مستقیم و مستقیم این نوع مد ژاپنی را اجرا می کنند. مد خیابان های ژاپنی در بین نهادهای مختلف مد و همچنین خرده فرهنگ های خیابانی مختلف از شبکه های اجتماعی پدیدار می شود که هر کدام با ظاهری منحصر به فرد و اصلی مشخص می شوند. این نوجوانان برای اعلام هویت نمادین و خرده فرهنگی خود، به ظاهری متمایز متکی هستند. این هویت سیاسی یا ایدئولوژیک نیست؛ این یک شیوه ابتکاری است که وابستگی گروهی آنها را تعیین می کند.

 

سبک لباس پوشیدن های جدید,سبک های لباس پوشیدن در هفته مد

مدهای خیابانی ژاپن

 

لندن

لندن به عنوان یکی از مهمترین پایتخت های مد در نظر گرفته شده است، اما برخلاف میلان و پاریس، نگاه لندن به معنای مد سلطنتی، سنت ها و فرهنگ قوی سبک خیابان نزدیک تر است.

 

لندن از طرف دیگر پیشگام در توسعه و ترویج بازارهای دست دوم بود که در مورد سایر گرایش های زیرزمینی به سبک خیابان صحبت می کند. لندن به عنوان یک شهر چند ملیتی با تمرکز بی حد و حصر در کل فرهنگ ها و سنت های آنها، به عنوان فضایی شناخته می شود که سبک خیابان نه تنها مفاهیم و مد عمومی را در بر می گیرد، بلکه به عنوان ابزاری برای بیان هویت اجتماعی و فرهنگی نیز کار می کند.

 

یکی از مهمترین دلایلی که لندن خود را به عنوان یک مرکز سبک خیابانی در اروپا ثابت کرده است این است که بازیگران مد انگلیس با توجه به رویکردهای نوآورانه به مد و همکاری با استعدادهای جوان امیدوار، بازتر و انعطاف پذیرتر به نظر می رسند. این نگرش با توجه به سبک خیابان و ترویج شیوه های مد پایدار، ذهنیت و علاقه بیشتری ایجاد می کند.

 

 

مد خیابانی چیست, تصاویری از مدهای خیابانی

مد خیابانی لندن

 

نیویورک

تمرین مدل های عکسبرداری، در جلوی فضای باز و انبارها یا فقط گرفتن عکس در خیابان، از پایتخت مد ایالات متحده آغاز شد.

 

جای شکی نیست که این شهر در رابطه با سبک خیابان نقش یکی از مهمترین مجموعه های مد را دارد. هفته مد نیویورک، مجموعه ای از رویدادهای قابل توجه نیمه سالانه، فصل ها نه تنها در ایالات متحده را تعیین می کند بلکه تأثیر زیادی در صنعت مد سایر نقاط جهان دارد. در این زمینه به نظر می رسد سبک خیابان در خارج از سالن ها نمایش داده می شود.

 

آشنایی با مد خیابانی,مدخیابانی

مد های خیابانی نیویورک

 

هند

با کپی کردن از سبک فیلم های بالیوود، سبک خیابان در هند راه افتاد. از آنجا که هندی ها همیشه شیفته مد هستند، مذهب های مختلفی به دستیابی به این سبک خیابانی کمک می کنند.

 

سبک های خیابانی هند یا لباس هایی که در جوانی به جایگاه خود می رسند. باعث می شود عرصه خاص خود در این دنیا باشند.

 

تصاویر مدهای خیابانی در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده می شوند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/what1-street2-fashion1.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 راهنمای انتخاب و پوشیدن کت چرم زنانه,کت چرم روی مانتو

ست کردن کت چرم زنانه

 

ایده هایی برای پوشیدن کت چرم زنانه

وقتی از کت چرم حرف می زنیم خانم های شیک پوشی به ذهن می رسند که در همه لباسی زیبا هستند. شاید شما هم خیلی وقت ها جرات پوشیدن کت چرم را ندارید یا نمی دانید با چه لباس هایی آن را ست کنید. اینجا به شما ایده هایی برای پوشیدن و انتخاب لباس چرم می دهیم.

 

دامن کوتاه باعث می شود کت چرم بیشتر حالت دخترانه به خود بگیرد. نیم بوت این ترکیب را تکمیل می کند. اگر هوا کاملا سرد است از جوراب شلواری کلفت استفاده کنید.

 

پوشیدن کت چرم برای محل کار یا جاهای رسمی کمی ریسکی است. برای اینکه در یک مراسم رسمی با کت چرمی شیک تر به نظر برسید حتما لباس خود را با کفش پاشنه بلند بپوشید.

 

یک تی شرت ساده آستین کوتاه یا بلند را داخل دامن پلیسه بگذارید. کت چرم مشکی را روی آن بپوشید و این ست لباس را با نیم بوت پاشنه دار تکمیل کنید.

 

 

استایل با کت چرم, لباس چرم زنانه
کت چرم روی مانتو, ست کت چرم با مانتو

تیپ با کت چرم

 

نکاتی برای پوشیدن کت چرم زنانه, شیوه پوشیدن کت چرم زنانه
 
اصول و نحوه پوشش کت های چرم زنانه, راهنمای انتخاب و پوشیدن کت چرم زنانه

استایل با کت چرم

 

 

لباس چرم زنانه, ست کردن کت چرم زنانه
ست کت چرم با مانتو, استایل با کت چرم

ست کت چرم با مانتو

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 شیک پوشی برای لباس های یقه اسکی,پوشش لباس های یقه اسکی

لباس های یقه اسکی خود را روی یک لباس نازک تر و بدون آستین بپوشید

 

یقه اسکی 

استفاده از یقه اسکی در فصل زمستان مرسوم است، تقریبا با همه اجزاء هماهنگی دارد و می توانید از یقه اسکی ها در زیر کت ها و بافت های تان استفاده نمایید.

 

اصولی مهم برای ست کردن یقه اسکی

لباس آستین کوتاه : لباس یقه اسکی را زیر یک لباس بدون آستین بپوشید

لباس های یقه اسکی خود را روی یک لباس نازک تر و بدون آستین بپوشید، یقه لباس دوم نیز باید طوری باشد که یقه لباس زیر آن به خوبی مشخص باشد. با پوشیدن یک یقه اسکی زیر لباسی آستین کوتاه، شخصیت تازه ای به آن ها ببخشید. ظاهر شکل گرفته و سنگین تر شما نتیجه ای باورنکردنی خواهد داشت.

 

کت بارانی برای لباس های یقه اسکی :

در کل هر چیزی که شبیه کت های بارانی و یا لباس های کابوی ها باشد، مناسب به نظر می رسد.

 

پوشیدن لباس یقه اسکی,لباس های یقه اسکی

برای میهمانی های غیررسمی یک لباس یقه اسکی خوشرنگ را با دامن همراه کنید

 

شلوارهای بلند دمپا گشاد با لباس یقه اسکی :

همه چیز وابستگی مستقیم به نسبت لباس ها دارد. شلوارهای بلند گرم با پاچه هایی شل تر می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای ست شدن با یقه اسکی ها باشند.

 

با لباس یقه اسکی دامن بلند بپوشید :

فقط کافیست امتحان کنید! این انتخاب از هر نظر منطقی است. لباس یقه اسکی را داخل دامن بگذارید، برای میهمانی های غیررسمی و دوستانه می توانید یک لباس یقه اسکی خوشرنگ و ساده را با یک دامن بلند یا متوسط همراه کنید. در این مورد رنگها را در نظر بگیرید. کفشتان را همرنگ با یکی از تکه های لباس انتخاب کنید.

 

  بیشتر بخوانید: شیک ترین ست ها با یقه اسکی

 

کت اسپرت روی یقه اسکی:

استفاده از کت اسپرت در کنار یک لباس یقه اسکی فیت، رهایی از جدی به نظر رسیدن بیشتر شما را به همراه دارد. نکته مهم در این مورد این است که می بایست از لباس های تک رنگ استفاده کنید.

 

لباس یقه اسکی را زیر سویشرت بپوشید

می توانید یک یقه اسکی از جنس نازک تر و ضد حساسیت زیر سویشرت بپوشید، اگر سویشرت شما یقه ای بازتر داشته باشد تا یقه لباستان به خوبی نمایان شود می تواند شیک تر و جذاب تر باشد.

 

تکنیک های پوشیدن لباس یقه اسکی,مهارت های پوشیدن لباس یقه اسکی

پوشیدن سویشرت یقه باز روی بلوز یقه اسکی می تواند شیک تر و جذاب تر باشد

 

یقه اسکی شیک :

 

تعجب نکنید! شما می توانید دو لباس یقه اسکی را روی هم بپوشید و در عین حال بسیار شیک شوید. تنها شرط آن است که از رنگ های متفاوت و مناسب استفاده کنید.

 

سارافون کمربند دار :

پوشیدن دو ژاکت همزمان بسیار سخت به نظر می رسد. شما می توانید از لباس های بلندی که شبیه لباسهای ژاپنی هستند استفاده کنید. زاویه خطوط در این لباس بسیار مدرن جلوه می کند.

 

سارافون با شومیز یا یقه اسکی و شلوار از ترندهای امسال است و افرادی که این استایل را دوست دارند، می توانند از مدل های پاییزی آن استفاده کنند. سارافون های پاییزی، جلوبسته است یا با قزن یا کمربند بسته می شود. 

 

استفاده از گردنبند روی لباس یقه اسکی

با انداختن یک گردنبند آویز یا چند لایه روی یک لباس یقه اسکی ساده و تک رنگ جلوه ای خاص به لباس می دهید. می توانید یک ست گوشواره هماهنگ با گردنبند نیز بیندازید و با بستن موهایتان کاری کنید تا گوشواره ها نیز خودشان را نشان دهند.

 

نحوه پوشیدن بلوز یقه اسکی,لباس های مناسب با بلوزهای یقه اسکی

برای داشتن چهره ای کلاسیک و ساده تر می توانید به راحتی لباس یقه اسکی راه راه انتخاب کنید

 

پوشش لباس های یقه اسکی,پوشیدن یقه اسکی

لباس های یقه اسکی,شیک پوشی برای لباس های یقه اسکی

لباس مجلسی یقه اسکی

 

منبع:
https://www.beytoote.com/mode/mode/wear2-turtleneck2-dresses2.html

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

ضد عفونی کردن لوازم آرایش

شیوه های تمیز کردن لوازم آرایش

 

آخرین باری که قلم یا اسفنج های آرایشی خود را تمیز کردید کی بود؟ احتمالا شما هم جزو اکثریت خانم هایی هستید که یادتان نمی آید این کار را چه زمانی انجام داده اید.

 

الیسون جاکوبستون، مشاور ایمنی خانواده، می گوید: «برای نوجوانان، قلم های آرایشی کثیف می توانند باعث آکنه و برای خانم های مسن، باعث چین و چروک شوند، همانطور که می توانند پوست را در معرض استرس اکسیداتیو، بر اثر رادیکال های آزاد قرار دهند و در نهایت کلاژن و الاستین پوست را کم کنند و باعث پیری زودرس شودن.» زمانی که صحبت از چین و چروک زودرس شود، همه تصمیم می گیرند که قلم های آرایشی خود را تمیز کنند.

  

ما از یکی از آرایشگران معروف خود در لس آنجلس با نام آلی رنه خواستیم تا اطلاعات خود را در مورد شیوه های تمیز کردن لوازم آرایش در اختیار ما قرار دهد. در ادامه مصاحبه ای کوتاه با این کارشناس را برایتان آورده ایم.

 

هر چند وقت یکبار باید لوازم آرایش خود را تعویض کنیم؟ 

این سوال بستگی به نوع لوازم آرایش مصرفی دارد اما در مورد لوازم آرایش یک قانون کلی وجود دارد و آن این است که شما پس از اولین بار استفاده از آنها باید در کمتر از یک سال آنها را تعویض کنید، به خصوص اگر لوازم آرایش تان حالتی کرمی یا مایع هستند.

 

تفاوت لوازم آرایش ها با یکدیگر چیست؟ 

ریمل نسبت به دیگر لوازم آرایش عمر کمتری دارد، به این دلیل که شما در هر بار استفاده از آن اکسیژن و باکتری ها را به مایع آن اضافه می کنید و این مایع با حساس ترین قسمت بدن شما، که چشم ها هستند، برخورد می کنند و می توانند موجب حساسیت یا عفونت های چشمی شوند.

 

پیشنهاد ما به شما این است که ریمل هایتان را هر 4 ماه یک بار یا هر زمان که تغییری در محتوی آن مشاهده کردید، عوض کنید.

 

محصولات پودری دوام بیشتری دارند، از این رو که در مقایسه با مایعات، مکان خوبی برای رشد باکتری ها نیستند.

 

رژ لب ها نیز، اگر چه حالتی کرمی دارند، اما دوام آنها نیز به نسبت زیاد است. شما می توانید از آنها، تا زمانی که تغییر بو و بافت ندادند، استفاده کنید. به طور معمولا رژ لب ها به مدت یک سال و نیم تا 2 سال قابل استفاده خواهند بود.

 

  

مصرف لوازم آرایش تاریخ گذشته چه خطراتی دارد؟ 

آیا شما بدون توجه به تاریخ مصرف لوازم آرایش تان، آنها را تا زمانی که به اتمام برسند، مصرف می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید بدانید که با این کار در واقع سلامتی تان را به خطر می اندازید. استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته موجب التهاب، آکنه، بسته شدن منافذ پوستی، عفونت و زخم می شود که دلیل تمام آنها نیز انتقال باکتری به پوست تان است.

 

بنابراین هنگام استفاده از آنها، به تاریخ انقضایشان دقت کنید. البته ممکن است گاهی لوازم آرایش تان قبل از تاریخ انقضای خود فاسد شود. در این شرایط رنگ، بافت و حتی بوی آن نیز تغییر می کند و نامطلوب می شود. حتی اگر هنگام استفاده از آنها پوست یا چشم تان دچار حساسیت شد، بهتر است که آنها را هر چه سریع تر دور بیاندازید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/tips7-cleaning-makeup.html



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



اتوی مو

اتوی مو در سایزهای مختلف در بازار عرضه می‌شود که هر یک برای موهای خاصی کاربرد دارد

 

در اینجا با مقاله ای درباره سلامت مو ، طرز استفاده صحیح از اتو مو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

    

اتو مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

یکی از راه‌های کمک به اقتصاد خانواده که از سوی خانم‌ها می‌تواند اجرا شود، صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با آرایش، پیرایش و زیبایی است که با آموزش و فراگیری چند تکنیک ساده بسیاری از آنها قابل اجراست. به عنوان مثال امروز برای شما به زبان ساده می‌گوییم که چگونه می‌توانید موهایتان را در داخل خانه اتو یا سشوار کنید که تا حد زیادی شبیه آرایشگاه‌های بیرون جلوه کند.

 

اتوی مو در سایزهای مختلف در بازار عرضه می‌شود که هر یک برای موهای خاصی کاربرد دارد. بنابراین با توجه به نوع مو و کوتاه یا بلند بودن آن، بهترین وسیله را برای اتوکشیدن مو انتخاب کنید.

  

سایز اتو مو 

اتو مو سایز کوچک ۱٫۵سانتی برای موهای بسیار کوتاه یا صاف کردن چتری‌ها مناسب است .

 

اتو مو ۲٫۵ سانتی برای موهای کوتاه، مثلا تا پایین گوش، و همچنین موهای نازک کاربرد دارد.

 

اتو مو سه سانتی برای اتوکشیدن موهای بلند تا روی شانه و همچنین موهایی که ضخامت متوسطی دارند مناسب است.

 

اتو مو ۳٫۵ سانتی برای اتوکشیدن مو‌های ضخیم، پرپشت و پایین‌تر از سرشانه مناسب است و سرانجام اتو موی پنج سانتی برای موهای ضخیم و بسیار بلند کاربرد دارد.

  

اتو مو سرامیکی 

اتو مو هایی که صفحه سرامیکی دارند حرارت را به طور یکسان پخش می‌کنند و آسیب کمتری را موجب می‌شوند. اتو موی سرامیکی می‌تواند بهترین انتخاب برای اتوکشیدن مو باشد.

  

اتو مو تیتانیومی 

اتو مو های تیتانیومی خیلی سریع‌تر از اتو موهای سرامیکی گرم می‌شوند و گرما را نیز سریع‌تر منتقل می‌کنند. اگر به ندرت از اتوی مو استفاده می‌کنید، این انتخاب برای شما ضرری نخواهد داشت، اما اگر به طور مداوم موهایتان را اتو می‌کشید یا اتو مو را مدت زیادی روی مو قرار می‌دهید، احتمال آسیب با این اتو زیادتر است.

  

اتو مو تورمالین 

تورمالین یک ماده معدنی کریستالی است که تکه‌شده و به عنوان روکش صفحات اتو استفاده می‌شود. اتوکشیدن مو با اتو‌موی تورمالین باعث می‌شود مو براق‌تر و صاف‌تر شده و کمتر وز کند.

 

نحوه استفاده از اتو مو

قبل از اتوکشیدن مو حتما از اسپری محافظت‌کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید

 

 

چند نکته مهم در استفاده از اتو مو 

مهم این است که قبل از اتوکشیدن مو حتما از اسپری محافظت‌کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. قرار گرفتن مو در معرض حرارت ۳۶۵‌درجه باعث خشک شدن و شکنندگی مو شده و در نهایت مو می‌سوزد و آسیب می‌بیند. بنابراین پیش از اتو کشیدن مو و زمانی که هنوز کمی نم دار و مرطوب است، کمی سرم مو یا اسپری موی مخصوص اتوی مو به کل موها بزنید تا محافظی بین آن و اتوی مو قرار بگیرد. بعضی از محصولات مخصوص اتوکشیدن مو بیش از حد مرطوب هستند و وقتی اتو می‌کشید با قرار گرفتن در برابر حرارت بالا به جای این‌که از مو محافظت کنند به آن آسیب می‌رسانند. حتما از محصولات با کیفیت و آزمایش شده استفاده کنید.

 

دمای اتو مو را از ۱۸۵ درجه سانتی‌گراد (۳۶۵ درجه فارنهایت) بالاتر نبرید. مو نیز مثل کاغذ در دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌سوزد. بنابراین بهتر است حتی اگر اتو موی شما درجه‌ای بالاتر از ۳۶۵ درجه فارنهایت دارد، حداکثر حرارت آن را روی ۳۶۵ درجه فارنهایت نگه دارید. اگر موهای نازک‌تری دارید این دما باید بین ۳۰۰ تا ۳۲۵ درجه باشد.

 

اتو مو را پس از استفاده حتما تمیز کنید. با توجه به این‌ که به موها اسپری یا محصولات آرایشی دیگری می‌زنید، اتوی مو هنگام استفاده این محصولات را به خود جذب می‌کند و اگر آن را تمیز نکنید، باعث آلوده شدن مو و آسیب دیدن آن می‌شود. بنابراین پس از هر بار استفاده از اتوی مو با یک دستمال خشک و مقداری الکل صفحات اتو را تمیز کنید تا آلودگی روی آن باقی نماند.

 

اتو کشیدن مو به روش‌های مختلف باعث می‌شود مو حالت‌های متفاوتی داشته باشد. این را بدانید اتوی مو همیشه فقط قرار نیست موهایتان را یکدست صاف کند. می‌توانید اتوی مو را روی موهای بافته شده بکشید تا مو تاب‌دار شود. همچنین می‌توانید مو را طوری اتو بکشید که حالت‌دار شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/removal7-characteristics-otolaryngology.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



لوازم آرایشی تقلبی در بازار

تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی

 

بازار لوازم بهداشتی و آرایشی پر شده است از کالاهای قاچاق و آسیب‌رسان به سلامت مردم، اما کارشناسان برای جلوگیری از توزیع و ورود این اقلام به بازار و نحوه شناسایی و تشخیص اجناس جعلی از اصل راهکارهایی دارند که با رعایت آن می‌توان عرصه را برای فروش آنها تنگ کرد.

 

سال‌هاست مشکل جعل و تقلب در زمینه لوازم بهداشتی یکی از مشکلات عمده این حوزه است. تا آنجا که در برخی از موارد اجناس جعلی و فیک از نوع اصلی آن بیشتر شده است. 

 

این چالش از طرفی به واردکنندگان و تولیدکنندگان ضربه می‌زند و از طرفی هم سلامت مردم را هدف قرار می‌دهد، چراکه اکثر این اجناس که با قیمت‌های بسیار پایین هم در بازار عرضه می‌شود دارای کیفیت مناسب نبوده و بسیار هم آسیب رسان هستند. 

 

به همین بهانه با بقایی، مشاور مدیر کل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص افزایش عرضه فرآورده های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق گفت‌وگو کرده ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

منظور از کالای تقلبی به صورت دقیق چیست؟ 

در تعریف عبارت تقلب یا آنچه که در زبان انگلیسی به آن Counterfeit می گویند، به قرار دادن کپی یک محصول، بجای محصول اصلی، به قصد فریب مشتری تقلب گفته می شود. در حوزه بازرگانی، محصولات تقلبی به کپی جعلی از محصول واقعی اطلاق می گردد که فرایند تولید آن با هدف کسب سود انجام می شود و طیف گسترده ای از کالاهای تقلبی را می توان در بازارهای بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشورمان در حوزه هایی نظیر پوشاک، ساعت، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، نرم افزار، قطعات خودرو، اسباب بازی، آثار هنری و فیلم ،لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی دارو شامل می شود.

 

اگرچه پول کاغذی، کماکان محبوب‌ترین و رایج ترین محصول تقلبی جهان بشمار می آید اما حوزه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی به واسطه سودآوری بالا بخصوص در زمان جعل اقلامی نظیر ملکول های جدید و داروهای خاص و کالاهای برندهای معروف آرایشی و بهداشتی که بخش اعظمی از قیمت مصرف کننده شان را بهره مالکانه یا رویالیتی تشکیل می دهد یا سهم بازار بالایی دارند ، نیز از حوزه های مورد توجه قاچاقچیان و باند های جعل بین المللی است .

 

مفهوم کالای قاچاق چیست؟ 

از سویی دیگر قاچاق، از لحاظ لغوی به معنای «کاری که پنهانی و با تردستی انجام شود» است و بر اساس تعریف کنوانسیون 1977 عبارت است از تقلب گمرکی که شامل گذراندن مخفیانه کالا به هر طریقی از مرزهای گمرکی است که بدان وسیله شخص موجب اغفال گمرک و فرار از پرداخت تمام یا بخشی از مالیات ها و عوارض مربوط به ورود یا صدور شده یا اجرای ممنوعیت ها و محدودیت های موضوع قانون امور گمرکی را نادیده گرفته و یا منافعی مغایر با قانون امور گمرکی به دست آورد.

 

کدام دسته در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی شیوع بیشتری پیدا کرده است؟ 

متاسفانه با نگاهی دقیق تر به بازار کالاهای آرایشی و بهداشتی، در بخشی که به اصطلاح به آن کف بازار یا مکان‌های عرضه در کوچه و بازار می گویند و نه داروخانه های کشور که تحت نظارت و کنترل کامل، منظم و دقیق سازمان غذا و دارو قرار دارند، در می یابیم این حوزه به‌شدت هم به کالاهای قاچاق آلوده است و هم لبریز از کالاهای تقلبی شده است.

 

آیا آمار خاصی در رابطه با واردات قاچاق و تقلبی وجود دارد؟ 

بر اساس اظهارات رسمی حدود ٦٣ درصد از کل کالاهای موجود در سطح بازار آرایشی و بهداشتی، یعنی عددی معادل ٩٠ درصد کالاهای خارجی وارداتی در سطح عرضه در سیطره ی کالاهای قاچاق یا تقلبی است و تنها ده درصد از این کالاها به صورت قانونی وارد و عرضه می‌شوند و بر اساس آمار نیمه رسمی رقم کالای قاچاق و تقلبی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی حدود ١.٥ میلیارد دلار است .

 

آیا این موضوع صرفا مختص به برندهای خارجی است یا اینکه در رابطه با محصولات داخلی هم دچار قاچاق و تقلب شده‌ایم؟ 

شاید انواع این معضل را در هفت بخش به این صورت بتوان دسته بندی کرد که کالای اصلی با برند خارجی که قاچاق شده، کالای تقلبی ساخته شده از روی برندهای خارجی در داخل و زیر پله ایی، کالای قاچاق شده تقلبی ساخته شده در خارج، کالای تقلبی برند های داخلی ساخته شده در داخل و زیر پله ایی، کالای قاچاق تقلبی برندهای داخلی ساخته شده در خارج، کالاهای مجهول الهویه ( برندهای من درآوردی) تقلبی ساخته شده در داخل و زیر پله ایی، کالاهای قاچاق مجهول الهویه ( برندهای من در آوردی) تقلبی ساخته شده در خارج را یافت.

 

اگر نگاهی کارشناسانه به این هفت نوع کالای موجود در سطح بازار داشته باشیم باید بگویم در مجموع همه این کالاها به دلیل عدم طی نمودن مراحل واردات، عدم پرداخت عوارض و حقوق گمرکی و دولتی، تهدید اشتغال و کارآفرینی ( تهدید اشتغال فردی ، تهدید و خطرآفرینی برای سرمایه گذار قانونمند ...) بشدت ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور را به مخاطره می اندازد .

 

برای خرید لوازم آرایشی حتما به داروخانه یا فروشگاه های معتبر مراجعه کنید

برای خرید لوازم آرایشی حتما به داروخانه یا فروشگاه های معتبر مراجعه کنید

 

کالای قاچاق و تقلبی به چه شکل سلامت مردم را مورد مخاطره انداخته است؟ 

خطر بزرگ آنجایی است که سلامت مردم و مصرف کنندگان بی اطلاع و فریب خورده را مورد تهدید قرار می دهد . هر هفت دسته کالایی فوق به دلایل زیر می توانند برای سلامت حال حاضر مصرف کنندگان از یک سوی و سلامت طولانی مدت آنها از سویی دیگر مضر و خطرناک باشند ؛

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/counterfeit7-health-beauty.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد